Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای شروع متفاوت سال تحصیلی آینده با توجه به ادامه شیوع این ویروس در کشور است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی دیگر از معاونان این وزارتخانه بار‌ها در مصاحبه‌های خود از ادامه تحصیل مجازی دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آموزش‌های مجازی قبل از شیوع ویروس کرونا فقط در چند دانشگاه کشور آن هم در برخی رشته‌ها و درس‌ها فعال بود، اما با همه گیر شدن این ویروس در کشور و جهان، تعطیلی کلاس‌های حضوری و ممنوعیت حضور دانشجویان در دانشگاه ها، آموزش‌های الکترونیکی نمونه جایگزین موفقی برای کلاس‌های حضوری شناخته شد.

حال، وزارت علوم باید برنامه‌ای برای سال تحصیلی آینده به منظور حضور دانشجویان و البته ادامه آموزش‌های الکترونیکی تدوین کرده و در اختیار دولت قرار دهد.

محمدرضا آهنچیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به نحوه شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: رییس جمهوری تاکید کرده است برای جبران عقب ماندگی دانشجویان در ادامه سال ۱۳۹۹ تمهیداتی اندیشیده شود و از وزارت علوم خواسته شد برنامه‌های سال تحصیلی جدید و اقداماتی را که از هم اکنون باید برای سال تحصیلی بعد و با فرض ثابت بودن شرایط، اندیشید، به عنوان یک برنامه به دولت پیشنهاد دهد.

وی گفت: با فرض ثابت ماندن شرایط کنونی، پیش بینی می‌شود که دانشجویان ورودی پیش از سال ۱۳۹۹، از نیمه شهریور ماه وارد دانشگاه شوند. همچنبن نو ورود‌ها یا دانشجویان ورودی ۱۳۹۹، از حدود ۲۰ مهرماه به بعد می‌توانند تحصیل خود را آغاز کنند. البته سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه نقش کلیدی بازی می‌کند و بر اساس اعلام این سازمان نتایج کنکور‌ها در همین بازه زمانی (پس از ۲۰ مهرماه) اعلام خواهد شد.

آهنچیان افزود: اگر چنین امری رخ دهد، دانشگاه‌ها یک هفته برای ثبت نام مهلت دارند و دانشجویان ورودی جدید از اواخر مهر سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.
بیشتر بخوانید: وزیر علوم: آموزش مجازی دانشجویان پس از کرونا هم ادامه می‌یابدوی با اشاره به شرط حضور دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه ها، تاکید کرد: دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه حضور می‌یابند و به صورت حضوری آموزش می‌بینند؛ البته به شرطی که ستاد ملی کرونا مجوز صادر کرده باشد.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، اگر خوابگاه‌ها محدودیت داشته باشند، به ترتیب دانشجو‌های ورودی قدیم به صورت حضوری یا غیرحضوری، به روش چینشی و با مدیریت هر دانشگاه تحصیل خود را ادامه می‌دهند.

آهنچیان گفت: به علت حفظ فاصله گذاری اجتماعی ظرفیت خوابگاه‌ها محدود می‌شود و اگر همه این عوامل را در نظر بگیریم، در نیمسال بعدی، همه دانشجویان نمی‌توانند در دانشگاه شرکت کنند، اما اینکه کدام گروه‌ها به آموزش‌های غیرحضوری دعوت شوند براساس مطالعه صورت گرفته در دفتر برنامه ریزی، اولویت با دانشجویان نو ورود است.

آهنچیان همچنین تاکید کرد که محدودیت‌های آموزشی و فضای دانشگاهی در شرایط بحران کرونا هیچ تاثیری بر ظرفیت پذیرش کنکور نخواهد داشت.

این مسوول وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها پس از اتمام امتحانات پایان نیمسال تحصیلی جاری، در نیمه دوم تیر و مرداد ماه برای جبران عقب ماندگی دروس عملی و کارگاهی اقدام خواهند کرد و در حال حاضر تمرکز وزارت علوم بر اجرای بدون مشکل امتحانات پایان نیم سال است. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانشجویان وزارت علوم دانشجویان ورودی سال تحصیلی دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است

معراجی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه خبر در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان خصوصا آمریکا علیه صهیونیست ها و حمایت غربی ها از آن ها اظهار کرد: درباره تظاهرات دانشجویان در آمریکا باید نکته‌ای را در نظر بگیریم که این بخشی از خروش افکار عمومی جامعه علیه یک رویدادی است که وجدان عمومی بشریت را جریحه دار کرده و تبلور آن را در دانشگاه های آمریکا می بینیم . اکنون ما با قشر دانشجو و جوانی طرف هستیم که دارای هدف و پایگاه ویژه‌ای مانند دانشگاه هستند که قابلیت همگرایی را برای این قشر به وجود می‌آورد.

وی گفت: صرفا نباید این تظاهرات و ضدیت با اقدامات اسرائیل را مربوط به دانشجویان بدانیم اما آن چیزی که می‌شود به صورت ملموس توجه کرد آن است که تشکل یافتگی این دانشجویان یک و یژگی خاص است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنبش‌های دانشجویی حرف می‌زنیم باید  به دهه ۱۹۶۰ میلادی توجه کنیم. در آن زمان آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و تظاهرات دانشجویان در آن زمان باعث توقف و دست کشیدن آمریکا در جنگی  شد که خود هم می دانستند دستاوردی ندارد و تنها جنگی فرسایشی است و با تلفات زیادی همراه است.

معراجی در انتها گفت: آن زمان آمریکایی ها با نیروهای خود درگیر جنگی تن به تن بودند. اما  امروز،  حمایت‌های مادی و معنوی دولت آمریکا باعث خروش دانشجویان در این کشور شده است و به شکلی خاص آن را در دانشگاه کلمبیا دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»