Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خلیلی ورزنه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جاده ورزنه به ندوشن از دو بعد ترانزیتی و زیست محیطی بررسی می‌شود، اظهار داشت: چنانچه جاده ورزنه به ندوشن بازسازی و توسعه یابد، می‌تواند در اقتصاد منطقه مؤثر واقع شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در مسیر ندوشن به ورزنه گردنه‌ای وجود ندارد و طول مسافت استان یزد به اصفهان کوتاه‌تر می‌شود علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، ضریب ایمنی سفر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احیای جاده ابریشم با توسعه مسیر ندوشن به ورزنه

این فعال محیط زیست با بیان اینکه جاده تاریخی ابریشم از ورزنه عبور می‌کند، تصریح کرد: با بازسازی و توسعه جاده ورزنه به ندوشن می‌توان مسیر جاده ابریشم را احیا کرد؛ این مسیر از کاروانسرای خرگوشی در شهرستان ورزنه عبور می کرده و مسیر تاریخی مهمی بوده است و ورزنه را به ندوشن یزد متصل می کرده است.

خلیلی ورزنه با اشاره به اینکه سالهاست توسعه مسیر ندوشن به ورزنه در جریان است، گفت: مقداری از زیرساخت‌های لازم فراهم شده و تعدادی پل هم ساخته شده است اما به علت کمبود تخصیص اعتبارات دولتی ساخت این مسیر با کندی پیش می‌رود.

وی افزود: جاده ورزنه به طرف تالاب گاوخونی از نظر رونق گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی مهم است.

بهسازی جاده ورزنه به تالاب در جذب گردشگر خارجی مؤثر است

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی ورزنه با اشاره به اینکه با بهسازی آسفالت ورزنه به تالاب گاوخونی گردشگران بیشتری به این منطقه جذب می‌شوند، اظهار داشت: گردشگران می‌توانند بر فراز کوه سیاه چشم انداز تالاب گاوخونی را ببینند و در کاروانسرای خرگوشی شبی را سپری کنند.

وی بیان داشت: با بهسازی جاده ورزنه به طرف تالاب گاوخونی گردشگران می‌توانند این مسیر را با دوچرخه هم به راحتی طی کنند.

خلیلی ورزنه با بیان اینکه ساخت جاده ندوشن به ورزنه می‌تواند آلودگی صوتی برای جانداران تالاب گاوخونی ایجاد کند، گفت: ممکن است که حرکت خودروهای سنگین در این مسیر آرامش پرندگان را در تالاب بر هم بزند و توصیه می‌شود که جاده از پشت کوه سیاه احداث شود که وارد حریم تالاب گاوخونی نشود.

وی افزود: با بهسازی و احداث جاده ورزنه به ندوشن علاوه بر کوتاه شدن مسیر بین دو استان می‌تواند در رونق اقتصادی این منطقه مؤثر واقع شود.

کد خبر 4947779

منبع: مهر

کلیدواژه: تالاب گاوخونی کویر ورزنه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها گرگان یاسوج ندوشن به ورزنه تالاب گاوخونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم