Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:58:59 GMT

انتشار ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۳۲۹

انتشار ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در لرستان

ایسنا/لرستان معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از تولید و انتشار ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و همچنین تولید ۲۰ کتاب صوتی طی سال‌ جاری در انتشارات پراکنده خبر داد.

محمدتقی عزیزیان امروز در جمع خبرنگاران، در رابطه‌ با فعالیت نشر پراکنده  در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، اظهار کرد: تولید و رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال ۱۳۹۸ در گونه‌های خاطره، تاریخ شفاهی، شعر، داستان و زندگینامه داستانی به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و با همکاری دانشگاه‌های لرستان، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی ـ کاربردی و تولید و انتشار ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ و همچنین تولید ۲۰ کتاب صوتی از فعالیت‌های انجام گرفته و پیش روی انتشارات پراکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که انتشارات پراکنده، بازوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان است، ادامه داد: این انتشارات جایی است که خاطرات رزمندگان را در ساعات متمادی ضبط و پیاده می‌سازد، می‌نگارد و منتشر می‌کند.

عزیزیان در رابطه‌ با جایگاه انتشارات در مقوله دفاع مقدس، ادامه داد: انتشارات یک سنگر است، سنگری که سربازان خودش را دارد. اهداف خاصی را می‌زند. هر کلمه در مقام انتشار نقش یک فشنگ را بازی می‌کند و هر سطر یک خشاب است. هر کتاب یک موشک و یک سلاح است. رونمایی کتاب برابر است با عملیات روانی و مانور و رژه و در پایان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «کار نشر در حوزه دفاع مقدس، جهاد فی سبیل‌الله است».

یادآور می‌شود، از آثار این نویسنده و شاعر لرستانی می‌توان به «به‌خاطر گُل‌های چادرت»، «دیروز برنمی‌گردد»، «گُل‌ها همه داوودی‌اند»، «نقاشی قشنگ مهتاب»، «چهل‌چراغ»، «این روزها که نیستی»، «خط پایان»، «آخرین خاکریز»، «نقطه صفر مرزی»، «باد و خاکستر»، «التیام»، «تازیانه‌ها»، «خونبرف»، «خط به خط»، «اقلیم حماسه»، «نخستین سرباز»، «ذره‌بین و برف»، «سرود سجده باران» و «دگردیسی اعتراض در سه دهه شعر دفاع مقدس» اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفاع مقدس کتاب دفاع مقدس عنوان کتاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی