Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این بانک به ۱۰۶۳۳ طرح کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز در استان سیستان و بلوچستان، امیر حسام قزلباش مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه 21 خرداد در نشست خبری به مناسبت هشتاد و هفتمین سالروز تأسیس بانک کشاورزی ،گزارشی از عملکرد و برنامه های این بانک ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، قزلباش در این نشست اظهار داشت؛از مجموع 5 هزار و 410 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی این بانک، مبلغ ۲۰۹۸ میلیارد ریال مربوط به طرح های اشتغال پایدار و ۱۶۰۲ میلیارد ریال به توسعه مکانیزاسیون و طرح های صادرات گرا است که از این میزان، مبلغ 143 میلیارد ریال طرح های توسعه سواحل جاسک تا گواتر، 269 میلیارد ریال طرح های توسعه مکانیزاسیون، 9 میلیارد مربوط به توسعه گلخانه ها، 46 میلیارد ریال مربوط به طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی و 6 میلیارد ریال مربوط به سرمایه در گردش طرح های زراعی است.

 

وی با اشاره به فعالیت مستمر و مسئولانه این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی افزود: طی بازه زمانی فوق الذکر ۱۳۹۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۴۸۰۷ متقاضی پرداخت شده است و از این محل 4093 زوج جوان هم استانی با دریافت مجموع تسهیلات به مبلغ 1262 میلیارد ریال مورد حمایت این بانک قرار گرفتند.

 

قزلباش در پاسخ به سوال خبرنگاران از حمایت از 108 طرح راکد استان برای بازگشت به چرخه اقتصادی در قالب بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 خبر داد.

 

وی همچنین تأکید کرد : بانک کشاورزی در پرتفوی منابع شبکه بانکی استان دارای 10.8 درصد سهم از بازار است و در پرتفوی پرداخت تسهیلات استان 14.7 درصد و این تفاوت حاکی از آن است که بانک کشاورزی استان، جذب اعتبار از مرکز برای تأمین مالی طرح های استان داشته است و نسبت تزریق اعتبار به استان، به جذب منابع توسط این بانک بیش تر از یک است.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در کمال مسرت از ساخت دو مدرسه شش کلاسه در بخش های ملکی هیرمند و جلگه چاه اسحق دلگان خبر داد.

 

وی گفت: کارکنان این بانک با فرهنگ سازمانی اصیل و احساس مسئولیت در برابر هم نوع، مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب اهدای مانده مرخصی و یا ارسال وجوه به سیل زدگان استان کمک کردند.

 

این کمک ها در قالب تأمین آب آشامیدنی و البسه، امکانات اسکان موقت از جمله چادر، زیرانداز و پتو در مرحله نخست و اهدای دام مولد به خانوار هایی که دامشان تلف شده است و تأمین تانکر ذخیره آب آشامیدنی برای مناطقی که به آب لوله کشی دسترسی ندارند صورت گرفته است.

 

قزلباش ضمن تشریح و توضیح اهمیت خدمات بیمه ای این بانک برای جبران خسارات کشاورزان در مواردی مانند سیل اخیر، بیان داشت؛ طی سال زراعی منتهی به ۹۸ تعداد ۳۲۸۵۷ بیمه نامه صدر شده است که از این میان، ۶۶۱۲ مورد بیمه نامه دام، ۱۵۸۳۲ فقره بیمه محصولات باغی و ۹۷۰۹ فقره مربوط به محصولات زراعی است. که این تعداد بیمه نامه منجر به پرداخت قریب به ۱۰۵ میلیارد ریال غرامت در سال زراعی گذشته به بیمه گذاران استان شده است.

 

وی همچنین افزود، در سال زراعی جدید تا این لحظه ۳۳۲۹۳ فقره بیمه نامه صادر شده است که این تعداد نشان از افزایش چشمگیر اقبال عمومی کشاورزان گرامی به خدمات بیمه ای بانک کشاورزی است.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی، در پایان با اشاره به تلاش مستمر پرسنل بانک کشاورزی استان برای تأمین نیازهای متنوع مشتریان، خبر داد؛ طرح بومی تسهیلات صفر درصدی که از سال گذشته مورد پیگیری این مدیریت بود خوشبختانه به مرحله اجرا رسیده و در قالب طرح بشارت، در خط مشی سال جاری این بانک گنجانده شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کرونا بانک کشاورزی چرخه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان مدیر شعب بانک کشاورزی میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی استان بانک کشاورزی بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

بتول شهرکی  گفت: این طرح ها که در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات و میراث فرهنگی و گردشگری بود اشتغالزایی ۶ هزار و ۲۸۲ نفر را به همراه داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان افزود: این استان به دلیل استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، برخورداری از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز ساحلی در کنار دریای عمان، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و شبه قاره هند از موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسبی برای تجارت برخوردار است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود ۲ بندر مهم کشتیرانی «شهید بهشتی و شهید کلانتری» در چابهار که با برنامه‌های توسعه دولت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی ظرفیت تخلیه آن تا هشت و نیم میلیون تن افزایش یافته امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ برای آن فراهم شده از دیگر ظرفیت‌های مهم این استان در حوزه اقتصادی است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود قابلیت استقرار صنایع نیروگاهی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی را دارد.
شهرکی افزود: با وجود ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های نو این استان می‌تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند به طوریکه سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.
وی وجود حداقل پنج فرودگاه فعال در سیستان و بلوچستان، اتصال استان و مرز پاکستان به شبکه راه آهن سراسری کشور و خط آهن در دست ساخت چابهار- میلک- سرخس به عنوان کریدور شمال و جنوب و راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار - مسقط برای حمل بار و مسافر و امکان توسعه خطوط کشتیرانی را از دیگر ظرفیت‌های این استان در حوزه زیربنایی عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود قابلیت استقرار صنایع نیروگاهی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی را داردمدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده به طوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
شهرکی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

وی دارا بودن سهم ۳۶ درصدی صید آبهای جنوب کشور، ۳۱ درصد صید کل کشور، ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور(صید و آبزی پروری)، رتبه دوم صید در اقیانوس هند و تامین کننده بیش از ۷۰ درصد تن ماهیان کشور، وجود ۱۱ اسکله صیادی و جایگاه تخلیه صید در جنوب استان، بیش‌از ۲ هزار و ۴۰۰ شناور اعم از قایق و لنج و بیش از ۲۵ هزار نفر صیاد، اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی و صیادی، امکان اجرای طرح های نوین شیلاتی از قبیل پرورش ماهی در قفس و پرورش متراکم و نیمه متراکم انواع آبزیان و وجود ۶ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی فعال را از مهمترین ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش‌از ۱۰۰ واحد کارخانه‌های کنسرو سازی، عمل آوری و بسته بندی ماهی و میگو، واحد سردخانه و انجماد، واحد یخسازی، واحد شناورسازی، اقلیم بسیار مناسب و وجود بیش‌از ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو و همچنین اقلیم مناسب پرورش انواع آبزیان از جمله صدف دریایی، جلبک‌های دریایی، خیار دریایی، کروکودیل و سایر آبزیان را از دیگر ظرفیت های بخش کشاورزی این استان ذکر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود به‌طوریکه از ۶۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۲۸ نوع آن به‌طور قطع و در شرایط کنونی وجود دارد.

شهرکی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های فراوان برای رونق اقتصادی منطقه تسهیل‌گری در انجام امور سرمایه‌گذاری از مهمترین اولویت ها در این استان است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان