Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسکا نجیب، دختر داکتر نجیب الله، رئیس جمهور اسبق افغانستان از سخنان روز گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت:  «رئیس جمهور غنی، جنگ در افغانستان یک پروژه فیلمی ۲۰ ساله نیست. به هر حال، هر فیلم نیز یک پایانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکبر یک خودخواهی ناسالم است که نیاز به اصلاح دارد، آقای رئیس جمهور خنده تان در پایان مصاحبه برای رهبری در مقام شما بسیار غیر ضروری است. فقط افغانان ناسیونالیسم نیات صلح نجیب الله را درک می‌کنند، مطمئن نیستیم که آیا شما یکی از آن‌ها باشید.»

روز گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در یک ویدئو کنفرانس با شورای اتلانتیک آمریکا، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ایجاد دولت موقت در افغانستان گفت: یک بار این فیلم را را دیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم تکرار آن را ببینیم.

اشاره وی، به اعلام استعفای داکتر نجیب الله در جریان مذاکرات با مجاهدین است. او این استعفا را بزرگترین اشتباه داکتر نجیب الله خوانده است.

داکتر نجیب الله از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ رئیس جمهور افغانستان بود. او پس از روی‌کار آمدن حکومت به رهبری مجاهدین در افغانستان در دفتر سازمان ملل متحد در کابل پناه برد.  

در سال ۱۹۹۶ طالبان پس از تصرف شهر کابل، داکتر نجیب‌الله و برادرش شاهپور احمدزی را از دفتر سازمان ملل متحد در کابل بیرون کشیده و نخست به ضرب گلوله کشته و سپس در چهارراهی آریانا حلق آویز کردند.

همانگونه که اکنون تلاش‌ها برای مصالحه میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد، داکتر نجیب‌الله نیز در واپسین سال‌های ریاست جمهوری خود طرح مشی مصالحه ملی را به مخالفان دولت پیشنهاد کرده بود، اما این طرح موفق نشد و بالاخره مجاهدین قدرت را در درست گرفتند و صفحه جنگ‌های داخلی در افغانستان آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس