Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۳ سال سخت و وحشتناکی برای مردم عراق بود. داعشی ها که می توان گفت جزو وحشی ترین گروه های جنایت کار تاریخ به حساب می آیند به خاک و ناموس این کشور تجاوز کرده بودند و با پشتیبانی قوی مالی و تجهیزاتی که از طرف ابرقدرت هایی مثل آمریکا به آنها داده می شد تا دستشان می رسید می کشتند و خراب می کردند و زنان و دختران عراقی را به بدترین شکل ها مورد تجاوز و هتک حیثیت قرار می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همه اینها مقابل چشمان دنیا اتفاق می افتاد اما دریغ از اینکه حتی یکی از مدعیان حقوق بشر لب از لب باز کند و یا حرفی در جهت دفاع از این مردم مظلوم بر زبان بیاورد. 

روز ۲۳ خرداد سال ۹۳ مصادف با ۱۵ ژوئن سال ۲۰۱۴ جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است روزی که حاج قاسم سلیمانی سال ۹۶ در یکی از سخنرانی هایش در وصف آن می گوید: «در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است. ۲۲۰۰ نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند، هزاران زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بقل مادرش جدا کرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ همچین توحشی نداشته‌ایم»

در پایگاه هوایی اسپایکر ۴۰۰۰ دانشجوی نظامی عراقی در حال گذراندن دوره های خود بودند که داعش در عملیاتی به آنجا حمله کرد و ۲۲۰۰ از این افراد را که ۱۷۰۰ تن از آنها شیعه بودند دست بسته سر بریدند، تیرباران کردند و پیکر برخی از آنها را در این قتل عام دسته جمعی به رود دجله انداختند. آنقدر از این دانشجوهای بی گناه خون ریخته شده بود که آب های دجله به خون نشسته بود و قرمز شده بود. 

«علی حسین کاظم» که به خواست خدا جان سالم از این جنایت به در برده بود اینگونه تعریف می کند: «ما هنگامی که خبر نزدیک شدن داعش به اسپایکر را شنیدیم، لباس شخصی پوشیدیم ولی دیر شده بود زیرا عناصر داعش که حدود یکصد نفر بودند، وارد اسپایکر شده بودند. عناصر داعش دستان ما را بستند و سوار ده ها کامیون کردند و هر کسی را که کوچکترین حرکتی از خود نشان می داد، می کشتند و کسانی که زیر دست و پا مانده بودند نیز جان خود را از دست دادند. ما را به صف کردند و با تیر همکلاسی هایم را کشتند و خون یکی از آنها به چهره ام پاشید و تیری که به سوی من شلیک شد، به من اصابت نکرد و من خودم را در چاله ای که روبرویم حفر شده بود، انداختم و خود را به مُردن زدم.»

چرا داعش جنایت بزرگ خود را در این مکان انتخاب کرد؟

 پایگاه هوایی اسپایکر که در منطقه غرب «تکریت» در استان «صلاح‌الدین» قرار دارد جزو سه مکان استراتژیک دولت عراق محسوب می شد که اتفاقا نام آن هم توسط آمریکایی ها در زمان اشغال عراق انتخاب شده بود. نامی که برگرفته از اسم یک خلبان آمریکایی است به نام «مایکل اسکات اسپایکر» است و گفته می شود برای تحقیر مردم عراق نام بزرگترین پایگاه هوایی شان به نام یک آمریکایی است. 

اسپایکر یکی از شریان‌های حیاتی نقاط شمالی عراق است که داعش با این کار توانست راه‌های کمک‌رسانی به مناطق شمالی عراق از جمله «تکریت» را قطع کند. این تروریست های وحشی در حالی به این پایگاه حمله کردند که نظامیان داخل پایگاه بدون سلاح در حال گذراندن دوره هایشان بودند. تکفیری ها با کمک خائنانی از عشایر منطقه، مسئولان محلی منطقه صلاح الدین و برخی نظامی ها توانستند دست به چنین کاری بزنند. 

اما طولی نکشید که گروه های بسیج مردمی عراق «حشد الشعبی» توسط جوانان مومن و مبارز عراق تشکیل شد و آنها توانستند با سلحشوری و شجاعتشان در کنار ارتش عراق، مقابل تکفیری ها بایستند و رویای برقراری حکومت منحوس داعش بر ممالک اسلامی را بر باد دادند. سردار سلیمانی در وصف این مجاهدان می گوید: «امریکا و اسرائیل خیال می‌کردند که با ایجاد یک جریان، یک ارتش اعتقادی و مذهبی می‌توانند ایران را به زانو در آورند اما نتیجه آن چه شد؟ با ورود علما و مراجع عراق و تشکیل حشد الشعبی، با قدرت اعتقادی و مذهبی مردم جلوی داعش گرفته شد و ورود حشد الشعبی به ارتش عراق، ارتش عراق را نیز به یک ارتش حزب الهی تبدیل کرد و توانستن بر اعتقادات باطل تکفیری پیروز شده و خلیفه به ناحق نشسته را از موصل اخراج کنند.»

همچنین رزمندگان مدافع حریم آل الله که سرزمین مسلمانان و اماکن مقدسه خود را در خطر می دیدند گروه گروه به عراق هجرت کردند و پا به پای نیروهای حشد و الشعبی در جهت نابودی تکفیری ها کوشیدند. حاج قاسم در وصف آنها نیز بعد از آزاد سازی شهری دیگر از عراق از دست داعشی ها می گوید: «ملت ایران با اهدای بهترین فرزندان و سرداران خود با پشتیبانی‌های به موقع توانست در پیروزی موصل سهمی داشته باشد و از این بابت سر بلند است.»


تصویر سردار سلیمانی و شعار لبیک یا خامنه ای که توسط نیروهای حشد الشعبی بعد از پس گرفتن تکریت بر یکی از دیوار های پایگاه اسپایکر حک شد

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1398915

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق داعش شهید سپهبد قاسم سلیمانی پایگاه هوایی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌

وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه گوشه دیگری از جنایات ارتش رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در این منطقه را تشریح کرد و از جنایت مثله کردن پیکر شهدا و دفن آنها در میان زباله‌ها خبر داد.

به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، وزارت اوقاف و امور دینی در نوار غزه با صدور بیانیه ای، مثله کردن اجساد شهدا و هتک حرمت اموات را جنایت شرعی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: از زمان آغاز جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی تمام مقدسات را زیر پا گذاشته و جنایاتی را مرتکب شده اند که تاریخ شاهد آن نبوده است. با کمال تاسف این جنایات با پوشش جهانی، حمایت آشکار آمریکا و سکوت شرم آور همه سازمان‌های بین المللی که فلسفه وجودی خود را از دست داده اند، همراه بوده است.

در این بیانیه آمده است: برجسته‌ترین این جنایات، مُثله کردن بدن صد‌ها شهید پس از به شهادت رساندن آنها به شیوه‌ای و حشیانه از جمله بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس و عریان کردن اجساد شهدا و شلیک گسترده گلوله به پیکر آنها پس از جان دادن بوده است.

این بیانیه اضافه کرد: نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای جدا کردن اندام از اجساد از چاقو استفاده کرده اند و سپس پیکر شهدا را بصورت تحقیرآمیز و به وسیله بولدوزر‌ها که اجساد را پاره می‌کند، در حفره بزرگی انداخته و سپس روی آنها را با زباله پوشانده اند؛ همانند آنچه در مجتمع پزشکی الشفاء شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اتفاق افتاد و هر روز آمار و تصاویر وحشتناکی از آنها فاش می‌شود.

وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه در بیانیه خود آورده است: علاوه بر این جنایات، هتک حرمت اموات در قبرستان‌ها از طریق شکافتن قبور به وسیله بولدوزر‌های بزرگ و نگهداری اجساد درگذشتگان در خارج از قبر‌ها برای اینکه خوراک حیوانات و پرندگان شوند، شکل دیگری از خوی وحشیگری رژیم صهیونیستی است که بویی از انسانیت نبرده است.

در پایان این بیانیه آمده است: ما شفاف سازی می‌کنیم تا حجت را بر همه طرف‌ها تمام کنیم تا خود را مسئول بدانند.

وزارت بهداشت نوار غزه دیروز (روز سه شنبه) در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۳۴۰۲) تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟