Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی طائب در مراسم گرامیداشت یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون بصیرت، ایستادگی، مجاهدت و شهادت دلیرمردان سال‌های دفاع مقدس دانست. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،‌ مراسم سالگرد شهدای گردان‌های حبیب و ابوذر در عملیات بیت‌المقدس 7 به همت هیئت شهداری گردان‌های حبیب و ابوذر لشکر محمد رسول الله (ص) در قطعه 29 و در کنار مزار آنان در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که جمعی از دلاوران و  یادگاران دوران جهاد و شهادت، خانواده‌های معظم شهیدان، رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرفراز و دلاورمرد این عملیات حضور داشتند،‌ ابعاد این عملیات و تأثیر آن در سرنوشت جنگ مورد بررسی قرار گرفت.

سردار حسن محققی  از یادگاران دوران پرافتخار دفاع مقدس که خود در عملیات مذکور در کسوت فرمانده تیپ سوم لشگر محمد رسول‌الله(ص) با رشادت‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌ها ،‌به مقام جانبازی نائل شده است، به تشریح شرایط و موقعیت انجام عملیات، تقلاهای ارتش صدام برای بازپس گیری برخی از مناطقی که توسط رزمندگان اسلام فتح شده بود، پرداخت.

وی گفت: انجام عملیات بیت‌المقدس هفت در سال 67 و جانفشانی رزمندگان دلاور مرد لشکر حضرت رسول(ص) از جمله گردان‌های حبیب و ابوذر، مانع تحقق این هدف شوم شد و در مسیر پیشروی‌های صدامیان برای باز پس‌گیری مناطق فتح شده اختلال ایجاد کرد و حرکت ماشین ارتش بعث را متوقف کرد.

در ادامه این مراسم سردار سید محمود حسینی از آزادگان سرافراز که در آن عملیات فرماندهی گردان جعفر طیار را بر عهده داشت، به ارائه تحلیلی از عملیات بیت المقدس 7 پرداخت و گفت: این عملیات در 23 خرداد 67 در گرمای هوا بیش از  50 درجه بالای صفر انجام شد اما با این‌حال رزمندگان اسلام با شجاعت و مقاومت خطوط ارتش صدامی را شکستند و بسیاری از آنان همچون سید و سالار شهیدان با تشنگی مفرط به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج مهدی طائب نیز که خود از جانبازان دفاع مقدس و یکی از فرماندهان تیپ سوم لشگر حضرت رسول(ص) در این عملیات بود نیز با تجلیل از مقام شامخ شهیدان طی سخنانی به عنصر بصیرت در میان رزمندگان دفاع مقدس و به ویژه نیروهای گردان‌های حبیب و ابوذر  اشاره کرد و گفت: بر خلاف برخی خواص که در بحبوحه نبرد از سازش و کوتاه آمدن سخن می‌گفتند، آنان استوار ایستادند و تا سرحد شهادت مقاومت کردند. زیرا آنان پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی را در سایه مجاهدت‌های خالصانه خود می‌دیدند که علی رغم برخی مشکلات و تهدیدها همچنان به پیش می‌رود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در هنگام ظهور با دو ابرقدرت مواجه بود گفت: ابرقدرت شرق که از هم فروپاشید و امروز شاهد هستیم که ابرقدرت غرب نیز با بحران و چالش در داخل خود مواجه هست که نوید فروپاشی زودهنگام آن نیز به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/

R1010114/P/S4,38/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات بیت المقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر سه شنبه در بازدید از یک شرکت تولیدی تابلوهای برق و گفت وگو با کارگران این مجموعه ضمن تبریک هفته کار و کارگر، پاسداشت مقام کارگر را موضوعی اعتقادی در مکتب فکری ما دانست و گفت: پیامبر اسلام (ص) به دستان کارگران بوسه می‌زدند. بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز همین نگاه را به جامعه کارگران داشتند و آنها را مبنای توسعه کشور می‌دانستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملیات وعده صادق و اقدام تنبیهی ایران علیه قدرت‌های ظالم و مستکبر بیان کرد: اگر امروز جوانان ما در کشور با اقدام سنجیده و قدرتمندانه خود در پاسخگویی به رفتارهای خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی سیلی محکمی بر آنان می‌زنند و تولید اقتدار می‌کنند، این اقتدار در سایه تلاش و مجاهدت جوانان و کارگرانی است که پای خط تولید در ابعاد مختلف کشور ایستاده‌اند.

وی مطرح کرد: به نظر من سوخت موشک‌هایی که بر پیکر استکبار فرود آمد و آنها و حامیان مستکبرشان را در کما فروبرد، ایمان و عزم جهادی موجود در کارگران بوده و این اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی ما در تولید و توسعه کشور یعنی کارگران و کارآفرینان است. در نظام تحولی، کارگر اثر بخش است و اوج آرزو، مقام و مرتبه مدیران ما هم باید اینگونه باشد که کارگر ملت باشیم. اگر کارگر، تولیدکننده و کارآفرین نباشند، اثر موشک‌های فرود آمده بر پیکر استکبار موقت است.

حسینی در این بازدید دستور اعزام هشت نفر از کارگران نمونه این شرکت به کربلای معلی با هزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صادر کرد.

کد خبر 6086919

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد