Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:56:16 GMT

قیمت املاک در سایت‌های مجازی ۲۰ درصد گران‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۱۷۱

قیمت املاک در سایت‌های مجازی ۲۰ درصد گران‌تر است

ایسنا/قزوین رئیس اتحادیه املاک استان قزوین گفت: سایت‌های فروش مجازی مسکن اعتبار ندارند و قیمت‌های درج‌شده در آن ۲۰ درصد حباب دارد؛ اتحادیه املاک استان در حال پیگیری است و از دادستان قزوین درخواست کردیم تا تنها افرادی که پروانه فعالیت از اتحادیه املاک دارند نسبت به قرار دادن فایل در این سایت‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف عبدی، رئیس اتحادیه املاک استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان معاملات در اردیبهشت مطلوب و نسبت به ماه‌های پایانی سال ۹۸ رونق داشت.

وی ادامه داد: مناطق جنوب شهر قزوین مانند مولوی، سپه و حتی نادری، خیام و فردوسی جزو بافت فرسوده به شمار می‌روند که با ورود انبوه‌سازان و تسهیلات دولت می‌توانیم شاهد نوسازی و بهسازی بافت مسکونی در این مناطق باشیم.

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین خاطرنشان کرد: قیمت مسکن حباب ندارد ولی در چهار ماه افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها را در این بخش شاهد بودیم؛ علت افزایش قیمت مسکن عدم توازن بین عرضه و تقاضاست و تا زمانی تعادل بین آن‌ها برقرار نشود قیمت‌ها افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: البته باید یادآور شویم افزایش قیمت مصالح از سیمان و سنگ گرفته تا میلگرد در این افزایش قیمت بی‌تأثیر نبوده است چون قیمت تمام‌شده مسکن بالا رفته است.

عبدی تصریح کرد: سایت‌های فروش مجازی مسکن اعتبار ندارند و قیمت‌های درج‌شده در آن ۲۰ درصد حباب دارد؛ اتحادیه املاک استان در حال پیگیری است و از دادستان قزوین درخواست کردیم تا تنها افرادی که پروانه فعالیت از اتحادیه املاک دارند نسبت به قرار دادن فایل در این سایت‌ها اقدام کنند.

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین اعلام کرد: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پونک ۸ تا ۹ میلیون تومان، شهرک کوثر هفت تا هشت میلیون، شهرک مینودر پنج تا ۶ میلیون، سرتک و ولایت ۱۲ تا ۱۳ میلیون، مولوی، تهران قدیم و راه آهن چهار تا پنج میلیون و محمدیه و سپه نیز ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی اعلام کرد: در اردیبهشت ۹۹ تعداد ۳۶ هزار و ۸۵۱ قرارداد در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۵ هزا و ۵۹۲ قرارداد اجاره‌نامه، ۶۲ فقره پیش فروش و ۲۱ هزار و ۵۳ مبایعه‌نامه به ثبت رسیده است؛ از ابتدا تا  شانزدهم خرداد نیز ۱۶ هزار و ۱۲ قرارداد در استان به ثبت رسیده است که ۹۵۷ مورد مبایعه‌نامه، ۶۱۷ قرارداد مربوط به اجاره و یک قرارداد نیز پیش فروش بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مسكن سایت دیوار سایت ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد

 طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد.

به گزارش تسنیم، روزنامه عبری زبان و اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از بامداد چهارشنبه قیمت بنزین به 7.90 شیکل خواهد رسید تا به بالاترین قیمت خود از سال 2022 برسد که در آن قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 شیکل رسیده بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سقوط شیکل در برابر دلار طی هفته‌های اخیر (بعد از ضربه تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) در کنار توقف سوبسید مالیاتی به مصرف کنندگان (به دلیل کسر بودجه بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ) باعث شد تا قیمت بنزین از نیمه شب امشب (اولین دقایق روز چهارشنبه) 7.90 شیکل شود ( هر دلار 3.73 شیکل است).

در ادامه این گزارش آمده است، وزارت دارایی اسرائیل تقدیم سوپسیدهای مالیتی غیر مستقیم به سوخت را متوقف کرده است، علت آن هم کسری چندین میلیارد شیکلی بودجه اعلام شده است که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های هنگفت جنگ است.

اما گرانی صرفا دامن بخش سوخت را نگرفته است بلکه صبح امروز رسانه‌های عبری زبان از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپری هم خبر دادند.

براساس گزارشی که روزنامه آیس در شماره امروز سه شنبه خود منتشر کرد، خبر داد، شیر که تحت نظارت نهادهای مربوطه قیمت گذاری می‌شود، 4.5 درصد از فردا صبح گران تر می‌شود، در حالی که مشتقات شیر و بقیه لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران خواهند شد.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد به قیمتشان افزوده می‌گردد، در حالی که بقیه مواد غذایی نیزدر حدود 4 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به سقوط قیمت شیکل در مقابل دلار اعلام کرد، بازار ارز متنظر اخبارمثبتی در رابطه با توافق مبادله اسرا است تا کمی از زیان‌های خود را ترمیم کند.

به نوشته این رسانه صرف رسیدن اخباری مثبت در مورد پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا تاثیرات خود را بر بازار ایجاد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد