Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان در ادامه آزادی زندانیان دولتی ۲۲ نفر دیگر را آزاد کرد که مجموع زندانیان آزاد شده را به نزدیک ۶۰۰ نفر رساند. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی از آزادی 22 نظامی و پلیس دولت افغانستان از زندان‌های این گروه در ولایت‌های کاپیسا، سمنگان و پروان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمارهای اعلام شده توسط طالبان، مجموع زندانیان آزاد شده توسط این گروه به 588 نفر رسید اما دولت افغانستان این آمار را تایید نکرده است.

طالبان روند آزادی نیروهای امنیتی دولت افغانستان را در حالی ادامه می‌دهد که «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور اخیراً اعلام کرد که بزودی 2 هزار زندانی دیگر این گروه نیز آزاد خواهند شد.

براساس توافقنامه قطر، دولت افغانستان قرار است 5 هزار عضو طالبان را آزاد کند و این گروه نیز در مقابل باید یکهزار نفر از نیروهای دولتی را آزاد نماید.

دولت افغانستان اخیراً اعلام کرد که تاکنون 3 هزار زندانی طالبان را آزاد کرده و از طالبان نیز خواست تا گام‌های عملی را در راستای آغاز مذاکرات صلح بردارد.

ریاست جمهوری افغانستان:طالبان آزادی نیروهای دولتی را عملی کنددفتر سیاسی طالبان: 76 نیروی امنیتی افغانستان آزاد شدنداشرف غنی: طالبان واقعیت افغانستان است/ 2 هزار زندانی دیگر آزاد می‌شوند

گفتنی است که مذاکرات بین‌الافغانی قرار بود 20 اسفند سال گذشته آغاز شود اما به دلیل پافشاری طالبان بر آزادی همه زندانیانش پیش از گفت‌وگوها این مذاکرات تاکنون به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی