Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: شبکه ملی اطلاعات نقش بسیار مهمی در بحث اشتغال‌زایی برای روستاییان دارد. تا به امروز 13 هزار و 500 میلیارد تومان حمایت دولتی به روستاییان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد امید، معاون توسعه روستایی رئیس جمهور  در مراسم اتصال یک هزار و 34 روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: طی دولت یازدهم و دوازدهم سهم روستاها در شبکه ملی اطلاعات از 30 درصد به بالای 90 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعاً چنین دستاوردی حاصل تلاش همه مجموعه وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه است. یکی از بیشترین فعالیت‌هایی که تأثیر زیادی در ماندگاری جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس دارد، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور بیان کرد: صنعت ارتباطات کشور، تحولات بسیار خوبی را در سال‌های گذشته رقم زده است. البته توسعه روستایی تنها منحصر به وزارت ارتباطات نبوده و در زمینه‌هایی مانند گازرسانی به روستاهای کشور از عدد زیر 20 درصد تا پیش از دولت تدبیر و امید به بالای 75 درصد رسیده و روزانه 35 کیلومتر راه جدید در کشور احداث می‌شود. 

امید عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات نقش بسیار مهمی در بحث اشتغال‌زایی برای روستاییان دارد. تا به امروز 13 هزار و 500 میلیارد تومان حمایت دولتی به روستاییان اختصاص داده شده است. زیرساخت اصلی توسعه بوم‌گردی در روستاها، شبکه‌های ارتباطی و اینترنتی است. اکنون فعالیت‌هایی نظیر پرورش گیاهان در روستاهای کشور به صورت آنلاین و در ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد. همه این اتفاقات موجب می‌شود روستاییانی که به شهرها رفته‌اند به محل زندگی خود بازگشته و از مهاجرت به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات مهاجرت روستاییان شبکه ملی اطلاعات توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند