Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@07:09:03 GMT

یک ماه داغ و هیجانی در سرزمین ماتادور‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۱۴۱۰

یک ماه داغ و هیجانی در سرزمین ماتادور‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه لیگ‌برتر انگلیس از لحاظ جذابیت، هیجانی‌ترین لیگ فوتبال در دنیا به حساب می‌آید، اما مگر می‌شود شیفته شروع دوباره فوتبال در لیگی نبود که ستاره‌ای همچون لیونل مسی دارد. حالا لالیگا بعد از گذشت بیش از ۹۰ روز دوباره از سر گرفته شده و در عرض ۳۵ روز باید ۱۱۰ بازی انجام شود تا تکلیف این فصل فوتبال اسپانیا هم مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رقابت نزدیک در بالا و پایین جدول، باید انتظار یک ماه داغ و هیجانی در فوتبال این کشور را داشت.

رئال و بارسا به دنبال شنل قهرمانی
بر‌خلاف برخی لیگ‌های مطرح اروپایی همچون انگلیس و آلمان که تکلیف قهرمان تا حدود زیادی مشخص شده، در اسپانیا به هیچ وجه نمی‌توان با قطعیت گفت که در پایان این ۳۵ روز کدام تیم به قهرمانی می‌رسد. بارسا در هفته آخر قبل از تعطیلی لیگ به دلیل کرونا، صدر را از رئال گرفت و حالا با دو امتیاز بیشتر در صدر ایستاده است. البته کیکه ستین و شاگردانش خیلی خوب می‌دانند که برای حفظ صدرنشینی کار سختی دارند.

از اردوگاه رقیب خبر می‌رسد که مارکو آسنسیو و ادن آزارد به لطف تعطیلی دوران کرونا، مصدومیت را پشت سر گذاشته و می‌توانند در کنار کریم بنزما موتور خط حمله تیم زیدان را تقویت کنند. آن‌ها امیدوارند در ادامه فصل و با اضافه شدن این بازیکنان، اختلاف ۱۴ گل زده کمترشان نسبت به بارسا از بین برود. البته لطفی که در مورد آن صحبت شد، تنها مختص رئال نبود و لوئیس سوارز هم در این مدت از بند مصدومیت رها شد. با این اوصاف پیش‌بینی قهرمانی از بین این دو تیم کار بسیار دشواری است.

سرنوشت نا‌مشخص سقوط کرده‌ها
همچون بالای جدول، در پایین جدول هم اوضاع تیم‌ها چندان مشخص نیست. اگر بخواهیم براساس جدول کنونی به پایان لیگ نگاه کنیم، مایورکا، لگانس و اسپانیول به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند، چون به‌ترتیب ۲۵، ۲۳ و ۲۰ امتیاز دارند. اما در این میان می‌توان ایبار و سلتاویگو را هم گزینه دانست که فاصله‌شان با مایورکا یک و دو امتیاز است.

تب لیگ قهرمانان
یکی دیگر از عواملی که بی‌شک بر جذابیت لالیگا در یک ماه آینده اضافه می‌کند، رقابت چهار تیم برای رفتن به لیگ قهرمانان فصل بعد است. به غیر از رئال و بارسا که صعودشان را به فصل بعد UCL قطعی کرده‌اند، سویا، رئال سوسیه‌داد، ختافه و اتلتیکو مادرید در این مسیر مبارزه می‌کنند.

یکی از عوامل عجیب در این فصل لالیگا این است که تیم سیمئونه در رده ششم است و اگر بخواهد به همین شکل ادامه دهد، فصل بعد اروپا را به جای لیگ قهرمانان در لیگ اروپا شروع می‌کند. نکته دیگر حضور تیمی همچون ختافه در جمع بالانشین‌هاست که حالا فقط به واسطه اختلاف گل در رده پنجم قرار دارد و بی‌شک امیدی زیادی هم به یک ماه آینده بسته است.

سوت لالیگا با یک پروتکل فوق‌العاده
شروع رقابت‌های لالیگا، برای شخص من و طرفداران فوتبال خبر خوشحال‌کننده‌ای است. بازگشت لالیگا به آنتن، یعنی بازگشت هیجان و از همه مهم‌تر، خروج باشگاه‌ها و لالیگا، از رکود مالی. با وجود آن‌که تعطیلی این لیگ ضرر هنگفتی به باشگاه‌ها زد، اما از آنجا که در این مدت با مسوولان اوساسونا در ارتباط بودم، متوجه شدم حاضر نبودند هیچ چیز را قربانی شروع فوتبال کنند. به همین دلیل پروتکل‌های بهداشتی دقیق و بی‌نقصی برای باشگاه‌ها بنویسند و آن‌ها نیز به دقت این پروتکل را اجرا کنند.

به عنوان مثال بازیکنان تا زمانی‌که کرونا از بین نرفته، تنها با یک ماشین می‌توانند به محل تمرین بروند. مثلا اینطور نیست امروز با پورشه و فردا با بنز بیایند. فقط یک خودرو. بازیکنان موظف هستند لباس تمرینی خود را در خانه بپوشند و پس از رسیدن به محل تمرین، تنها استوک را به پا کنند و وارد زمین شوند. اعضای تیم اجازه ندارند بعد از تمرین به رختکن بروند و دوش بگیرند. باشگاه اجازه ندارد برای بازیکنان پس از تمرین تغذیه‌ای در نظر بگیرد.

بازیکنان بعد از اتمام تمرین، بلافاصله باید به خانه خود بازگردند. تیم‌ها به هیچ وجه اجازه ندارند قبل از بازی اردو برگزار کنند. مثلا اگر رئال در پامپلونا بازی دارد، روز بازی با هواپیمای اختصاصی خود به این شهر می‌رود. بعد از استقرار در هتل کسی اجازه ورود و خروج به آنجا را ندارد، مگر تحت پروتکل‌های بهداشتی. تیم‌های مهمان بعد از بازی هم بلافاصله باید از ورزشگاه عازم فرودگاه شوند.

اوساسونا باشگاه متمولی نیست، ولی برای تمرینات خود تجهیزات تازه‌ای تهیه کرده. این تجهیزات کمک تمرینی هستند و گاه به بازیکنان کمک می‌کند به تنهایی یک تمرین خوب برگزار کنند. در جریان تمرین، نه بازیکن و نه مربی حق ندارند به یکدیگر و به توپ دست بزنند. این ساز و کار مشخص برای شروع لالیگا بود که اجرا شد. امیدوارم بتوانیم این الگوی مناسب را برای برگزاری لیگ‌برتر هم داشته باشیم. در پایان با بازگشت لالیگا، دوباره هیجان بازگشته و من امیدوارم در پایان فصل بارسلونا قهرمان رقابت‌ها شود.

جنــگ آقای گلــی
وقتی اسم آقای‌گل در لالیگا می‌آید، سریعا ذهن‌ها به سمت لیونل مسی می‌رود. اعجوبه آرژانتینی این فصل هم سنت‌شکنی نکرده و تا اینجای فصل با ۱۹ گل فعلا آقای گل لالیگاست. مسی در سه فصل گذشته هم به این عنوان رسیده بود و بی‌شک دوست دارد با تکرار این موفقیت برای چهارمین سال متوالی، به یک رکورد دیگر برسد. آخرین بازیکنی که توانسته بود به این موفقیت برسد هوگو سانچز مکزیکی در تیم رئال بود که حالا از آن موفقیت حدود ۳۰ سال می‌گذرد. کریم بنزما؛ نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده مسی است که پنج گل کمتر از او زده است.

مسی: اکنون مهمترین جام شاد کردن مردم است
لیونل مسی با انتشار ویدئویی در اینستاگرامش گفت: دوری از میادین باعث شد خیلی فکر کنم. مانند هر بازیکن دیگری تنها می‌خواهم بازی کنم، چون بازی کردن یک جایزه است و با مردمی که ما را دنبال می‌کنند، زیباتر هم خواهد شد. مسی در ادامه به ایجاد انگیزه اشاره کرد و گفت: مهمترین جام شاد کردن همه مردم است. اکنون که فوتبال برگشته است من آماده هستم تا برای این جام تلاش کنم.

لالیگا | هفته ۲۸
شنبه ۲۴ خرداد
اسپانیول - آلاوس (۱۶:۳۰)
سلتاویگو - ویارئال (۱۹:۳۰)
لگانس - وایادولید (۲۲:۰۰)
مایورکا - بارسلونا (۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه)
بوندس لیگا | هفته ۳۱
شنبه ۲۴ خرداد
وولفسبورگ - فرایبورگ (۱۸:۰۰)
پادربورن - وردربرمن (۱۸:۰۰)
کلن - یونیون‌برلین (۱۸:۰۰)
دوسلدورف - دورتموند (۱۸:۰۰)
هرتابرلین - فرانکفورت (۱۸:۰۰)
بایرن‌مونیخ - مونشن‌گلادباخ (۲۱:۰۰)

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات فوتبال آغاز لالیگا شیوع کرونا یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید

الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می‌گیرد.

 این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین‌های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مورد جالب رئال مقابل کادیز: کورتوا یک نیمه بازی می‌کند!
  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!
  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • ناراحتی ستاره بارسا از لوا: نگذاشت من گل بزنم!
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم