Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: شیوع ملخ کوهان‌دار تاغ در تراکم بالا و به شکل آفت نرسیده و به حالت محدود در جنگل‌های تاق استان مشاهده شده است.

او افزود: مبارزه با ملخ کوهان‌دار تاغ در این استان در تراکم بالا و در حد مواجهه با آن به عنوان آفت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: ملخ کوهاندار تاغ با نام علمی Dericorys Albidula  از جمله آفات منوفاژ یا تک خوار، تاغ‌زارهاست که عمدتا از گونه بیابانی تاغ تغذیه می‌کند.   صحرایی بیان کرد: این آفت در کشور‌های همسایه و غربی نیز پراکنش دارد و دارای ۵ سن پورگی است که حدود ۵۰ تا ۶۰ روز طول می کشد و بعضا نیز حشره بالغ تا شهریور ماه قابل مشاهده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه این ملخ صرفا از درخت تاق تغذیه می‌کند در حد تراکم پایین حتی برای محیط زیست مفید است و موجب هرس درختان تاق هم می‌شود؛ صرفا در شرایطی که جمعیت این گونه بیش از حد معمول و تراکم بالا برسد به عنوان آفت محسوب شده و مورد مبارزه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تاکید کرد: مبارزه با این آفت در صورت نیاز شیمیایی نیست و به صورت مکانیکی به عنوان یکی از ابداعات استان به وسیله تله‌های چسبی در وسعت بالا مورد مبارزه قرار می‌گیرد.

صحرایی اظهار کرد: در حال حاضر این گونه و زیست آن در استان کاملا تحت کنترل قرار دارد و به محض شناسایی تبدیل آن به آفت، مبارزه به حد مطلوب انجام می‌شود.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ کوهان دار آفات کشاورزی منابع طبیعی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بنی اسدی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران در حوزه بجستان، سبزوار، جغتای، خوشاب، کلات، باخرز و محور مشهد - سرخس (مزداوند) باعث لغزندگی سطح جاده‌های خراسان رضوی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی در محور عشق آباد_ بردسکن در حوزه استان خراسان جنوبی، تا اطلاع بعدی مسدود است.

کد خبر 6095535

دیگر خبرها

  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است