Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:40:00 GMT

گام آخر تکمیل مصلی ملایر

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۱۳۵۲

گام آخر تکمیل مصلی ملایر

به دنبال احساس نیاز شهروندان ملایر به ایجاد یک مکان بزرگ و در خور شان مردم این شهرستان برای اقامه نماز جمعه، در سال ۱۳۸۴ محلی مناسب در ۳۰ متری شهید تاجوک این شهر شناسایی و عملیات اجرایی مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر در زمینی به مساحت بیش از چهار هزار مترمربع در ۲ طبقه آغاز شد.

مصلی ملایر در مسیر احداث، مشکلات ریز و درشت فراوانی را پشت سر گذاشت، سرما و گرمای زیادی را متحمل شد، اما تاب آورد و اگرچه با وجود نیمه‌کاره بودن، ماه رمضان‌های زیادی را میزبان نمازگزاران این شهر بود، امروز در اولویت مسوولان شهر قرار گرفته و امیدوار است به‌زودی مامنی برای اقامه نماز جمعه و برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و مذهبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آجر به آجر و مرحله به مرحله ساخت این مصلی با کمک‌های مردمی و خیران رقم خورد و هم اکنون نیز طبق تاکید و درخواست امام جمعه ملایر، ملایری‌های مقیم این شهرستان و یا سایر نقاط کشور و تمامی کسانی‌که به این شهر تعلق خاطر دارند، می توانند در پویش کمک به تکمیل مصلی عضو شوند و هر نفر در یک آجر برای تکمیل مصلی سهیم باشند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز شنبه در این باره در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ساخت مصلی بزرگ ملایر به همت مردم و مسوولان این شهر از چند سال پیش گفت: با توجه به اینکه در برهه‌ای از زمان مصلی تا اندازه‌ای برای نمازگزاران در طول تابستان قابل استفاده بود، برای حفظ وضعیت موجود و تکمیل مصلی آستین همت را با همکاری مسوولان و خیران بالا زدیم.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت کمک‌های مردمی و وجود اشکال‌عدیده‌ای بر وضع موجود مصلی طبق نظر مهندسان، تصمیم بر این شد با ایجاد یکسری اصلاحات و تغییرات نوین، وضعیت فضای داخلی مصلی ساماندهی شود تا بتوان از فضا استفاده بهینه شود.

امام جمعه ملایر افزود: طبق نظر مهندسان و نقشه جدید، ۱۸ ستون واقع در پشت گنبد که قسمت انتهایی مصلی و روبروی جایگاه خطابه است، حذف شد و با نقشه جدید فضای مصلی وسیع و از انتهای مصلی نیز جایگاه خطابه قابل رویت است.

کمک ۲ میلیارد تومانی استاندار همدان به مصلی 

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه از نیمه بهمن سال گذشته عملیات تکمیل مصلی حضرت ابوالفضل(ع) به طور رسمی آغاز شد اظهار داشت: با اعتبار ۲ میلیارد تومانی که سیدسعید شاهرخی استاندار همدان از محل متوازن در نظر گرفت، عملیات تکمیل مصلی کلید خورد و تاکنون ۲۵ درصد از این مبلغ اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: این مبلغ از طریق اوراق مشارکت و با همکاری شهرداری ملایر جذب و برای خرید مصالح ساختمانی هزینه شد.

امام جمعه ملایر گفت: طبق روال سال‌های گذشته مردم و خیران نیز پای کار آمدند و از بهمن سال گذشته تاکنون همزمان با آغاز تکمیل مصلی، ۶۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

تیر؛ پایان تکمیل مصلی ملایر

حجت الاسلام برقراری، قرار گرفتن مصلی در بهترین نقطه شهر، وجود محل‌های مناسبی برای پارک خودروها، تعبیه شدن ورودی و خروجی‌های مناسب و جلوگیری از تراکم جمعیت و مقاوم سازی را از ویژگی‌های مصلی ملایر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان تیرماه امسال مصلی ملایر تکمیل و همزمان با سالروز برپایی نماز جمعه در پنجم مرداد شاهد برگزاری جشن بازگشایی مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر باشیم.

وی بیان کرد: هم اکنون حدود ۵۵۰ مترمربع و در مجموع یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع در ۲ طبقه در قسمت انتهایی مصلی برای برخورداری بیشتر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان جانمایی شده که همراه با جایگاه خطابه بتن‌ریزی شده و آماده بهره‌برداری است.

به گفته امام جمعه ملایر گنبد مصلی نیز در حال مدل‌سازی و نواقص در حال رفع است و با رایزنی با یکی از مهندسان مطرح کشوری ۲ ستون دیگر واقع در روبروی جایگاه خطابه حذف خواهد شد و تعداد ستون‌های حذف شده فضای داخلی مصلی به ۲۰ ستون می‌رسد.

حجت الاسلام برقراری ایزوگام سقف مصلی در اولین فرصت، تجهیز مصلی به سیستم گرمایشی و سرمایشی و کف‌سازی را از مهمترین اولویت‌ها و نیازهای ضروری مصلی عنوان کرد و خواستار کمک‌های مردمی و خیران شد.

همچنان نیازمند کمک مردم و خیران هستیم

وی اجرای کارها به صورت مرحله‌ای و امانی با استفاده از بهترین مصالح و هزینه‌های حداقلی زیر نظر مهندسان مجرب و بستن قرارداد با گروه‌های مختلف در تکمیل مصلی را از نکات مهم روند اجرایی این طرح عنوان و بیان کرد: فقط برای تکمیل ساختمان مصلی ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم هر چه سریعتر این مبلغ جذب شود.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه ما همچنان برای تکمیل مصلی نیازمند کمک‌های مردمی و خیران به هر اندازه‌ای هستیم گفت: سهم یک آجر برای هر نفر را یکصد هزار تومان در نظر گرفته‌ایم و از همه شهروندان، جوانان و خانواده‌های ملایری می‌خواهیم با تقبل این هزینه در تکمیل مصلی سهیم باشند.

حجت الاسلام برقراری همچنین از اصحاب رسانه خواست: شما سخنگوی مصلی باشید و نیازهای اصلی آن را به سمع و نظر مردم برسانید و در فضای مجازی جذب کمک‌ها برای تکمیل مصلی را استمرار بخشید.

وی در عین حال از مسوولان این شهرستان به ویژه اداره امور دارایی خواستار شد: کسبه، بازاریان، صاحبان کارخانجات و واحدهای تولیدی، بخشی از مالیات پرداختی خود را برای تکمیل مصلی اختصاص دهند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: خانواده‌هایی که عزادار هستند نیز می‌توانند بخشی از هزینه جاری مراسم ترحیم متوفی خود را صرف کمک به مصلی کنند که این باقیات و صالحات یک صدقه جاریه برای اموات است.

حجت الاسلام برقراری ضمن تقدیر از اعلام آمادگی دانشگاه‌های ملایر برای کمک به مصلی به ویژه دانشگاه ملی ملایر گفت: رییس دانشگاه ملایر اعلام آمادگی کرد با همکاری اعضای هیات علمی و اساتید این دانشگاه مبلغ یکصد میلیون تومان وام در نظر گرفته و به مصلی کمک کنند که تاکنون ۷۰ میلیون تومان آن نهایی شده و امیدواریم هفته جاری این مبلغ به حساب مصلی واریز شود.

وی از سایر مراکز علمی و دانشگاهی ملایر خواست: وعده‌هایی که برای کمک به مصلی دادند را زودتر اجابت کنند و خیران و مردم نیز به هر میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را همچون تهیه مصالح ساختمانی در اختیار مصلی قرار دهند.

امام جمعه ملایر مساعدت‌های استاندار همدان، پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر، همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر، مهندسان، خیران و همچنین حوزه‌های علمیه، هیات‌های مذهبی، هیات رزمندگان اسلام، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در حمایت مالی و فیزیکی برای تکمیل مصلی و تشویق و ترغیب مردم در جذب کمک‌ها، فرهنگیان و دانشگاهیان و دیگر دست‌اندرکاران این طرح بزرگ را ستودنی خواند.

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: پس از تکمیل مصلی، طرح تجمیع آیین‌های ختم را در دستور کار داریم تا افرادی که جان خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده‌اند، طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و پس از برپایی نماز جمعه، یک مجلس تجمیع مراسم ختم با حضور صاحبان عزا در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار کنیم.

وی یادآور شد: مردم می توانند کمک های خود را به شماره حساب مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ۰۱۸۵۲۰۸۵۲۰۰۰۴ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۹۱ واریز کنند.

برچسب‌ها دانشگاه ملایر همدان ملایر امام جمعه همدان ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه ملایر همدان ملایر امام جمعه همدان ستاد اقامه نماز کشور دانشگاه ملایر همدان ملایر امام جمعه همدان ستاد اقامه نماز کشور حجت الاسلام برقراری امام جمعه ملایر برای تکمیل مصلی کمک های مردمی مصلی ملایر نماز جمعه کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد