Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:53:44 GMT

از تهران تا آمستردام/ تماشای موزه ونگوگ با یک کلیک

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۰۵۳

از تهران تا آمستردام/ تماشای موزه ونگوگ با یک کلیک

یکی از مکان‌های دیدنی که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند، موزه ونگوگ در آمستردام است که مجموعه‌ای از آثار ونسان ونگوگ، هنرمند برجسته هلندی و معاصرانش را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، اینکه این روزها باید در خانه بمانیم و سفر نرویم مانع این نمی‌شود که از دیدنی‌ترین جاذبه‌ها و بهترین موزه‌های جهان دیدن نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هدست واقعیت مجازی (‌VR) داشته باشید، تجربه تماشای مجازی و سه بعدی این جاذبه‌ها و موزه‌ها گاهی دست کمی از دیدار حضوری‌ آن‌ها ندارد اما در صورتی که هدست هم نداشته باشید می‌توانید از طریق تورهای مجازی با کیفیت 360 درجه‌ای در این اماکن و موزه‌ها بدون پرداخت یک ریال هزینه، گردشگری مجازی را تجربه کنید.

یکی از مکان‌های دیدنی که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند، موزه ونگوگ در آمستردام است که مجموعه‌ای از آثار ونسان ونگوگ، هنرمند برجسته هلندی و معاصرانش را به نمایش گذاشته است.

تنها با یک کلیک در اینجا شما وارد موزه‌ای می‌شوید که یکی از 25 موزه پر بازدید و پرطرفدار در جهان است و بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و همچنین 700 نامه را در خود جای داده و با حدود 1.5 میلیون گردشگر در طول سال، عنوان دومین موزه پربازدید در کشور هلند و سی و پنجمین موزه هنری برتر در جهان را از آن خود کرده است.

بنای موزه ونگوگ دارای ساختاری بیضی شکل در قالب سه طبقه است، طراحی اولیه موزه ون گوگ به کمک دولت هلند در سال 1963 و به دست معمار هلندی گرید ریتولد صورت گرفته، این معمار یک سال بعد از طراحی و ساخت موزه ونگوگ از دنیا رفت و ساختمان موزه تا سال 1973 نیمه کاره ماند تا اینکه در سال 1999 موزه ونگوگ با اضافه شدن ضلع‌های نمایشگاه توسط یک تیم معماری ژاپنی به نام Hans van Heeswijk تکمیل شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

این موزه بزرگ‌ترین ساختار شیشه‌‌ای موجود در هلند را دارد که در آن از تیرها و قالب‌های شیشه‌‌ای به عنوان عناصر اصلی بنا استفاده شده است.

طول این سازه شیشه‌ای حدود 12 متر است. تا قبل از ساخت این بنا هیچ سازه‌ ی شیشه ‌ای دیگری در هلند دارای طولی به این اندازه نبوده است. البته سازه ی اصلی بنا از فولاد است و برای استحکام سقف، تیرهای شیشه ای را به این سازه‌ ی فولادی متصل کرده اند. اما نمای بنا، سقف و راه پله‌ های آن همگی از واحد های شیشه ا‌ی و البته شیشه ی دو جداره‌ ساخته شده ‌اند.

هرچند ونگوگ در زمان حیات خود در گمنامی به ‌سر می‌برد و در تمام طول عمر خود تنها یک تابلو، یعنی تاکستان سرخ را فروخت اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان قرن نوزدهم در جهان شناخته می‌شود.

ونسان ون گوگ که از بیماری روانی رنج می‌برد، در دسامبر ۱۸۸۸ گوش چپ خود را با تیغ سلمانی برید. درباره اصل ماجرا تردیدی وجود ندارد و خود نقاش هم در دو خودنگاره تصویر خود را با گوش باند پیچی شده کشیده است. 

از آثار معروف این موزه می‌توان به نقاشی تابلوی گل‌های آفتابگردان، مزرعه گندم و کلاغ، خانه زرد، خودنگاره نقاش، زوج‌های عاشق در باغ، خورندگان سیب زمینی، زنبق‌ها و شکوفه‌های بادام اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ونگوگ تور مجازی موزه کرونا موزه ونگوگ ی شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی سرنی حین گشت زنی در محور هشتبندی به میناب به یک دستگاه موتورسیکلت حامل بار مشکوک شده و به راننده دستور توقف دادند.

وی افزود: راکب موتورسیکلت که قصد فرار داشت در یک عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد و در بازرسی ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • علت خوابیدن باتری موتور طرح کلیک چیست و راهنمای کامل تعویض باتری طرح کلیک
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!