Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی گفت: امروز پوشش خدمات پهن باند تلفن همراه «ایرانسل» در یک هزار و ۳۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در قالب ۳۱۲ سایت بهره برداری می شود که سهم استان فارس ۹۲ روستا در قالب ۲۸ سایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (شنبه 24 خرداد) در جلسه بهره برداری بیش از یک هزار روستای کشور از خدمات پهن باند که به شکل ویدئو کنفرانس با حضور «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: یک هزار و 34 روستای بالای 20 خانوار کشور به پوشش خدمات پهن باند تلفن همراه «ایرانسل» در قالب 312 سایت اضافه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به اینکه سهم استان فارس 92 روستا در قالب 28 سایت است، تاکید کرد: فارس در این پروژه از لحاظ تعداد سایت استان سوم و از لحاظ تعداد روستا استان چهارم کشور است.

وی با اشاره به اینکه شامل سه روستای «مبارک آباد»، «سهل آباد» و «دستجرد» در شهرستان استهبان با تعداد یک هزار و 32 خانوار و جمعیت سه هزار و 775 نفر با تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به این پروژه پیوسته اند، افزود: 2 روستای اقلید به نام های «چشمه رعنا» و «سه قلات» با تعداد 827 خانوار و جمعیت 2 هزار و 922 نفر با تکنولوژی 3G و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه دیده شده است.

وی تاکید کرد: 23 روستای شهرستان جهرم با نام های «باغات جلگه»، «مقصود آباد»، «جدید»، «تقی آباد»، «تلمبه واگذاری اصفهانی»، «حسین آباد»، «دولت آباد»، «کلاکلی»، «شاغون»، «براک»، «آغان»، «درویشان»، «قم آباد»، «کندیجان»، «دشتدال»، «چهار طاق»، «آب شیخ»، «محیطاب»، «زاغ»، «گودزاغ»، «نوداد»، «ده قانون»، «اسفل» با تعداد 2هزار و 184 خانوار و جمعیت هفت هزار و 327 نفر با تکنولوژی 2G، 3G و 4G و با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی امروز به پهن باند اضافه می شوند.

وی با اشاره به اینکه یک روستای شهرستان داراب به نام شهرک «بیخ و بنگل» و با تعداد 195 خانوار و جمعیت 876 نفر و همچنین با تکنولوژی 2G، 3G و 4G و با سرمایه گذاری بخش دولتی جزیی از این پروژه است که امروز به بهره برداری می رسد، یادآور شد: پنج روستای شهرستان سپیدان با نام های «پاتل رحیمی»، «ده گاه»، «راه شاهی»، «باغستان» و «مورد راز کوچک» با تعداد 197 خانوار و جمعیت 609 نفر با تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه امروز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه یک روستای سروستان با نام «یوردهای عبدل یوسفی» با تعداد 52 خانوار و جمعیت 161 نفر با تکنولوژی 3G و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه دیده شده است، تاکید کرد: یک روستای شهرستان شیراز هم به نام «خانه خمیس سفلی»، با تعداد 146 خانوار و جمعیت 545 نفر، با تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی امروز به پهن باند «ایرانسل» اضافه می شوند.

وی با اشاره به اینکه هفت روستای فراشبند نام های «دهنو»، «تل قم»، «گوری»، «سوارغیب»، «تلمبه محمودقبادی»، «احمد آباد» و «دهگاه» با تعداد 734 خانوار و جمعیت 2 هزار و 656 نفر با تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به این بخش پیوسته اند، تاکید کرد: در شهرستان فیروزآباد هم 6 روستا به نام های «خیرآباد»، «نجف آبادسرخی»، «وحدت آباد»، منطقه «همت آباد»، «مزرعه شریف جوکار»، «کره داشی» با تعداد 400 خانوار و جمعیت یک هزار و 370نفر و با تکنولوژی 2G و 3G و با سرمایه گذاری بخش دولتی در این پروژه دیده شده اند.

وی با اشاره به اینکه پنج روستای قیروکارزین با نام های «عورز»، «نوآباد»، «ابوعسکر»، «حاجی آباد» و «بیشه زرد» با تعداد 575 خانوار و جمعیت یک هزار و 925 نفر و تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به این پروژه اضافه شده اند، تاکید کرد: پنج روستای لارستان با نام های «علی آباد»، «کهنه جدید»، «کهنه» بخش مرکزی، «هود» و «کهنه» بخش اوز با تعداد یک هزار و 821 خانوار و جمعیت 6 هزار و 597 نفر و تکنولوژی 3G و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه به پهن باند اضافه می شوند.

سهرابی با اشاره به اینکه 11 روستای شهرستان مرودشت با نام های «لیرمنجان»، «بادمک»، «آب باد»، «قلعه چغا»، «قلعه نو»، «پالنگری کهنه»، «ده دامچه»، «سربست کرمه»، «چم زیر»، «چم سهراب خانی» و «چم چنار» با تعداد یک هزار و 463 خانوار و جمعیت پنج هزار و 290 نفر و با تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به این پروژه پیوستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با تاکید بر اینکه پنج روستای ممسنی با نام های «دشت رزم موسی عربی»، «اسلام آباد جاوید»، «سرآسیاب بالا»، «گوراب» و «گاوپیازی» با تعداد 738 خانوار و جمعیت 2 هزار و 428 نفر و تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به دارای اینترنت می شوند.

وی با اشاره به اینکه هفت روستای شهرستان مُهر با نام های «میو»، «جوینو»، «گاوچاه»، «گنبدو»، «کوربلند»، «برکه آبی» و «سمنگان»، با تعداد 415 خانوار و جمعیت یک زهرا و 871 نفر و با تکنولوژی 3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به این جمع پیوستند.

وی افزود: 10 روستای نی ریز با نام های «چاه شور»، «کت آباد»، «ارگ»، شهرک «تنگ حنا»، «باقرآباد»، «مزرو»، «مزرعه معدن»، «مزرعه شاهرضا کرمی» و «شرک»، «چاه محکی»، «کهتویه» با تعداد 659 خانوار و جمعیت 2 هزار و 253 نفر با تکنولوژی3G و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به جمع روستاهای دارای پهن باند اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه مجموع کل روستاهای تحت پوشش تحت پوشش خدمات پهن باند تلفن همراه در استان فارس، 92 روستا است که در 15 شهرستان مستقر هستند، تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فارس میزان 12 میلیارد و یکصد میلیون تومان و سرمایه گذاری بخش دولتی (USO) در استان فارس میزان 9 میلیارد تومان بود که در مجموع 21 میلیارد و یکصد میلیون تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کل سرمایه گذاری در کشور در یک هزار و 34 روستا در کشور میزان 304 میلیارد و 150 میلیون تومان بود.

سهرابی با اشاره به اینکه کل تعداد خانوار روستاهای تحت پوشش خدمات پهن باند تلفن همراه در استان فارس 11 هزار و 638 بود، افزود: کل جمعیت روستاهای تحت پوشش خدمات پهن باند تلفن همراه در استان فارس 40 هزار و 190 نفر بوده است.

سهرابی با اشاره به اینکه هدف گذاری وزارت خانه برای این توسعه و همچنین توسعه بخش های فناوری، خرداد 1400 بود که این هدف گذاری به خاطر شیوع بیماری کرونا در فروردین 99 اجرایی شد، افزود: امید داریم تا پایان سال دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار را به دسترسی اینترنت فراهم کنیم، تاکنون بین 60 تا 70 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت دسترسی دارند که توسعه اینترنت در آموزش، سلامت، بانکداری، کشاورزی و غیره موثر زیادی دارد.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت ایرانسل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایرانسل ارتباطات شیراز سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه سرمایه گذاری بخش دولتی خانوار و جمعیت 2 هزار نفر با تکنولوژی 3G سرمایه گذاری بخش روستای شهرستان استان فارس بهره برداری پنج روستای یک هزار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم

وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون تولید نوکیای ایرانی گفت: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ لذا در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، تولید آن در کشور متوقف خواهد شد.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عباس علی آبادی» وزیر صمت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو» در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون برنامه این وزارتخانه برای ساخت تلفن همراه در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما در کشور در مورد این کالا هنوز برند معتبر و قابل قبولی که صد در صد خود اتکا باشد نداریم.


وزیر صمت افزود: در وزارت صمت هم در بعد نرم افزاری و هم در بعد سخت افزاری برنامه داریم و جزو برنامه‌های اولویت دار ماست؛ هر اندازه که خودرو مهم است موبایل هم مهم است.


وی همچنین درباره عرضه نوکیای تقلبی در سطح بازار موبایل ایران گفت: در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات معرفی می‌کنیم.


علی آبادی تاکید کرد: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ اگر متوجه بشویم جلوی واردات را می‌گیریم ارز و ریال به آن تخصیص نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مرتبط معرفی می‌کنیم.


مشروح گفته‌های علی آبادی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نوکیای ایرانی ، تولید موبایل ، نوکیا ، وزارت صمت ، عباس علی آبادی ، کالای تقلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9l

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند