Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:54:01 GMT

خطر شیوع بیشتر کرونا در هرمزگان از طریق دست فروشان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۲۰۷۵

خطر شیوع بیشتر کرونا در هرمزگان از طریق دست فروشان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، رضا زرگر: با شیوع بیماری منحوس کرونا دستگاه‌های نظارتی بارها بر ساماندهی و جمع آوری دست فروشان تاکید کردند. وزارت بهداشت در پیام‌ها و هشدارهای بهداشتی مردم را در خرید از دست فروشان منع می‌کند تا شاهد اتفاقات تلخ‌تر از وضعیت کنونی نباشیم. در هفته‌های اخیر شیوع گسترده کرونا و افزایش آمار نگرانی‌ها را از این بیماری افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مصاحبه‌های مختلف بر کلونی‌های شیوع کرونا تاکید کرده است. بعد از تجمعات، مراسمات عزا و عروسی، مجتمع‌های تجاری، دست فروشان را هم جزو عوامل گسترش کرونا عنوان کرده است. دست فروشی از دیرباز یکی از عوامل تنش زا در استان بوده است. علیرغم اینکه در جلسات مختلف بر ساماندهی و گاهاً جمع آوری و جلوگیری از بساط کردن آنها در اماکن عمومی تاکید شده است اما عزم جدی در مسئولان برای برخورد و ارائه راهکار دیده نشده است.

هنوز شیوع گسترده کرونا در ابتدای امسال از طریق دست فروشان بازار ماهی و انتقال آن به این بازار از یاد مردم استان و کشور نرفته است. از این رو می‌طلبد تا مسئولان نگاه جدی به دست فروشان سایر صنوف مانند پوشاک، میوه و تره بار و اغذیه فروشی‌های سیار داشته باشند. در این وضعیت که هرمزگان جزو استان‌های قرمز است و با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری که نسبت به استان‌هایی مانند کرمان، فارس و خوزستان خیلی کمتر است اما شیوع بیماری به شدت در حال اوج گیری است.

دست فروشان همکاری نمی‌کنند / مخالف فعالیت منظم دست فروشان نیستیم

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتظارات شهروندان از داشتن شهری سالم از یک سو، حمایت از اقشار آسیپ پذیر از سویی و درگیری میوه فروشان با نیروهای رفع تخلف شهری از سوی دیگر موضوع چگونگی رفتار با آنان را برای مان پیچیده کرده است.

رضا خوشبخت افزود: شهروندان از ما انتظار دارند شهری سالم و پاکیزه و بدون خطر داشته باشند اما اطلاع ندارند ما در انجام وظایف خود با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای این مجموعه بر اساس وظایف خود بیش از دو هزار بار جلوی تخلف خودروهای میوه فروش در بندرعباس را گرفته اند اما باز در محلی دیگر فعالیت کرده اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: مخالف فعالیت منظم دست فروشان و امرار معاش آنان نیستیم و از هر راهی به دنبال حمایت از این قشر زحمت کش هستیم اما این افراد حاضر نسیتند با ما همکاری کنند و محل فعالیت خود را راحت جابجا می‌کنند.

رضا خوشبخت اظهار کرد: این مدیریت به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر تاکنون مکان‌هایی را در بلوار پاسداران، رجایی، امام حسین، علی ابن ابی طالب و محدوده میدان میوه و تره بار تعیین کرده است اما میوه فروشان تا به امروز حاضر نشده اند در هرکدام از این مکان‌ها فعالیت منظم و قانونی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تاکنون نظر مسئولان شهرستان بر این بوده که در انجام مأموریت‌های خود مراعات حال این گروه از افراد جامعه را داشته باشیم اما متأسفانه این افراد مراعات حال نیروهای ما را نمی‌کنند و به آنان آسیب می‌رسانند.

توان نیروهای رفع تخلفات شهری شهرداری در دادگاه‌ها صرف می‌شود

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: موضوع چگونگی رفتار با این دست فروشان و حضور در مراکز دادگستری بدلیل شکایات آنان، توان و وقت نیروهای ما را در بخش‌های دیگر برخورد با متخلفان در شهر گرفته است.

رضا خوشبخت گفت: متأسفانه برخی از دست فروشان متخلف بعد از جمع آوری وسایل شأن با اظهارات غیرواقعی در تنظیم شکایات خود، سعی در محکوم کردن نیروهای وظیفه شناس شهرداری بندرعباس و ادامه تخلف دارند که با درایت و آگاهی همه جانبه قضات محترم این موضوع به درستی تشخیص داده می‌شود.

وی یادآور شد: نیروهای این مجموعه که هدف شأن برقراری آرامش و حفظ سلامت شهر و شهروندان است تاکنون حین انجام وظایف خود صدمات جسمی فراوانی را دیده اند و از نواحی مختلف بدن مورد آسیب قرار گرفته اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: با این نوع رفتار میوه فروشان، سلامت نیروهای رفع تخلف شهری به خطر افتاده است و تعدادی از آنان دیگر سلامت گذشته خود را ندارند.

رضا خوشبخت با اشاره به اینکه بسیاری از این خودروها، میوه‌ها را به قیمت فروشگاه‌ها به شهروندان عرضه می‌کنند افزود: فعالیت غیرقانونی این افراد، حقوق واحدهای صنفی را که هزینه اجاره محل کسب، مالیات و عوارض را پرداخت می‌کنند نیز تضییع می‌کند و موجبات نارضایتی آنان را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ایجاد ترافیک و تصادف در خیابان‌ها، آلودگی معابر اصلی، رعایت نکردن نکات بهداشتی بویژه در شرایط بیماری کرونا و به خطر افتادن سلامت شهروندان هنگام خرید میوه از مهمترین ایرادات فعالیت خودروهای سیار فروش میوه در بندرعباس است.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس تنها راه برخورد با این متخلفان را حمایت بیشتر نیروی انتظامی در همراهی با گروه‌های رفع تخلف شهری هنگام انجام مأموریت، پشتیبانی دستگاه قضائی و حمایت رسانه‌ها در انتشار و اطلاع رسانی این اخبار عنوان کرد.

هشدارها و پروتکل‌های بهداشتی علوم پزشکی هرمزگان باید رعایت شود

فرماندار بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت برخورد با دست فروشان بندرعباس بیان داشت: ویروس کرونا یک بحث جدی است و همچنان ادامه دارد لذا لازم است همچنان فعالیت فلافل فروشان بصورت بیرون بر باشد. کلیه دستگاه‌ها موظف هستند دستورالعمل‌ها و دیدگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی را با جدیت دنبال و رعایت کنند تا هر چه زودتر به حالت عادی بر گردیم.

عزیز الله کناری در مورد بازارچه ۲۲ بهمن بندرعباس عنوان کرد: غرفه داران و فروشندگان بازارچه ۲۲ بهمن نیز فقط با رعایت کامل موارد بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی و در چارچوب سیاستهای ستاد مدیریت کرونا می‌توانند فعالیت داشته باشند و مدیریت بازارچه باید استقرار کامل داشته باشد تا بازار را تحت کنترل بیشتری بگیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت و منظر نازیبا و همچنین تبعات منفی بهداشتی و تهدیداتی که فعالیت‌های صنفی خارج از چارچوب اصناف و مغازه برای سلامت شهر ایجاد می‌کند در سالجاری به کمک مردم و مسئولین ذیربط شهرستان و استان تلاش می‌کنیم از فعالیت واحدهای غیر مجاز و دستفروش در سطح شهر بندرعباس جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه با اعطای مجوزات قانونی و در صورت ضرورت تسهیلات بانکی آنها در قالب واحد صنفی و با اخذ مجوز به کار خود ادامه دهند، تصریح کرد: حوزه تخلفات شهری شهرداری در چند روز اخیر با اقتدار ظاهر شده و توانست کسانی که سعی داشتند تحت عنوان دستفروشی سلامت جامعه را به خطر اندازند، ساماندهی کند که انتظار داریم همچنان این اقدام‌های خوب تداوم داشته باشد.

کناری بیان داشت: در سطح معابر عمومی چیزی بنام جا گرفتن نداریم و فضاهای شهری برابر تعریف مربوطه متعلق به همه مردم است از حوزه تخلفات شهری شهرداری می‌خواهیم با اقتدار کلیه اشیایی که در سطح شهر و معابر توسط این افراد جانمایی شده است را جمع آوری کند.

دست فروشان ماهی فروش باید جمع آوری شوند

وی با بیان اینکه جواز فعالیت عمده فروشانی که ماهی در اختیار این دستفروشان قرار دهند باطل می‌شود، تصریح کرد: خودروهای پارک شده در اطراف این بازار هم به مدت یک ماه توقیف می‌شوند.

فرماندارشهرستان بندرعباس بیان کرد: از مدت‌ها قبل به دستفروشان ماهی اخطار شده و از امروز با همکاری شهرداری بندرعباس به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

کناری اضافه کرد: این دست فروشان باید در بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس فعالیت کنند و تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با بهره کم نیز تا ۲۰ فروردین به این دستفروشان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اکنون بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس با فضایی بهداشتی و با ۲۲۲ غرفه در حال فعالیت است.

کد خبر 4947955

منبع: مهر

کلیدواژه: ساماندهی دستفروشان سد معبر شهرداری بندرعباس فرمانداری بندرعباس ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام بیرجند سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها گرگان یاسوج رفع تخلف داشته باشند دست فروشان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه فاضلاب یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس است، این پروژه در ابتدای دولت یک بخش توسعه محدود بود کل قراردادهای منعقد شده آن نهایتا 17 میلیارد تومان بود اما الان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان قرارداد رسیده که بخشی قابل توجهی نیز پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه قابل قبول است و 3 فاز از پروژه به پایان رسیده افزود: سه فاز دوم هم آغاز شده و پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند یک سری مشکلات هم وجود دارد یکی از مسائل ثبت سفارش و مسائل ارزی است که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پوشش کامل شهر بندرعباس در این طرح اظهار داشت: این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد این میزان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نمی‌دهد اما مشکل اساسی را حل می‌کند اما لازم است این پوشش به تمام سایر طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن و مسکن مهر نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی آینده شهر بندرعباس این پروژه 15 سال آینده نیاز شهر را پوشش می‌دهد گفت: برنامه داریم تا سال 1404 این پروژه و بخش‌هایی که آغاز شده به پایان برسد فعلا متناسب با برنامه، پروژه در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متوسط پیشرفت کلی پروژه 57 درصد است به غیر از فاز چهارم سایر فازها پیشرفتی بالای 65 درصد دارند اظهار داشت: فاز چهارم به عنوان فاز اصلی چند مسئله دارد در حوزه مهندسی و تامین کالاهای زمان بر دارد که در جلسه مشترکی که برگزار شد تصمیماتی برای تأمین برق این پروژه گرفته شد. 

وی ادامه داد: چون پروژه در انتهای کار قرار دارد باید شبکه انتقال قدرتش دیده شود بر همین مبنا برق مورد نیاز تامین شده شبکه انتقال هم کشیده خواهد شد و با رفع معارض می‌توانیم برق را تا محل پروژه تامین کنیم. 

دوستی با اشاره به سه مسئله مهم فاضلاب بندرعباس شامل ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها، فرسودگی خطوط فاضلاب و شکستگی لوله‌ها و افزودن برخی تأسیسات برای رفع آلودگی فاضلاب گفت: بر همین اساس در جلسه مشترک مصوب شد از 130 کیلومتر بافت لوله و شبکه فرسوده در فاز اول 38 کیلومتر به فوریت آغاز شود. 

وی ادامه داد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد و تا 18 ماه آینده بخش عمده‌ای از فاضلابی که به خورها ریخته می‌شود جمع‌آوری کنیم و نوسازی لوله‌ها را نیز سرعت ببخشیم. 

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم بر اهمیت ساماندهی فاضلاب شهرک پیامبر اعظم بندرعباس گفت: برای این شهرک تصمیم‌گیری شد شبکه فاضلاب از طریق سرمایه‌گذار با اعتبار 1500 میلیارد تومان ایجاد شود و تا ماه‌های آینده این پروژه نیز شروع شود تا پرونده فاضلاب شهر بندرعباس برای بلند مدت بسته شود. 

وی با اشاره به افتتاح 3 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال و بهره‌برداری از 1500 واحد دیگر در سال 1404 در شهر بندرعباس گفت: با توجه به پروژه 15 هزار واحدی شهر بندرعباس و همچنین برخی شهرک‌های مسکونی و اضافه شدن حجم فاضلاب، افق طرح تصفیه فاضلاب بلند مدت و جامع دیده شده است. 

گفتنی است استاندار هرمزگان با حضور در تصفیه خانه شهر بندرعباس از طرح فاز یک، فاز دو و فاز چهار این پروژه بازدید و به مناسبت روز کارگر از کارگران این مجموعه با اهدای گل تجلیل کرد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد