Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه کرمانیان روزشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان از اعتیاد به عنوان ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها یادکرد و افزود: افزایش آگاهی در مبارزه با مصرف موادافیونی نیازمند همکاری آحاد مردم و مسوولان در تمامی حوزه‌هاست.

وی پیشگیری را بهترین شیوه مقابله با این پدیده عنوان کرد و ادامه داد: بدون شک پیشگیری بهترین شیوه مقابله با این بلای اجتماعی است و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی راهی موثر در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش فزاینده موادمخدر 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در ادامه با بیان اینکه هر سال برنامه های در هفته جهانی  بدون دخانیات به منظور مبارزه و پیشگیری از این بلای خانمان سوز، در کشور، استان یزد و  اردکان برگزار می‌شود،  اضافه کرد: طبق آمارها، جهان با افزایش فزاینده تقاضای مواد مخدر روبروست .
این مسوول سیاسی شهرستان با بیان اینکه بر اساس آمارها معادل ۵.۵ درصد جمعیت جهان در گروه ۱۵ تا ۶۴ سال تقاضای مواد مخدر به صورت تفننی و یا دایمی را دارند، تصریح کرد:  انواع مواد مخدر در سال ۲۰۰۹میلادی از ۱۶۶ به ۸۰۳ مورد افزایش پیدا کرد که باعث شد تعداد موادمخدر جدید و صنعتی ضمن با تنوع روبرو شود.
کرمانیان اظهار کرد: بسیاری  دولت ها  از مواد مخدر به عنوان  سلاح علیه کشورهای دیگر استفاده می کنند.
وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم شبکه های سایبری و ماهواره‌ای است، که برای ترویج و گسترش باورهای غلط  در جامعه با هدف فریب رفتارهای فرهنگی  رشد یابد.

معتادان سالیانه هزینه بالایی صرف اعتیاد خود می کنند

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در ادامه به شعار سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: این شعار«  محافظت از جوانان در برابر فریب کاری و ترفندهای صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین است»  که نکات مهمی در آن طرح باید به آن توجه کرد .
کرمانیان یادآور شد: وضعیت کشور ما هم در این زمینه بهتر از جهان نیست ایران هم مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان و از سویی با تهاجم فرهنگی دشمنان روبروست. 
وی با بیان اینکه در ایران آمار استفاده کنندگان موادمخدر ۵.۵ درصد است که تقریبا با  جهان یکسان است ادامه داد: افراد سالانه نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان برای خرید مواد مخدر هزینه می کنند که ۲ برابر آن هزینه درمان آنها می شود که به آن توجه ندارند. 
معاون فرمانداری اردکان افزود: خسارت های اجتماعی ناشی از آسیب های مواد افیونی بر کسی پوشیده نیست همان شعاری که همیشه می گوییم اعتیاد خانه برانداز است و واقعا هم همین طور است.

به گفته وی سازمان های مردم نهاد  و اداره های شهرستان برنامه های خوبی در جهت کاهش معضل اعتیاد در دست اجرا دارند. 

کرمانیان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای مبارزه با مواد مخدر از سوی کشور انجام شده است ادامه داد: کارهای فرهنگی نظیر برنامه « یاری گران زندگی » از سوی آموزش و پرورش و کانون دانشجو « همیار سلامت روان» از سوی دانشگاه ها انجام می شود .
وی اظهار داشت:  در قسمت پیشگیری و درمانی، اداره های مربوطه و سازمان های مردم نهاد ، مرکز بهزیستی و نیروی انتظامی کارهای خوبی انجام می دهند که شایسته تجلیل است.

نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است 

همچنین فرمانده  انتظامی اردکان افزود: این نهاد از جمله نیروهایی است که بیشترین تاثیر را در امر مبارزه و پیشگیری از ورود، مصرف و استعمال دخانیات در کشور ایران دارد.

سرهنگ سید رضا صادقیان با بیان اینکه البته نهادهای درون مرزی و بین المللی هم هستند که همکاری می کنند اظهار کرد:  ولی نهادهای بین‌المللی به تعهداتشان پایبند نیستند و براساس آن پروتکل‌های بین المللی یا تحت تاثیر تحریم هاست، اقداماتی که در رابطه با پشتیبانی از ایران باید انجام دهند  به صورت کامل انجام نمی دهند.

وی ادامه داد:  ایران در همسایگی کشوری که به تنهایی ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا را تامین می کند قرار دارد.
صادقیان گفت: نیروی انتظامی  نزدیک به ۱۴ هزار شهید در رابطه با کشف مواد مخدر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی تاکنون کرده است.

وجود مسیر ترانزیت در اردکان سبب افزایش حمل مواد مخدر است 

فرمانده انتظامی اردکان با بیان اینکه در این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترانزیت آن یکی از محورهای مواصلاتی حمل موادمخدر به مرکز کشور است ،تصریح کرد: همچنین غرب کشور و صادرات مواد در مسیرهای فرعی و اصلی ترددها انجام می شود .
صادقیان گفت:  درگیری پلیس و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر به صورت روزانه و هفتگی در اردکان  روبرو هستیم که به دلایل امنیتی رسانه ای نمی کنیم.
وی با بیان اینکه از اول سال ۱۳۹۹ تقریبا ۷۵ نفر در رابطه با فروش موادمخدر در شهرستان دستگیر شدند ، یادآور شد:  در این مدت ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
فرمانده انتظامی اردکان گفت: آمارها و نمودارها افزایش مقدار استعمال در معتادان را نشان می دهد که یکی از عوامل آن را می توان شیوع کرونا و تعطیلی اردوگاه (کمپ) های درمان معتادان دانست.

هزینه درمان در کمپ ها باید کاهش یابد 

صادقیان با بیان اینکه هزینه درمان معتادان در کمپ ها افزایش یافته است که نیاز به حمایت و توجه بیشتر مسوولان در این خصوص دارد، اظهار داشت: لازم است معتادان در سطح شهر جمع آوری و از آنها پشتیبانی شود.
وی اضافه کرد: بخشی از استعمال دخانیات در بین کارگران شیوع پیدا کرده مدیران صنایع و کارخانه های بزرگ برنامه ای در این زمینه باید داشته باشند.

استفاده از قلیان در اماکن عمومی اردکان ممنوع است

فرمانده انتظامی اردکان تصریح کرد: استعمال دخانیات از جمله قلیان در پارک های عمومی و فضاهای باز براساس قانون ممنوع است در این خصوص نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می کند.
صادقیان بر فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه تاکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی با نصب تابلوهای تبلیغانی و پارچه نوشته ها در شهر در خصوص مضرات استعمال دخانیات اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: تقاضا داریم که کمپ ها در سطح شهر راه اندازی شود چرا که معتاد بیمار است که باید محل درمانش مهیا شود.

مدیران صنایع یاری گر مردم در کاهش اعتیاد باشند 

وی با اشاره به اینکه  صنایع با بسته های تشویقی و تنبیهی در این مورد می توانند کمک حال مسوولان و جامعه باشند افزود: فرهنگ سازی را باید تمام دستگاه های دولتی ، غیردولتی و مراکز آموزشی انجام دهند.

دستگاه های دولتی بدون موازی کاری برنامه های فرهنگی تهیه کنند 

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان گفت:  کارگروه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نشان از این دارد که دستگاه های مختلفی با آن درگیرند و باید هماهنگی هایی صورت بگیرد تا موازی کاری نشود.
مهدی حسن پور اظهار کرد: دستگاه های قضایی ، امنیتی و نظامی وظیفه پیشگیری را هم بر عهده دارند که متاسفانه فقط مردم جنبه قهریه آن را دیده اند و آن وظیفه مغفول مانده است.

باورهای دینی در بین مردم تقویت شود 

وی بر تقویت باورهای دینی و مذهبی در بین آحاد مردم تاکید کرد و یادآور شد: طبق سیاست های مقام معظم رهبری با تشکیل کمیته های مناسب فرهنگی هر یک از مسوولان وظایف و شرح فعالیت هایشان مشخص است و مصوبات پیگیری می شود.

از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بیشتر استفاده شود 
دادستان اردکان درخواست کرد که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بیشتر بهره برداری شود  و  حضور افرادی که ترک اعتیاد کرده اند و یا در حال درمان هستند را در جلسات الزامی دانست.
حسن پور از دستگاه ها خواست کلیپ های آموزشی را در اختیار مدیران فضای مجازی قرار داده و گشایش کمپ جهت پذیرش معتادان را الزامی برشمرد.

شورای شهر و سازمان ها در تامین هزینه کمپ ها همکاری کنند 

وی از اداره های بهزیستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان درخواست کرد که هزینه های سنگین کمپ را برای خانواده های آسیب دیده و محروم معتادان هموار سازند.
دادستان اردکان در ادامه با بیان اینکه کارمندان مشکوک به اعتیاد و اخذ آزمایش با ابلاغ محرمانه  به آنها تذکر داده می شود تا اقدام به ترک کنند، افزود: قرار است بعد از کارمندان به سراغ کارگران رفته و دستور نظارت جدی تری به مدیرانشان داده شود.

با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد می شود 

حسن پور تصریح کرد: ارایه آمار اعتیاد اعلام و مضرات و آسیب های اجتماعی با حساسیت بیشتری باید به مردم اطلاع رسانی شود و با توزیع کنندگان مواد مخدر در محلات به شدت برخورد می شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مواد مخدر اردکان ساماندهی معتادان متجاهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر اردکان ساماندهی معتادان متجاهر مواد مخدر اردکان ساماندهی معتادان متجاهر سازمان های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استعمال دخانیات انتظامی اردکان نیروی انتظامی سازمان ها یادآور شد دستگاه ها کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر اظهار کرد: در صورت بکارگیری ترککنندگان اعتیاد توسط کارفرمایان بخش خصوصی سهم عمده ای از حق بیمه این قبیل کارگران توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث کمپ دوم ترک اعتیاد در شهرستان مشگین شهر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اردبیل ادامه داد: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.
وی افزود: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.
شهرام محمدی فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از تخصیص ناچیز اعتبار فرهنگی و تحویل نشدن بموقع کتب مربوطه انتقاد کرد و خواستار ایجاد کمپ دوم ترک اعتیاد در این شهرستان شد.

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد