Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: هسته‌های جهادی مژده‌ای برای آینده کشور است و بسیج باید در تمام عرصه‌ها تهدید را تبدیل به فرصت کند. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در همایش مجمع عمومی جهادگران خراسان جنوبی اظهار داشت: جهادگران شهید در مظلومیت هستند و نظام کشور همچنان نتوانسته عنوان "شهید" برای آنها اطلاق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حججی‌ها در جریان جهادی ما قرار دارند که ناشناخته هستند. باید بپذیریم در نظانی نفس می‌کشیم که با سایر نظام‌ها متفاوت بوده و همواره مقابله با ظلم را داشته و این نظام سیاست گذاری، شایسته گذاری و انتخاب مدیران همیشه مواجهه با تحریم و دشمن بوده و این در چهل سال از انقلاب نشان داده شده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: عرصه جهاد متفاوت شده اما ماهیت و نفس جهاد فرق نکرده و ملت مقاوم ایراننیاز دارد  در درون خود مقاومت سیاسی و اقتصاد را بسازد و در تمام ابعاد به مردم تکیه شود.

بسیج مداحان تولیدات خوبی در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در دست اجرا داردرئیس سازمان بسیج سازندگی: الگوی جهادی و خدمت‌رسانی به مردم جایگزین دفاع مقدس شده استدفتر بسیج ورزشکاران در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

زهرایی تصریح کرد: منطق امام راحل تبدیل تهدید به فرصت بود و با توجه به اینکه نظام اسلامی ایران نوپا بود خود مردم می‌توانستند تهدید باشند اما 20روز بعد پایه‌ای تنظیم می‌شود که مردم فرصت شدند.

وی ادامه داد: بسیج باید در تمام عرصه‌ها تهدید را تبدیل به فرصت کند و هر جا نظام تهدید می‍شود بسیجی برای مقابله وجود دارد و باید باشد و نه تنها باید استقامت کرد بلکه باید به جهش و تحول نیز فکر کرد.

رئیس بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: هسته‌های جهادی می‌توانند مژده برای آینده کشور باشند؛ صف‌های طولانی جهادگران باید برای مسئولیت پذیری در گام دوم انقلاب باشد و در مدیریت و هزینه کردها نباید خطا کرد.

زهرایی با بیان‌اینکه باید جهادگران مسئولیت پذیر باشند اظهار داشت: به دنبال جریان و یک فناوری هستیم و فناوری نیز به معنای جریان اربعین و راهیان نور است و تفکر حاکم بر جربان جهادی باید به تکثیر بسیج و جامعه سازی کمک کند.

وی افزود: محصول جریان جهادی خود جهادگر است و تمام فعالیت‌های جهادی بهانه‌ای برای تربیت نسل جهادی در تراز انقلاب است و در گروه‌های جهادی ابتدا باید خودسازی صورت گیرد‌.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: جریان جهادی کشور با دفاع مقدس نسبت دارد و جهادگران باید در مسیر شهدا باشند؛ خط شکنی تفاوت نظام اسلامی بود و خط شکنی یعنی جایی اگر بن بست‌ وجود دارد باید جهادگران آن بن بست را بشکنند.

زهرایی بیان کرد: بسیج در طرح ملی مبارزه با کرونا خوب درخشید و بسیج در کرونا نظام بهداشتی و پزشکی ما را سربلند کرد و  150 جهادگر و طلبه بدون اینکه کسی چیزی بگوید در تدفین اجساد کرونایی کمک‌کردند.

وی گفت: کرونا ویروس ناشناخته برای همه بود و کشوری که ادعای تمدن و تجهیزات و بهترین سیستم‌ها را داشت نتوانست سالمندان خود را درمان کنند و مردم آنها فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند و برای امنیت خود اسلحه می‌خریدند اما در ایران مردم انسجام و وحدت آنها بیشتر شد و این جز باور مبانی اعتقادی چیز دیگری نیست.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: 7 میلیون و 150 هزار بسته معیشتی در طول 50 روز کمک جمع‌آوری شد که از این تعداد 4 میلیون بسته را خود مردم کمک کردند که این کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیار ارزشمند بود. اخلاص، نفاق و انفاق و وارستگی و وابستگی همه از مرام و سیره جهادی است که بعد تبدیل به شهید حججی‌ها می‌شوند.

زهرایی خطاب به جهادگران افزود: 90 درصد جوانان در کشور محروم از خدمت کردن به سایرین هستند اما شما جهادگران در مقامی قرار گرفتید که به هم نوعان خود خدمت رسانی می‌کنید.

وی با بیان اینکه وقتی در هر کدام از بحران‌ها و بزنگاه‌ها از نظام فاصله گرفتیم موفقیت‌ها کمرنگ شد اظهار داشت: عملیات ویژه جهادی تعریف شده و ماموریت حل مشکلات کشور را جغرافیا محور بپذیرید و کار تسهیل گیری و مطالبه گری انجام دهید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: بسیجیان همواره ثابت کردند که در تمام شرایط در کنار نظام و ولایت هستند که برگ زرینی برای خدمات این قشر است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان بیان کرد: بسیج سازندگی دارای روحیه معنوی و فرهنگ اصیل انقلاب است و فرهنگ انقلابی در وجود بسیجیان متبلور شده و همواره برای کمک به مردم و محرومان آماده هستند.

وی از بازسازی 240 واحد آسیب دیده از سیل با کمک دولت و گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: بسیجیان در راستای احیای قنوات و پروژه‌های آبخیزداری روستاها نیز گام‌های بزرگی برداشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی می تواند پایلوت اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور شده و هیچ محرومیتی نداشته باشد.

میرجعفریان عنوان کرد: در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان پنج تفاهم نامه در جهت اشتغالزایی و محرومیت زدایی منعقد شد که از این جمله تفاهم نامه‌ها ایجاد 7 هزار و 500 نیروگاه خورشیدی و 5 هزار واحد مسکن شهری برای افراد کم درآمد است.

انتهای پیام/256/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس بسیج سازندگی کشور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو