Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر چه با تحریم ها اقتصاد ایران آسیب دید اما فروپاشی ایجاد نشد و روی پای خود ایستاده است آمریکایی ها اخلال ایجاد کردند اما به هدف خود نرسیده اند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه هدف اصلی اختصاص ارز۴۲۰۰ تومانی این بود که کالای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: کسانی که از منظر صرف اقتصادی ما را محکوم می‌کنند کمترین ارتباطی با زندگی مردم ندارند و نمی‌دانند که زندگی آنها چگونه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییسان پیشین و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تحریم‌ها فشارهای سنگینی بر ملت ایران وارد کرده است ، اقتصاد ایران آسیب دید اما فروپاشی ایجاد نشد و روی پای خود ایستاده است، زندگی مردم سخت شده است اما دولت در تلاش است بار این فشار را از دوش مردم کاهش دهد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: افرادی که مسوولیت دارند باید بدانند در این کشور مردم با خون و جان از انقلاب محافظت کردند. با انسجام، وحدت ملی و پای کار ایستادن در خدمت به مردم می‌توان از بحران و سختی‌ها عبور کرد.

جهانگیری شرایط کشور را خاص و ویژه دانست گفت: در دوره ای قرار گرفته ایم که دشمنان انقلاب و ایران از هیچ فرصتی برای آسیب زدن به کشور دست بر نمی دارند. دشمنان دیرینه ایران مانند آمریکا از هر فرصتی و هر برنامه که شده سنگی در پیش پای ملت ایران قرار بدهند که نتوانند به راه و مسیر پیشرفت که ترسیم کرده با آرامش و سرعت ادامه دهد.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: در منطقه هم سعودی‌ها و  رژیم اشغالگر قدس دست به دست هم دادند و در هر مقطعی علیه کشور توطئه می‌کنند نماد اصلی این توطئه‌ها اعمال تحریم‌هاست.
جهانگیری به توطئه اخیر آمریکایی‌ها در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: بر اساس برجام تا چند ماه آینده محدودیت‌های تسلیحاتی ایران لغو می شود و می‌توانیم نیازهای تسلیحاتی خود را خرید کنیم و تولیدات داخلی را بفروشیم .

وی با بیان این که امریکایی‌ها می خواهند مانع لغو تحریم تسلیحاتی بشوند گفت: مقدمات این کار را آغاز کرده‌اند حتی با فشار سعودی‌ها در دبیرخانه سازمان ملل گزارش تهیه می کنند که زمینه را برای توطئه بر ضد ایران مساعد کنند.

معاون اول رییس جمهوری یادآورشد: تحریم‌ها فشارهای سنگینی و به تعبیری خودشان جنگ اقتصادی بر ضد ایران را شروع کرده تند و صریح اعلام کرده‌اند به دنبال فروپاشی نظام ایران هستند اما وقتی موفق نشدند گفتند جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را نخواهند دید و پس از آن به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران بودند.

جهانگیری افزود : اقتصاد ایران آسیب دید اما فروپاشی در آن اتفاق نیفتاد و اکنون روی پای خود ایستاده است و در سال‌های گذشته سالانه ۵٠٠ تا ۶٠٠ هزار شغل ایجاد کردیم ولی اگر نفت را می فروختیم و به پول‌هایمان دسترسی داشتیم حمل و نقل بین المللی و فشار بر تجارت خارجی ایران نبود در تداوم شتاب رشد اقتصادی سال ٩۵ حدود ١۴درصد حتما بسیاری  از مشکلات را پشت سر می گذاشتیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها بر سر راه ایران مانع و اختلال ایجاد کردند اما به هدف خود نرسیدند آنها می‌خواستند اقتصاد ایران از هم بپاشد اما اکنون اقتصاد ایران روی پای خود ایستاده است و در حال رشد است.البته زندگی مردم سخت شده است و با مشکل زندگی می کنند و با تمام وجود درک می‌کنیم در دولت اولویت اصلی را بر تلاش برای کاهش بار فشار و سختی از دوش مردم گذاشته‌ایم

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تصمیم‌گیری برای ارز ۴٢٠٠ تومانی گفت: هدف اصلی این طرح این بود که کالای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و با فراوانی در اختیار مردم قرار گیرد که تصمیم اقتصادی نیست کسانی که از منظر صرف اقتصادی ما را محکوم می‌کنند کمترین ارتباطی با زندگی مردم ندارند و نمی‌دانند که زندگی آنها چگونه می گذرد.
جهانگیری یادآورشد: البته می دانیم که این تصمیم ممکن است رانت و فساد و سوء استفاده ایجاد کند در این میان عده ای از این شرایط سوء استفاده کردند که آنهایی که یک دلار از این ارز  که برای تسهیل زندگی مردم است، سوء استفاده کردند را باید به عنوان یک خائن به مردم معرفی شود و به شدت برخورد قانونی شود و ریال‌ها و دلارها پس گرفته شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: نمی توانیم نسبت به زندگی مردم بی تفاوت باشیم و بگوییم قیمت ارز در بازار به هر میزانی بود نان و آب مردم با همان قیمت تهیه شود شاید اقتصاد این را تایید کند، ولی انسانیت و اداره کشور آن را تایید نمی‌کند و باید به طبقات متوسط و ضعیف جامعه رسیدگی شود که در این کشور جمع زیادی از مردم ایران هستند./ایرنا

ادامه دارد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روی پای خود ایستاده معاون اول رییس جمهوری اقتصاد ایران زندگی مردم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، دومین دور رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به ریاست مشترک علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشور و فرخ شریف زاده معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

در جریان این گفت وگوها طرفین درخصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تقویت روابط اقتصادی، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر کردند.

باقری در این ملاقات با اشاره به تفاهمات خوب صورت گرفته در دور اول رایزنی‌های سیاسی در تاجیکستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با جمهوری تاجیکستان تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران، تقویت همکاری‌ با کشور هم‌کیش هم‌زبان، تاجیکستان را از مصادیق مهم اجرای سیاست همسایگی دانست.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه یک واقعیت است که با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

باقری افزود: امروزه همگرایی همه کشورهای منطقه برای مقابله همه‌جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم، امری لازم است که همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان برای تحقق آن ضروری است. بر همین اساس دو کشور باید بیش از پیش از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو و عدم تعهد بهره برند.

باقری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضمن محکومیت ارتکاب نسل کشی از سوی این رژیم، کلید برقراری صلح و ثبات منطقه را مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر دانست.

معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به همکاری‌های رو به توسعه دو کشور آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها میان دو کشور را اعلام کرد.

فرخ شریف زاده با اشاره به وجود نزدیک به ۲۰۰ سند همکاری میان دو کشور، اجرای کامل و موثر این تفاهمات را زمینه مناسبی جهت تقویت همکاری‌ها دانست و خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، بر تداوم و تقویت مناسبات میان دو کشور همزبان با پیشینه تاریخی مشترک تاکید نمود.

در پایان این نشست طرفین بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم/ جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود
  • میلاد از همان اول حق کاپیتانی را ادا کرد
  • واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به بودجه والیبال ودرخواست کاپیتان
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است