Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسان شیرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حمایت مالی و اعتباریِ فناوران در سرای نوآوری اظهار کرد: ذات وجودی و راه‌اندازی سراهای نوآوری برای حمایت از دانشجویان صاحب ایده و فناوران دانشگاه است ولی تجربیات گذشته نشان می‌دهد که اغلب دانشجویان ایده‌پرداز در ابتدای کار با چالش‌هایی در جذب سرمایه و سرمایه‌گذار روبرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رفع این مانع از پیشِ روی فناوران صندوق‌های ریسک‌پذیر باید وارد چرخه شوند؛ محصولات و خدمات ارزنده و قابل رقابت تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیانی را مورد حمایت مالی و اعتباری قرار بدهند. جدول دستورالعمل مشخصی برای حمایت و تخصیص اعتبار مالی برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اکنون واحدهای فناور با محصولات و خدمات رقابت‌پذیر، می‌توانند براساس دستورالعمل فوق‌الذکر تا مبلغ دو میلیارد تومان با تصویب در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان دریافت کنند. اغلب اختیارات این دستورالعمل برای چابک‌سازی در امور دانش‌بنیان به شورای استان‌ها واگذار شده است.

شیرنگی ارزیابی طرح‌های بالای دو میلیارد را در حوزه اختیارات معاونت فناوری و نوآوری سازمان مرکزی دانست و گفت: طرح‌های کلان ملی و بالای دو میلیارد پس از گذراندن مراحل شورای پژوهشی و دانش‌بنیان در استان مربوطه، توسط کانون ارزیابان بررسی می‌شود و به صندوق نوآوری دانشگاه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح‌توجیهی کسب‌وکار و سند امکان‌سنجی طرح در صورت تأیید کانون ارزیابان برای اخذ تسهیلات آماده می‌شود. قابل رقابت بودن محصول و خدمات شرکت‌ها و واحدهای فناور در کنار توجیه‌های اقتصادی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی به‌شمار می‌رود.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فناوران کسب‌وکار خود را باید در حوزه‌هایی تعریف کنند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و هزینه‌های ارزی کشور را کاهش بدهد. حل نیازهای کشور و جامعه و مسئله محوری فناوران نیز موضوعی است که مدنظر معاونت فناوری و نوآوری است.

انتهای پیام/

358 / 167 خودکفایی دانشگاه تسهیلات دو میلیاردی تسهیلات دانش بنیان سید احسان شیرنگی واحدهای فناور اقتصاد دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خودکفایی دانشگاه تسهیلات دو میلیاردی تسهیلات دانش بنیان واحدهای فناور اقتصاد دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان واحدهای فناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد