Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، ، افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندرشهید باهنر این بندر را به کانون صادرات کانتیر‌های یخچالی کشور تبدیل کرده است .

مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان حمید رضا محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت:از ابتدای سال تا کنون با برنامه ریزی‌های مدون در دپو یخچال‌های کانتینری، صادرات سنتی به مکانیزه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید روند صادرات کالا‌های یخچالی از ابتدای سال تا کنون بیش از دو برابر افزایش یافته است که عمده صادرات محصولات کشاورزی، صیفی جات و لبنیات است وامکان افزایش ظرفیت تاچند برابردیگر دور از انتظار نیست.

محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه را مهمترین مزایای حمل کانتینری برشمرد که این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالابه شمار می‌آی از مهم‌ترین مزایای حمل کالابا کانتینر یخچالی است که سبب رونق و افزایش صادرالت می‌شود. 

محمدحسینی" ضمن اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر راه اندازی خط صادرات از بندر سیریک به بندر شناص کشور عمان می‌گوید: نخستین محموله صادراتی با ظرفیت ۱۲۰ تن خرداد امسال به عمان صادر شد که عمده‌ کالای صادر شده شامل، آب معدنی، دوغ و خشکبار بوده که با توجه به نوع کالا بخشی از اقلام از طریق کانتینر یخچالی به کشور هدف صادر شد.

با یکی از ملوانان شناور‌های کانتیربر در مورد میزان ترددش گفتگو می‌کنیم او افزود در هفته حدودیک سفر به بندر شارجه داریم و کالا‌ها نظیر پیاز، سیب زمینی، فلفل سبز، میوه، محصولات زراعی و باغی را که با استفاده از کانتینر‌های مخصوص مواد یخچالی به مقصد شارجه می‌بریم.

او می‌گوید سال گذشته در ماه حدود یک سفر به عمان و کشور‌هایی حوزه خلیج فارس برای تخلیه بار داشتیم که اکنون میزان تردد به این مقاصد بیش از دو برابر شده است.

با سالاری معاون دریایی اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر در مورد میزان افزایش صادرات از این بندر به گفت و گو نشستیم او در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان بااشاره به روند چشمگیر افزایش صادرات از این بندر می‌گوید: روزانه بیش از ۳۰۰TEU کانتینر بیش از ۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و لبنی را به کشور‌های حوزه خلیج فارس حمل می‌کنند و با توجه به ظرفیت ۶۰ هزاری TEU بندر این مقدار تا پایان سال رشد صعودی چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

او در رابطه با روند رو به رشد ایجاد اشتغال دراین بندر می‌گوید اکنون هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دراین بندر مشغول به کار هستند که پیش بینی می‌شود با توجه روند پرشتاب افزایش صادرات کانتینری این رقم تا پایان سال دو برابر شود.

معاون دریایی اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر افزایش تولید محصولات کشاورزی و استفاده مناسب از کانتیر‌های یخچالی را از دلایل عمده رشد صادرات از این بندر ذکر می‌کند و اکنون روزانه بیش از ۲۰ فروند شناور سنتی و فلزی در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شوند.

سالاری گفت:پیش بینی می‌شود تا پایان سال میزان صادرات ازاین بندر به بیش ا ز ۷۰۰ هزار تن برسد.

او با اشاره به اینکه بندرشهید باهنر دارای دو پست اسکله نفتی هست که با توجه به دسترسی این پست‌ها به مخازن ذخیره سازی محصولات نفتی صادرات کالای نفتی هم رونق چشمگیر ازاین بندر داشته است و میزان آن نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از دو برابر شده است.

آقای حسینی از رانند‌ه های کامیون هست که از یزد بار گوجه دارد ودر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان می‌گوید امسال تولید صیفی جات از جمله گوجه در یزد افزایش یافته و هر هفته یک کانتیر صیفی جات را از یزد به این بندر برای صادرات به دبی می‌آورد.

آقای مسعودی هم که یک کامیون هندوانه از شیراز برای تخلیه در لنج‌های باری و صادرات به عمان به این بندر آورده است در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان می‌گوید شکر خدا امسال نسبت به پارسال بار بیشتری به‌ای بندر می‌آورم و باتوجه به افزایش برداشت محصولات کشاورزی بار بیشتری به اینجا می‌آورم که سبب شده درآمد بهتری داشته باشم.

اتصال به خط ریلی برای تخلیه و بارگیری کالا از بندر شهید باهنر از برنام‌های پیش روی این بندر است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به مرحله اجرا برسد و این امر نوید بخش جهش چند برابری تخلیه و بارگیری و صادرات از این بندر مهم کشور خواهد بود.

توسعه زیر ساخت‌های مناسب طی سال‌های اخیر، دارا بودن حوضچه وسیع و پسکرانه مطلوب همچنین دسترسی به آب‌های آزاد از مهمترین عوامل و مزایایی است که اقبال تجار و فعالان اقتصادی را برای تجارت از طریق این بندر تقویت می‌کند.

اکنون حدود ۶۵ درصد از محصولات کشاورزی کشور از بندر شهید باهنر به کشور‌های مقصد صادر می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسکله باهنر صادرات کالا ترانزیت کالا باشگاه خبرنگاران جوان محصولات کشاورزی افزایش صادرات تا پایان سال شهید باهنر دو برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود

محمد رضا حاجی رضا گفت: با توجه به نیاز استان به افزایش تولید گوشت مرغ، موضوع احداث واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در یک سال گذشته در اولویت برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: برای تحقق این هدف، جلسات و مکاتبات مرتبط صورت گرفته و طرح‌های فنی و توجیه اقتصادی تهیه و ارائه شده‌است، همچنین استاندارد‌های لازم مشخص شده و با تعدادی از سرمایه گذاران و متقاضیان جلسات هماهنگی و معرفی برگزار گردید و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

حاجی رضا با اشاره به این که استان قم در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال رتبه اول جوجه‌ریزی مرغ گوشتی نسبت به تعهد را در سطج کشور کسب کرد، ادامه داد: با همکاری بهره‌برداران روند افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ در قم طی ماه‌های آینده بر اساس نیاز بازار دنبال خواهد شد.

گفتنی است افزایش تعداد واحد‌های مرغداری فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود