Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوالات متداول مردم درباره سهام عدالت

به نقل از مدیر ارشد سامانه رسمی سهام عدالت کیان، دارندگان سهام عدالت طی روزهای اخیر برای ثبت نام، مدیریت و یا فروش سهام خود با سردرگمی بسیاری مواجه شده اند، و به دنبال پاسخ برای سوالات خود درباره سهام عدالت بوده اند. سامانه سهام عدالت کیان با استقرار تیم پشتیبانی مرکز تماس و پشتیبانی آنلاین در روزهای اخیر توانسته پاسخ بسیاری از سوالات دارندگان سهام عدالت را نیز پوشش بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نقل از کارشناسان حوزه بورس، از اولین روزهای آزادسازی سهام عدالت، دارندگان سهام که عمدتا از بازار بورس و سهام عدالت اطلاعات چندانی نداشته اند، برای مدیریت سهام عدالت خود با سوالات و دغدغه های متعددی درگیر شده اند.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی و ارتقای آگاهی دارندگان سهام عدالت و پاسخگویی به سوالات، کارشناسان اقتصادی به مردم توصیه می‌کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدیریت و فروش سهام عدالت می توانند به بخش سوالات متدوال در سامانه سهام عدالت کیان مراجعه نمایند.

شایان ذکر است که دارندگان سهام عدالت حتی پس از ثبت نام در سامانه کیان برای فروش و مدیریت سهام عدالت خود می توانند با واحد پشتیبانی سامانه کیان ارتباط برقرار نموده و از راهنمایی لازم بهره مند گردند تا با آگاهی کامل نسبت به مدیریت و یا فروش سهام عدالت خود اقدام نمایند.

 

افرادی که تاکنون موفق به انتخاب روش آزادسازی سهام خود نشده‌اند، می‌توانند تا ۲۹ خرداد ماه جاری روش مستقیم را برای سهامداری برگزینند.

‍پیش­تر قرار بود اواسط خردادماه مهلت آخر برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت باشد، اما بر اساس اطلاعیه جدید سازمان بورس، انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت تا پایان روز ۲۹ خردادماه جاری تمدید شده است.

بر این اساس مشمولان سهام عدالت می‌توانند تا پایان مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت samanese.ir روش سهامداری مستقیم را انتخاب و پس از آن از طریق سامانه کارگزاری کیان نسبت به فروش اینترنتی سهام یا مشاهده دارایی‌های خود اقدام کنند.

گفتنی است در روش مستقیم، مدیریت سهام عدالت که مرکب از ۴۹ شرکت شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است، توسط خود سهامدار و در بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود و در گام اول آزادسازی سهام عدالت، افراد می‌توانند تا سقف تعیین شده از ترکیب سهام خود را از طریق سامانه کیان به فروش برسانند.

منبع: الف

کلیدواژه: دارندگان سهام عدالت مدیریت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جارنیوز، این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود،سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت