Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:12:49 GMT

۱۳۰۰ مگاوات بار پیک برق در مازندران پیش بینی می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۹۴۱۷

۱۳۰۰ مگاوات بار پیک برق در مازندران پیش بینی می شود

رضا غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی دما هوا در هفته جاری بین ۳۵ تا ۳۷ درجه خواهد بود و استمرار گرمای دما، سبب فعال شدن وسایل سرمایشی و رشد مصرف برق خواهد شد از مشترکان خواست تا با مدیریت مصرف، نسبت به تأمین برق پایدار وپیشگیری از اعمال خاموشی همکاری داشته باشند.

وی پیک بار برق در استان در شرایط عادی را ۸۵۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: بار سرمایشی در استان هزار مگاوات خواهد بود که مصرف پیک را در ایام گرم و تابستان به هزار و ۸۵۰ مگاوات خواهد رساند از سوی دیگر حضور مسافران و گردشگران نیز بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ مگاوات رشد بار را موجب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مصرف برق در تابستان به دلیل وسایل گرمایشی است، به مشترکان توصیه کرد تا در ساعت اوج بار که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ در روز و ۲۰ تا ۲۳ در شب را شامل می‌شود، برای پیشگیری از اعمال خاموشی و افزایش تاب آوری شبکه‌ها، با تنظیم درجه لوازم سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، در مدیریت مصرف همکاری داشته باشند.

وی افزود: همچنین در محیط‌های اداری و خانگی و صنعتی باید با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و رعایت موارد و الگوی مصرف دست به دست هم دهیم تا تابستان جاری را بدون اعمال خاموشی همانند سال قبل پشت سر گذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره بار پیک مصرف برق در هفته گذشته اظهار داشت: در روز چهارشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بار پیک به ۱۲۶۳ مگاوات و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به ۱۳۲۰ مگاوات رسید.

غفاری یادآور شد: پیک بار مصرف برق برای هفته جاری ۱۳۰۰ مگاوات پیش بینی شده است.

کد خبر 4948046

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت توزیع برق مازندران صرفه جویی در مصرف برق ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها گرگان یاسوج مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تأمین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحدها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

کد خبر 6086727 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد