Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی در رابطه با علت جدی نگرفتن آمادگی ترامپ برای مذاکره اظهار داشت: «در میان حوادث پیش‌آمده در روابط خارجی، بازگشت شماری از دانشمندان کشورمان که به بهانه‌های غیرواقعی در زندان‌های آمریکا گرفتار شده بودند، پیشرفتی مسرت‌بخش بود. تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی جزئی از سیاست‌های فراقوه‌ای ما در عالی‌ترین سطوح تصمیم‌گیری نظام است که از ملاحظات انسان‌دوستانه به‌منظور پایان‌دادن به جدایی میان این شهروندان با خانواده‌هایشان برمی‌خیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از رژیم آمریکا خواسته‌ایم که فوراً مقدمات لازم برای بازگرداندن حقوق قانونی سایر زندانیان بی‌گناه ایرانی را فراهم کند و به این گروگان‌گیری شرم‌آور خاتمه دهد. دولت در اجرای سیاست‌های بالادستی، مصمم به ادامه روند حمایت از این شهروندان و البته سایر ایرانیانی است که به دلایل گوناگون در کشور‌های مختلف دچار مصائب و گرفتار شرایط نامطلوب ناشی از تبعیض‌ها و روند‌های سیاسی هستند.»

وی در ادامه این یادداشت عنوان کرد: «حمایت از کرامت همه شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور در عین آنکه تحریم‌های غیرانسانی و ناعادلانه آمریکا روال عادی زندگی را برای آن‌ها مختل کرده، ابتدایی‌ترین وظیفه‌ای است که دولت بیش از هر زمانی، بر گرده خود احساس می‌کند. ما می‌توانیم با همدلی بیشتر و بذل حمایت‌های مضاعف به مردم ایران، فارغ از گرایش‌های سیاسی و عقیدتی آنها، رنج دوران حاضر را اندکی بکاهیم و غرور و افتخار ایرانی‌بودن را در سراسر جهان پشتیبانی کنیم. این حس مسئولیت در برابر عزت و کرامت ایرانیان که امروز وجوه متنوعی در سیاست‌های دولت به خود گرفته، بخشی از مبارزه تسلیم‌ناپذیر ما علیه یاغی‌ترین رژیم آمریکاست؛ همان رژیمی که اخیراً وقاحت در زیرپاگذاشتن ارزش‌های جهانی را به جایی رسانده که اعضای دادگاه بین‌المللی لاهه را نیز در صورت بررسی ارتکاب جرائم بین‌المللی سربازان و شهروندان آمریکایی، تهدید به تحریم کرده است.»

سخنگوی دولت بیان کرد: «به نظر می‌رسد این‌بار آمریکای طغیانگر می‌کوشد زانوی خود را بر گردن حقوق‌دانان معتبر جهان فشار دهد و نفس عدالت و ارزش‌های مشترک انسانی را تنگ کند. همین رویداد برای پی‌بردن به اینکه چرا اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره را جدی نمی‌گیریم، کافی است. هر توافق بین‌المللی مشتمل بر شماری از تعهدات حقوقی برای طرفین است و کسی که در اهانت حتی نسبت به اصول آمره در حقوق بین‌الملل کمترین احساس تأسفی بروز نمی‌دهد و فراتر از آن، پاسداران قانون در دادگاه‌های بین‌المللی را هدف اخاذی خود می‌گیرد، چگونه می‌تواند آماده سپردن تعهدات حقوقی در مذاکره و توافق با دیگر ملت‌ها باشد؟ امروز آمریکا هیچ گزینه‌ای پیش‌روی ما باقی نگذاشته جز ایستادگی در برابر زورگویی و فراخواندن همه ملت‌های مسئولیت‌پذیر جهان به همبستگی در برابر این شورش باورنکردنی.»

منبع: فردا

کلیدواژه: ربیعی ترامپ مذاکره با آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده