Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی اظهارکرد: به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صید آزمایشی از این دریاچه از هجدهم تا بیستم خرداد ماه زیر نظر کارشناسان شروع و در حال انجام است.

به گفته او، صید آزمایشی توسط گروه‌های صیادی شرکت تعاونی صیادی قره آغاج قیروکارزین انجام و کارشناسان شیلات مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی شهرستان قیروکارزین بر آن نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان منابع آبی و برآورد میزان آبزیان در سطح دریاچه‌ها و در راستای مصوبات کمیته نظام نامه آبزی پروری استان فارس هر ساله در خرداد و تیر ماه، مدیریت شیلات استان عملیات صید آزمایشی از منابع آبی را برنامه ریزی و تحت نظارت کامل اجراء می‌کند.

او ابراز کرد: داده‌های حاصل از صید آزمایشی از دریاچه در تعیین تکلیف صدور مجوز صیادی در سال جاری و تصمیم گیری‌های مربوط به حوزه آبزیان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: عمده ماهیان صید شده از این دریاچه تا کنون کبود، شیربت و سیاه ماهی فلس ریز است که پیش بینی می‌شود میزان صید در فصل پیش رو نسبت به سال گذشته افزایش ۵ درصدی داشته باشد.

او با بیان اینکه صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با استفاده از ده گروه صیادی در قالب یک شرکت تعاونی صیادی هر ساله انجام می‌شود، گفت: از عمده گونه ماهیان قابل صید از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین انواع کپور معمولی و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری و لجن خوار است.

از سطح حدود دو هزار هکتاری دریاچه سد سلمان فارسی در سال گذشته بیش از ۱۴۰ تن ماهی صید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ارزیابی آبزیان دریاچه سد سلمان فارسی صید آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی