Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-یک متخصص آلرژی در تازه‌ترین تشخیص خود فاش کرد شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده سبب کاهش تب یونجه شده است.

در جریان شیوع ویروس کرونا در جهان سازمان جهانی بهداشت راهکار‌هایی را برای پیشگیری ارائه داد که پس از شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین توصیه‌های این سازمان برای کنترل اپیدمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ماسک علاوه بر پیشگیری از ویروس کرونا در مورد عارضه‌های دیگر نیز موثر بوده است.

یک متخصص آلرژی بیان کرد استفاده از ماسک می‌تواند تاثیر چشمگیری در جلوگیری از بروز جدی تب یونجه داشته باشد. تب یونجه نوعی حساسیت فصلی است که به طور معمول در بهار رخ می‌دهد که زمان گرده افشانی گیاهان است و موجب واکنش بدن در برخی افراد می‌شود.

طبق اظهارات این متخصص آلرژی استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تا حد قابل توجهی درصد حساسیت را در بسیاری از افراد که در این فصل دچار تب یونجه می‌شوند، کاهش داده است.

به گفته او استفاده از ماسک به کاهش گرده‌ها در دهان و بینی افراد کمک می‌کند که بسیار عالی است؛ عینک نیز می‌تواند این تاثیر را افزایش دهد.

این متخصص آلرژی معتقد است یک تغییر جزئی در رژیم غذایی نیز تاثیر خوبی در کاهش درصد تب یونجه در افراد دارد، زیرا رژیم غذایی باعث تغییر باکتری‌های موجود در روده می‌شود که به نوبه خود می‌تواند نحوه واکنش بدن از نظر ایمنی را تغییر دهند. رژیم غذایی سرشار از اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه، باکتری‌های خوبی را تقویت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استفاده از ماسک ویروس کرونا متخصص آلرژی تب یونجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، مصرف کرفس به مقابله با التهابات بدن کمک می‌کند و در بهبود گوارش و کنترل وزن نیز نقش دارد. کرفس را می‌توان علاوه بر افزودن به انواع غذاها در ترکیب سالاد نیز استفاده کرد. در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این سبزی خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از:

۱. خوراکی با خاصیت ضدانعقادی

کرفس منبع غنی از ویتامینK محسوب می‌شود که این ویتامین نقش اساسی در انعقاد خون دارد. یک پیمانه کرفس خرد شده می‌تواند ۳۰ درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین کند.

۲. محافظت از قلب

کرفس جزء سبزیجاتی است که از سلامت قلب و عروق محافظت می‌کند. این تاثیر به‌دلیل تنظیم فشار خون است که ناشی از مقدار فراوان پتاسیم خواهد بود. خوردن کرفس همچنین سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد زیرا فیبرهای آن در دفع کلسترول از روده‌ها تاثیر دارند و مانع از ورود کلسترول به خون می‌شوند.

۳. ضدالتهاب طبیعی

آنتی‌اکسیدان‌های کرفس در کاهش التهابات بدن نقش دارند. از همین‌رو، توصیه می‌شود برای بهبود التهابات ناشی از نقرس و آرتریت حتما کرفس در رژیم غذایی گنجانده شود. به‌علاوه، فلاونوئیدهای موجود در کرفس از عضلات و بافت‌های همبند محافظت و آنها را تقویت می‌کنند.

۴. بهبود عملکرد گوارش

از گذشته‌های دور مردم از خواص کرفس برای مقابله با اسیدیته معده استفاده می‌کردند. در واقع، کرفس تاثیرات بسیاری برای سیستم گوارش دارد که از جمله می‌توان به بهبود یبوست تحت‌تاثیر فیبرهای فراوان اشاره کرد. خوردن کرفس ترشح بزاق و شیره گوارشی را تحریک کرده و عملکرد گوارش را در افرادی که هضم آهسته دارند یا بی‌اشتها هستند، تسهیل می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد کرفس مخاط معده را تقویت و از بروز زخم‌های گوارشی پیشگیری می‌کند.

۵. سرشار از ویتامین‌های C و فولات

کرفس یکی از بهترین منابع ویتامینC محسوب می‌شود. این ویتامین تاثیر آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و جذب آهن همچنین سنتز کلاژن و تقویت عملکرد ایمنی بدن را تسهیل می‌کند. یکی دیگر از ویتامین‌هایی که به مقدار فراوان در کرفس وجود دارد، ویتامینB۹ یا فولات است که برای خانم‌های باردار طی سه ماه نخست بارداری ضروری است تا از بروز ناهنجاری‌های عصبی جنین جلوگیری شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902515

دیگر خبرها

  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • به این دلیل چیپس نخورید!