Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که صبح امروز در ساختمان مرکزی شرکت ایرانسل برگزار شد،گفت: دولت یازدهم و دوازدهم نشان داده است که سهم روستاها از شبکه ملی اطلاعات از زیر سی درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است و این مرهون تلاش خانواده بزرگ ارتباطات کشور هستیم و مجموعه خلاق ایرانسل هم در این مسیر همراه وزارت ارتباطات بوده و امروز شاهد سعی و ایده‌های اجرایی شده شرکت ایرانسل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما کارهایی زیادی را در روستاها انجام داده‌ایم، اما یکی از تأثیرگذارترین آنها بحث شبکه ملی اطلاعات است. همچنین در همین دولت، در عرصه‌های گاز رسانی، آب و فاضلاب و ... فعالیت خوبی داشتیم و تسهیلات ارزان قیمت خوبی تا امروز در اختیار روستاها رقم خورده است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری،افزود: یکی از بیشترین فعالیت‌ها برای ماندگاری روستاها که از مهاجرت مردم جلوگیری کرده است موضوع شبکه ملی اطلاعات بوده است. در دولت تدبیر و امید روستاها بیش از ۳ برابر نسبت به دولت های قبلی به شبکه ملی متصل شده اند .

امید تصریح کرد: در حال حاضر هفته ای ۴۰ روستا به شبکه آبرسانی متصل می شود و روزانه ۳۵ روستا به حمل و نقل جاده ای مجهز شده و ۱۰۰ روستا به طور هفته ای به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود این در حالی است که بیش از ۱۳ هزار میلیارد تسهیلات به روستاها داده‌ایم. عمده خدمات زیرساختی روستاها مربوط به شبکه ملی اطلاعات است.

وی ادامه داد: امروز سهم اشتغال روستائیان از سبد اشتغال کشور از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به رشد توسعه در بوم‌گردی کشور اشاره کرد و گفت: بوم‌گردی روستاها قبل از دولت دوازدهم ۲۰۰ روستا بوده است، اما امروز به دو هزار و ۲۰۰ رسیده است و این رشد چشمگیر روستاهای کشور ما را در این دولت نشان می‌دهد.

امید یادآور شد: این نوید را به روستاییان می‌دهم، اتفاقاتی که در عرصه روستاهای کشور رخ داده است، قطعاً می‌تواند مهاجرت معکوس مردم را به روستاها را رقم بزند و ما تا امروز تحول بسیاری را در دهداری‌ها و روستاهای کشور داشته‌ایم.

امید اضافه کرد: حجم اعتبار دولت به روستاها رشد قابل توجهی داشته است به طوری که ۷۰ درصد اعتبارات به روستاها مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است.

برای توسعه پایدار باید جمعیت مهاجرت پذیر کشور را کنترل کنیم

در ادامه مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اگر بخواهیم توسعه پایدار واقعی در کشور داشته باشیم باید جمعیت مهاجرپذیر کشور را کنترل کنیم زیرا در یک مقطع زمانی بعد از انقلاب شاهد توزیع نا متوازن در سطح کشور بودیم که اکنون ۶۰ هزار سکونتگاه داریم که باید برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: راه اندازی دهیاری برای ارائه خدمات از اقدامات خوبی بود که در حال حاضرروستاهای بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری هستند.
جمالی نژاد تصریح کرد: اگر به سمت روستای هوشمند و الکترونیک نرویم نمی توانیم یکپارچکی داشته باشیم. در ۳۷ هزار روستا در سطح کشور ۸۶ درصد جمعیت روستا تحت پوشش اینترنت هستند چراکه معتقدیم توسعه کشور با روستاها رقم می خورد.

انتهای پیام/

169 / 336 شبکه ملی اطلاعات روستا اینترنت ایرانسل مهاجرت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات روستا اینترنت ایرانسل مهاجرت شبکه ملی اطلاعات شبکه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است

 محمد کرمی در جلسه با مدیران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌ها در انجام وظایف و مسوولیت‌های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

وی افزود: باید امید را در جامعه تقویت کرد، چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت‌ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید.

کرمی ادامه داد: خداوند از نهان و آشکار ما آگاه و همه چیز در ید قدرت الهی است، بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد و ما وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند و باید با تقویت روستاها از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنید، راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم.

کرمی ادامه داد: باید در سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

وی با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت افزود: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای سیستان و بلوچستان بیشتر شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد