Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش این رسانه، مقام های دولت دونالد ترامپ به سرکردگی پمپئو، چین را به فقدان شفافیت و فریبکاری در رابطه با شیوع ویروس کرونا متهم کرده اند.
این ویروس که از چین شیوع یافت تاکنون جان بیش از ۴۱۳ هزار نفر را در جهان گرفته است.

چین نیز متقابلا از پمپئو انتقاد کرده است و رسانه های خبری به طور آشکارا این دیپلمات ارشد آمریکایی را مورد حمله قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ، انتقاد از پکن را دارای ارزش سیاسی قلمداد می کند اما برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۰ اولویت بیشتری قائل است. بنابراین، روابط اقتصادی نزدیک‌تر این دو کشور، روابط دوجانبه را برای دولت آمریکا با توجه به نگرانی‌های این کشور از چین درخصوص پایبند نبودن به تعهداتش در توافق تجاری با آمریکا دشوار و پیچیده می‌کند.

به نوشته پولیتیکو، ترامپ این توافق را دستاورد خود قلمداد می‌کند اما براساس برخی شواهد، چینی‌ها به این توافق پایبند نیستند.
اطلاعات سفر پمپئو که هنوز نهایی نشده است، توسط دو منبع آگاه از این سفر در اختیار این رسانه قرار گرفته است و هیچیک از آنها اجازه نداشتند به صورت علنی درباره آن صحبت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اظهارنظر در این باره خودداری کرد و سفارت چین نیز پاسخی به درخواست پولیتیکو برای اظهارنظر نداده است.

رسانه‌های چین از واکنش دولت آمریکا در برابر اعتراض‌ها در این کشور علیه کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست انتقاد کرده اند.
چین به تازگی قانون امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و ‌دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد.

به نوشته پولیتیکو، سفر هاوایی در صورتی که نهایی شود، همزمان با سرکوب مخالفان در هنگ کنگ با استناد بر این قانون انجام می شود.

پمپئو مدعی است که این شهر به دلیل این قانون، دیگر استقلال ندارد و انتظار می رود اعلام این موضوع روابط ویژه اقتصادی هنگ کنگ با آمریکا را تغییر دهد.

رسانه های چین اظهارات پمپئو درباره هنگ کنگ را مورد انتقاد قرار داده‌اند به گونه‌ای که  روزنامه گلوبال تایمز چاپ پکن، او را «متکبر» و «هیستریک» (دارای رفتارهای جنون آمیز) توصیف کرد.
2023

برچسب‌ها هنگ کنگ انتخابات ۲۰۲۰ چین ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ انتخابات ۲۰۲۰ چین ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو هنگ کنگ انتخابات ۲۰۲۰ چین ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد