Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:20:58 GMT

خرداد دلهره آور بوشهر با مرگ 14 کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۲۱۹۱

خرداد دلهره آور بوشهر با مرگ 14 کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سه ماه نخست اپیدمی ۱۳ مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت شد این درحالی است که در سه هفته اول خرداد با افزایش روند شیوع بیماری ۱۴مرگ در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: استان بوشهر تا مدت‌ها در بین استان‌های با بروز کم بوده و با توجه به روند افزایشی بیماری به تازگی این استان وارد استان‌های با بروز متوسط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه روند شیوع این ویروس در استان بوشهر افزایشی و در حد هشدار است تصریح کرد: الگوی انتقال در استان تا سه هفته پیش به صورت خوشه‌ای بوده اما امروز این فرم تغییر و به سطح جامعه رسیده و در شرایطی ناگزیر به برخی محدودیت‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با افزایش روند بیماری در استان بوشهر از اوایل خرداد شمار بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته به نحوی که از میانگین پنج مورد بستری در اردیبهشت ماه امروز این آمار به ۳۰ مورد بستری رسیده است.

کشمیری یادآور شد: بوشهر در بازوی بالا رونده منحنی اپیدمی قرار دارد ولی هنوز به اوج خود نرسیده و موارد مرگ نیز در هفته مربوط به موارد ابتلای حداقل دو هفته قبل بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سه ماه نخست اپیدمی ۱۳ مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت شد این درحالی است که در سه هفته اول خرداد با افزایش روند شیوع بیماری ۱۴ مرگ در استان به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: اگر چه بخشی از افزایش موارد بیماری در استان ناشی از بیماریابی بهتر و بیشتر بوده و ممکن است با ادامه روند ابتلا با افزایش روند مرگ روبرو شویم اما این افزایش بیشتر به دلیل رعایت نکردن اصول فاصله گذاری اجتماعی است که منجر به افزایش انتقال بیماری، تعداد بستری و مرگ در افراد پرخطر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بوشهر و عسلویه از نظر بستری در خرداد ماه در محدوده قرمز و دیلم و کنگان هشدار و چهار شهرستان دیگر نیز با توجه به آمارها قرمز خواهند شد.

کشمیری گفت: در زمان حاضر با وجود فعالیت ۲ آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان بوشهر اما حجم کار به اندازه‌ای است که کارکنان آن به صورت سه شیفت مشغول به فعالیت بوده اما پاسخگو نیستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: کرونا تا دو سال آینده با ما خواهد بود و مشخص نیست این پاندمی تا چه زمانی ادامه داشته و شرایط به نحوی است که آن طور که مردم فکر می‌کنند تاکنون اوج بیماری پشت سر گذاشته نشده است.

 

وی ادامه داد: اولویت ما بیماران بستری، بیماران علامت دار سرپایی و بیماران پرخطر و بعد سایر افراد هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس کرونا در استان بوشهر افزایش روند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام روند نزولی نرخ تورم

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد حجم پول به عنوان شاخص سنجش انتظارات تورمی، در زمستان ۱۴۰۲ به کمترین رقم از خرداد ۹۷ تا کنون رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای بانک مرکزی از شاخص های پولی حاکی از آن است که رشد حجم پول در زمستان سال گذشته به کمتر از ۲۵ درصد رسید.

شاخص رشد حجم پول، یکی از معیارهای سنجش انتظارات تورمی در جامعه به شمار می‌رود. در شرایطی که جامعه انتظار افزایش تورم را داشته باشد، افراد با هجوم به بازار دارایی‌ها و خرید کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا، ارز و ...، تلاش می‌کنند سرمایه‌های خود را از تورم حفظ کنند. این اقدام با تبدیل شبه پول به پول، باعث افزایش سریع حجم پول می‌شود و سهم پول به عنوان بخش سیال نقدینگی را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنی رشد تقاضا و در نتیجه رشد تورم از ناحیه افزایش تقاضاست؛ بر همین اساس، کاهش نرخ رشد حجم پول، به معنای فروکش کردن انتظارات تورمی و حاکم شدن چشم انداز مثبت از روند نزولی تورم در ماه‌های پیش رو است.

اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط بانک مرکزی طی حدود ۱۵ ماه گذشته، باعث شده بازار ارز و دیگر بازارهای دارایی ثبات بیشتری را نسبت به پیش از اجرای این سیاست تجربه کنند. محمدرضا فرزین از زمان ورود به بانک مرکزی، با معرفی و اجرای سیاست تثبیت، «پیش‌بینی‌پذیر کردن شاخص‌ها» را هدف خود از اجرای سیاست تثبیت اعلام کرد.

تورم نقطه به نقطه در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی

آخرین گزارش‌های مراجع آماری هم نشان می‌دهد نرخ تورم در فروردین در ادامه روند ماه‌های اخیر نزولی بوده است.

در همین رابطه مرکز آمار از بازگشت تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد خبر داد و اعلام کرد نرخ تورم سالانه در فروردین امسال به ۳۸.۸ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه هم در فروردین امسال به ۳۰.۹ درصد کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی است. بانک مرکزی هم به تازگی از کاهش تورم نقطه به نقطه مصرف کننده به کمتر از ۳۵ درصد خبر داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است