Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصه پر غصه قطعی مکرر و افت فشار آب در شبکه آبرسانی زاهدان گویا پایانی ندارد و همچنان گریبان گیر مرکزنشینان پهناورترین استان کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، معضل همیشگی افت فشار و قطعی آب انگار در سیستان و بلوچستان به مسئله ای عادی و معمولی برای برخی مسئولان تبدیل شده، موضوعی که این روزها همچون تابستان های هر سال امان مردم را بریده و شکل بحرانی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معضلی که امسال غوغا به پا کرده چراکه از یک سو شرایط کرونا و از طرف دیگر گرمای هوا نیاز به این مایه حیات را دوچندان کرده و باعث شده است که شهروندان زاهدانی بیش از پیش در رنج و عذاب باشند.

 این دغدغه ها را می توان در پیام هایی که از گوشه و کنار این کلان شهر به تحریریه عصرهامون ارسال می شود و همچنین در خانه ها و محل کار دید، معضلی که سال های سال است صدای مردم را در آورده اما همچنان اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.

بررسی های میدانی خبرنگار ما نیز از محله های مختلف حاکی از همه گیر شدن این معضل در همه نقاط شهر زاهدان است،

افت فشار و قطعی آب؛ مشکل هر روز مردم

یکی از شهروندان که به گفته خودش ساکن بولوار بعثت است، به خبرنگار ما گفت: در خیابان ۱۶ متری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این بولوار، هر روز هفته گرفتار مشکل آب هستیم.

وی ادامه داد: این مشکل از اول ماه رمضان شروع شده است، هر بار هم با شرکت آب و فاضلاب تماس می گیریم اعلام می کنند که افت فشار است، در حالی که از صبح تا پاسی از شب با مشکل قطعی مواجه هستیم.

به گفته این شهروند خبرنگار، با توجه به این که این جا مرکز استان است چرا باید ظرفیت آبرسانی کم باشد؟ آن هم در شرایطی که همه مردم ناراضی هستند هیچ پیگیری از جانب مسئولان امر نمی شود.

وی اضافه کرد: یکی از علل عدم پیشگیری از کرونا همین قطعی آب در سطح زاهدان به ویژه منطقه کارخانه نمک است و از هر ۱۰۰ خانه، شاید یکی مخزن ذخیره آب داشته باشد، تکلیف دیگر شهروندان چیست؟

این شهروند تصریح کرد: فقط شب ها از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا صبح آب وصل می شود، اما در طول روز قطع است، چرا مردم باید دغدغه نیازمندی های اولیه آن هم در شرایط این روزها باشند؟!

یکی از ساکنان حاشیه شرقی بلوار ۲۲ بهمن زیباشهر نیز در این باره گفت: مدتی است که در اراضی گمرک زیباشهر زاهدان  از حوالی ظهر تا ساعات پایانی شب آب قطع می شود.

علی باقری ادامه داد: با توجه به گرمای هوا در چند روز اخیر و افزایش مبتلایان به کرونا از مسئولان اداره آب و فاضلاب زاهدان درخواست بررسی و رفع مشکل را داریم.

قطعی مکرر آب در شرایط کرونا

شهروندی دیگر با بیان این که موضوع قطعی مکرر آب در منطقه زیباشهر زاهدان را پیگیری کنید، بیان کرد: بیشتر اوقات آب این منطقه به ویژه در خیابان نصر قطع یا به شدت کم فشار است.

مصطفی ذوالفقاری افزود: این در حالی است که در طول روز هوا به شدت گرم بوده و از طرفی با توجه به شیوع کرونا نیاز مبرم به آب به منظور رعایت موازین بهداشتی احساس می شود.

وی اضافه کرد: از مسئولان درخواست می کنیم به فکر مردم باشند، کاش یک روز آب خانه خودشان در این گرما قطع می شد شاید مشکلات مردم را درک می کردند.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: افت فشار و قطع شدن آب در زاهدان پایانی ندارد، ما ساکنان خیابان مصطفی خمینی زاهدان حدود یک ماه است که با افت شدید فشار آب مواجه هستیم.

 جوادی زاده افزود: بارها با ۱۲۲ تماس گرفتیم اما کسی جوابگو نیست تا این که مجبور شدیم ۲ میلیون تومان قرض بگیریم و مخزن نصب کنیم.

گرمای طاقت فرسا و قطعی چند ساعته آب

میرانی، یکی از اهالی خیابان کریمپور نیز گفت: روز گذشته از ساعت ۱۱ نیمه های شب  آب خیابان کریمپور قطع بود، این همه ساعت قطعی آب آن هم در روز تعطیل و اوج گرما طاقت‌فرسا است.

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: در بلوار مزاری زاهدان زندگی می کنیم و از هفته گذشته با مشکل قطعی آب در ساعات اوج گرما روبرو هستیم.

شهرکی ادامه داد: روز گذشته از ساعت ۱۴ تا ۲۳ آب منزلمان قطع شد و برای تماس با اپراتور نیز موفق نبودیم.

وی تصریح کرد: سه فرزند کوچک دارم که رسیدگی به آن ها با وجود مشکل قطعی آب سخت  است، به علاوه قطعی آب سبب خاموشی کولرهای آبی و در نتیجه گرمای طاقت فرسا می شود.

این شهروند خبرنگار اضافه کرد: در یکی از روزها پس از بارها تماس موفق به صحبت با اپراتور خط ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان شدم و هنگامی که از وی درباره قطعی آب سوال کردم افت فشار را دلیل این موضوع بیان کرد و گفت از این به بعد این موضوع ادامه دارد‌.

کمبود ۶۵۰ لیتر آب بر ثانیه در زاهدان

میثم سلیمانی، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت:  افزایش دمای هوا و استمرار شرایط کرونا باعث شده است تا مصرف آب در شهر زاهدان به طور چشمگیری افزایش یابد و میزان مصرف از تولید پیشی بگیرد.

وی ادامه داد: از طرفی رشد جمعیت، وسعت شهر و عدم افزایش تولید باعث کمبود حدود ۶۵۰ لیتر بر ثانیه در زمان پیک مصرف می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمبود منابع آب در شهر زاهدان به میزان ۶۵۰ لیتر بر ثانیه و استفاده مردم از کولرهای آبی در پیک مصرف تابستان افت فشار و قطعی مقطعی را اجتناب ناپذیر می کند.

سلیمانی اضافه کرد: انتظار می رود که مردم صرفه جویی بیشتری در مصرف آب داشته باشند که کمتر شاهد قطعی و کم فشاری آب باشیم.

وی تصریح کرد: با راه اندازی خط دوم انتقال آب از چاه نیمه ها به زاهدان این مشکل حل خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افت فشار و قطعی افت فشار و قطع آب و فاضلاب شهر زاهدان قطعی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند

فرماندار شادگان گفت: مردم شهرستان شادگان تا عادی شدن شرایط از مصرف برق بی‌رویه خودداری کنند.

جمال صالح‌زاده شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طوفان شب گذشته در شادگان باعث سقوط دکل‌های فشار قوی و بریدگی سیم های برق شد که آسیب جدی به شبکه برق وارد و ایستگاه اصلی شادگان دچار مشکل شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط از طریق یک خط از ایستگاه بندر امام خمینی (ره) برخی مناطق شهر برق دار هستند.

فرماندار شادگان با بیان اینکه مردم شادگان تا رفع مشکل در مصرف برق صرفه جویی کنند ادامه داد: باید توجه داشت که با تکمیل ظرفیت ترانس ایستگاه بندر امام خمینی(ره)،برق شهر به طور کامل قطع می شود.

صالح‌زاده بیان کرد: گروه‌های فنی برق منطقه جنوب در حال نصب مجدد پایه‌های برق هستند تا در کمترین زمان ممکن، برق شهر به شرایط پایدار برگردد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • اعلام زمان قطعی پخش فصل سوم «زخم کاری»
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • اطلاعیه احتمال قطعی یا افت فشار آب در برخی از مناطق ارومیه
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • سامان قدوس به دنبال پایان روزهای تلخ
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال