Web Analytics Made Easy - Statcounter

۸۱ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد، ۳۶۷ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت فروشنده شدند، افزایش فهرست رسته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا، ابلاغ آیین‌نامه آماده‌سازی و تکمیل واحدهای مسکن مهر برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۲۴ خرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

۸۱ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

«سید محمد تقی طباطبایی» از تامین ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی و واریز ۸۱ درصد از مطالبات حساب گندم‌کاران سراسر کشور خبر داد و افزود: از ابتدای فصل خرید تاکنون میزان پرداخت به کشاورزان پس از این واریزی به ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان از اواسط فروردین ماه شروع شده اظهارداشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۶۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال از مطالبات گندم ‌کاران باقیمانده بود که بخشی از پول گندم ها تامین و مطالبات کشاورزان پرداخت شد و برای پرداخت‌های آتی نیز اقدامات و پیگیری‌ها در حال انجام است. 

طباطبایی ادامه داد: ۸۱ درصد سفارشهای ثبت شده خرید گندم در بانک عامل  تا ۱۷ خرداد ماه جاری به حساب گندم‌کاران واریز شده است.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تعداد  ۴۴۵ هزار و ۱۳۲ محموله به مراکز خرید تحویل داده شده است، گفت: استان های خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان با ۴۲۶ هزار تن و فارس با بیش از ۴۰۰ هزار تن پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور هستند.

 

۳۶۷ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت فروشنده شدند

«حسین فهیمی» از سود ۹۵ درصدی ارزش واقعی سهام عدالت خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که سهام عدالت خود را آزادسازی کرده اند فقط ۳۶۷ هزار نفر برای فروش ۳۰ درصد از سهام خود به بانک‌ها مراجعه نموده اند.

 

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: دارندگان سهام عدالت علاوه بر بهره مندی از افزایش نرخ واقعی سهام عدالت مشمول دریافت سود سالانه مجمع شرکت‌های زیر مجموعه سهام عدالت نیز خواهند بود.

 

فهیمی تصریح کرد: از دیگر مزایای سهام عدالت، بهره مندی از کارت‌های اعتباری بانکی خواهد بود به گونه ای که فرد، سهام عدالت خود را نزد بانک به صورت وثیقه می‌سپارد و از ۵۰ درصد میزان ارزش سهام عدالت، می‌تواند از کارت اعتباری خود استفاده نماید.

 

افزایش فهرست رسته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره ۳۶۰۴۶/۹۹ مورخ ۱۳۹۹.۲.۱۵ موضوع اعلام فهرست رسته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا، به استحضار میرساند بنا بر تصمیم متخذه در جلسه مورخ ۱۳۹۹.۲.۲۲ «کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا» ابلاغی طی نامه شماره ۲۰۶۷۴ مورخ ۱۳۹۹.۲.۳۱ معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور، "واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادرگوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی (وزارت جهـاد کشاورزی)" به عنوان رسته چهاردهم به فهرست رسته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا اضافه می‌گردد.

در پایان خواهشمند است دستور فرمایند، مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ١٤٩١٥٣/٩٦ مورخ ۱۳۹۶.۵.۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

 

رشد اقتصادی ۹۸؛ با نفت منفی ۰.۶ و بدون نفت منفی ۷ درصد

بر اساس نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه ١٣٩٠، نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار) در سال ١٣٩٨، بدون نفت منفی ۰.۶ درصد و با نفت منفی ۷ درصد بوده است. نتایج مذکور حاکی است رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ٣ درصد، گروه صنایع و معادن (شامل: استخراج نفت خام و گازطبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان)  منفی ۱۴.۷ و فعالیت‌های گروه خدمات منفی ۰.۳ درصد رشد داشته است.

 

ابلاغ آیین‌نامه آماده‌سازی و تکمیل واحدهای مسکن مهر

با دستور معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع اقدامات مربوط به آماده ‌سازی، محوطه‌ سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح های بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و طرح اقدام ملی تأمین مسکن ابلاغ شد.

بر اساس آیین نامه یاد شده، وزارت راه و شهرسازی (شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر، اراضی و املاک متعلق به شرکت های فوق را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده، مشروط به حفظ کاربری و با ساز و کار گردش خزانه برای عملیات آماده ‌سازی، محوطه‌ سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح های بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و همچنین طرح اقدام ملی تأمین مسکن صرف کند.

همچنین، وزارت راه مکلف است ۳۵ درصد از منابع حاصل از اجرای این موضوع را برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی آب، برق و فاضلاب مسکن مهر باقی‌مانده که نیازمند تأمین خدمات هستند و طرح اقدام ملی مسکن به وزارت نیرو اختصاص و متناسب با کارکرد به شرکت‌های ذی‌ربط وزرات نیرو پرداخت نماید.

افزون بر این، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلفند در صورت درخواسـت مالکان اعیانی واحدهای مسکونی مهر در هر مجتمع و یا بلوک مسکونی به صورت جمعی یا انفرادی، نسبت به واگذاری قطعی عرصه زمین‌های اجاره‌ای (۹۹) ساله متعلق به خود به قیمت کارشناسی روز، به صورت نقد و یا نقد و اقساط اقدام نمایند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار تکمیل واحدهای مسکن مهر میلیارد ریال ۳۶۷ هزار نفر گندم کاران سهام عدالت آیین نامه نفت منفی هزار تن ۸۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح شده است و این مساله تصوری مبنی بر این که فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد، ایجاد کرده است، گفت: پیش از این، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمده است اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد.

دهقانی چنین واگذاری‌هایی را نشان‌دهنده بلوغ این حوزه عنوان کرد و گفت: این روند بدین معناست که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که در نهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایه ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه هدف ما حاکمیتی کردن استارتاپ‌ها نیست، گفت: سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند. این در حالی است که هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. سال گذشته و در جریان توقف برخی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، همان موقع به صورت محکم و متقن، بر ضرورت ادامه روند ادامه فعالیت کسب و کارهای این حوزه تاکید و بیان کردم، بستن کسب و کار به مردمی آسیب می زند که از آن استفاده می کنند، موضعی که مورد تأکید صریح ویژه شخص رییس جمهور و وزیر ارتباطات بود.

دهقانی بیان کرد: معتقدم راه کمک به فضای کسب و کارهای دیجیتال کشور، حذف و تعطیل کردن این کسب و کارها نیست. تکرار می‌کنم اگر با فضا و ساختار این شرکت‌ها مشکلی هست، نباید آن‌ها را تعطیل کرد و باید فضای رقابت سالم را تسهیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم، افزود: حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم اما این که این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملا غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6090121 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد