Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل کمیته استانی فعال‌سازی تفاهم‌نامه ملی همکاری میان وزارت‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "ارسلان غمگین" در کمیته استانی فعال‌سازی تفاهم‌نامه ملی همکاری میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان- که با حضور افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان، معاونان و مسوولان تشکیل شد- حمایت از اشتغال جوانان در قالب شرکت‌های تعاونی، توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در میان جوانان، شناسایی مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی فراروی جوانان و تلاش برای مرتفع سازی آن‌ها را برخی از اهداف این تفاهم نامه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حمایت مالی و غیرمالی از اشتغال جوانان در قالب تشکل‌های تعاونی، تسریع در روند تشکیل تعاونی‌های جوانان، اولویت دادن به تعاونی‌های جوانان در بهره‌مندی از مزایای موجود، تشویق و ترغیب ازدواج به هنگام جوانان، ایجاد مراکز نوع آوری و دانش‌بنیان برای حمایت از تعاونی‌های جوانان از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.
غمگین بیان کرد: تعاونی‌هایی شامل این تفاهم‌نامه می‌شوند که 60 درصد اعضا آن‌ها در زمان تأسیس از رده سنی 18 تا 35 تشکیل‌شده باشد.
وی تأکید کرد: طبق تعریفی که در تفاهم‌نامه آمده است مقرر شد: کمیته‌ای استانی شامل کارگروه های تعاون و فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کمیته‌ای کشوری و استانی نیز تشکیل می‌شود که کمیته استانی ماهانه گزارش پیشرفت کار خود را به وزارت‌های مرتبط منعکس می‌کند.
وی ادامه داد: بخشی از اقتصاد در قانون اساسی بر عهده تعاونی‌ها است و از آن ظرفیت به‌درستی استفاده نشده است، در حوزه ورزش نیز توانایی‌های زیادی وجود دارد که با همسو کردن ظرفیت‌های موجود می‌توان اقدامات مؤثری انجام داد.
غمگین تاکید کرد: باید جوانان را برای ایجاد تعاونی‌های جوان و دانش‌بنیان هدایت کنیم. خوزستان با داشتن سابقه ورزشی 100 ساله و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد از دیگر استان‌ها متمایز است؛ به همین سبب می‌توان با بهره‌مندی از این طرح از ظرفیت تعاونی‌های پوشاک استان برای مرتفع سازی نیاز پوشاک گروه‌های ورزشی استان استفاده کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: همچنین می‌توان با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های جوان مطرح شده در طرح، تولید لباس کار در خوزستان را به دست این تعاونی‌ها سپرد تا شاهد رونق بیش از پیش بخش تعاون در میان جوانان جامعه و در نهایت رشد اشتغال و اقتصاد در استان باشیم.
غمگین پیشنهاد کرد: می‌توانیم در بحث برندسازی و تولید پوشاک، افرادی که سابقه ورزشی دارند را به تأسیس تعاونی‌های جوان تشویق کنیم و با ایجاد انگیزه و حمایت از آن‌ها مسیر رشد این تعاونی‌ها را هموار کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر اجرایی شدن مصوبات جلسات و حصول نتیجه مثبت تأکید کرد و گفت: شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها و تعیین خط اعتباری ویژه برای این تفاهم‌نامه از جمله اقدامات عملی دیگری است که می‌تواند در مسیر اجرایی کردن این تفاهم‌نامه مؤثر باشد.
غمگین گفت: اغلب فعالیت‌های ورزشی بر پایه روحیه تعاون و همیاری شکل می‌گیرد. نقطه مشترک و پیوند تعاون و ورزش همین روحیه تعاون است که تجلی این روحیه در فعالیت‌های ورزشی و فضای کسب و کار می‌تواند رویدادهای خوبی رقم بزند.
وی افزود: ورزشکاران و جوانان به دلیل داشتن روحیه‌ای متعهدانه، مسوولیت‌پذیر و باانگیزه می‌توانند موتور محرک خوبی در ایجاد اشتغال و کسب و کار پایدار باشند. در شرایط موجود باید از تمام ظرفیت‌ها در برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد و در راه تحقق جهش تولید گام برداشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: ورزش و به‌طورکلی تربیت‌بدنی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان در تولید و خدمات به‌صورت استانی، کشوری، منطقه‌ای و حتی جهانی به کار گرفته شوند.
غمگین گفت: برندهای جهانی زیادی در حوزه ورزش وجود دارد که سالانه میلیاردها دلار گردش مالی ایجاد می‌کند؛ ما چقدر از این ظرفیت‌ها ایجاد کردیم؟ ورزش یک ظرفیت مغفول است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تاکنون آن‌چنان که باید از ظرفیت‌های بخش تعاونی استفاده مناسب نشده است؛ امیدواریم با تلفیق ورزش، روحیه جوانی و تعاون بتوانیم در راه اشتغال پایدار تأثیرگذار باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خوزستان تعاونی های جوان تفاهم نامه مدیرکل تعاون تعاونی ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در نهضت ملی مسکن ۷۱ هزار مسکن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر رتبه اول استان قم در سرعت ساخت ین مسکن‌ها از کیفیت کاملی هم برخورد دارند و ۵ عامل نظارتی بر پروژه‌ها نظارت دارند.

وزیری راد گفت: بانک‌های دولتی در حوزه پرداخت وام فعال عمل کردند، اما بانک‌های خصوصی باید وارد شوند تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تعدادی از پروژه‌هایی که از طرح قبلی مسکن مهر مانده بود تا مهر تحویل تمامی پروژه‌های باقیمانده دولت قبل تا بهمن ماه تحویل می‌شوند.

وزیری راد افزود: در استان قم هیچکس از پروژه‌ها خارج نشده است و خرید و فروش فیش‌ها همچنان ممنوع است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در فضای کاری استان قم به بیش از ۱۲ هزار نفر کارگر کارگاه‌های تولیدی و خدماتی نیاز داریم گفت کارگر ماهر و نیمه ماهر و تکنسین جز این نیاز‌ها در قم هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم به صورت رایگان در حال آموزش و مهارت آموزی است و شهروندان می‌توانند حداکثر استفاده را از این فرصت آموزشی داشته باشند.

وزیری راد همچنین گفت: در استان قم بیش از ۹۰ درصد شهروندان یارانه را دریافت می‌کنند و هک ۱ تا ۵ را عموماً کارگران تشکیل می‌دهند.

او  افزود: از نظر حقوق و مزایا هیچ تفاوتی بین کارگران عادی و معلول نیست و بکارگیری معلولان در فضای کار تخفیفات ویژه‌ای را برای کارفرمایان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه اول می‌روز جهانی کارگر است گفت تمامی کارگران در این روز تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین