Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه طی اظهاراتی مدعی شد که کشورش گام‌های بررسی‌شده علیه طرح اسرائیلی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن برمی‌دارد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، "انور قرقاش" وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در توییتی نوشته است: جامعه بین‌المللی با اقدام امارات علیه طرح مقام‌های اسرائیلی درباره الحاق کرانه باختری و دره اردن همسو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات قرقاش در کمتر از 24 ساعت پس از مقاله "یوسف العتیبه" سفیر امارات در واشنگتن در روزنامه صهیونیستی عبری‌زبان "یدیعوت آحارونوت" مطرح شد؛ مقاله‌ای که با واکنش منفی و تند گروه‌های فلسطینی و فعالان همراه شده است.

قرقاش در توییت خود مدعی شده است: "استقبال بین‌المللی از تحرکات امارات دلگرم‌کننده و نشان‌دهنده نگرانی پایتخت‌ها از تصمیم مورد انتظار اسرائیل است."

در حالی‌که پیشتر مقام‌های رژیم صهیونیستی به‌ویژه شخص "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر آن روابط با کشورهای شیخ‌نشین را علنی کرده‌اند، قرقاش مدعی شد: "امارات از طریق اقدامات بررسی‌شده خود اظهارات نتانیاهو درباره روابط با جهان عربی را ردّ می‌کند."

امارات: مشوق‌های زیادی به اسرائیل دادیم

این وزیر اماراتی همچنین در این توییت خود که به نظر می‌رسد برای خنثی کردن اظهارات سفیر کشورش در واشنگتن مطرح می‌کند، درباره پیامدها و خطر توسعه اشغالگری هشدار داد.

امارات گام‌های بلندی را این روزها برای علنی کردن روابطش با رژیم صهیونیستی برمی‌دارد. طی چند هفته اخیر دو هواپیمای اماراتی به بهانه کمک به فلسطینیان در فرودگاه "بن گوریون" در فلسطین اشغالی فرود آمدند، ولی تشکیلات خودگردان فلسطین از دریافت تجهیزات پزشکی خودداری و دلیل آن را عدم هماهنگی با خود عنوان کرد.

یوسف العتیبه نیز روز گذشته در مقاله‌ای که در روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، یوسف گوشه‌ای از روابط پنهانی کشورش با رژیم اسرائیل پرده برداشت و خدمات ابوظبی به تل آویو را تشریح کرد.

العتیبه در بخشی از این مقاله نوشته است: ما مشوق‌ها و جنبه‌های مثبت زیادی به نفع اسرائیل ارایه کردیم... . امکان زیادی برای روابطی با حرارت بیشتر بین ابوظبی و تل آویو وجود دارد.

سفیر امارات در واشنگتن یکی از سه سفیر عربی بود که در جریان مراسم رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن"، که از سوی "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا و با حضور نتانیاهو در واشنگتن اعلام شد، مشارکت داشت. طبق نظر کارشناسان، این طرح مقدمه‌ای برای عملیات الحاق کرانه باختری است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد