Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:32:59 GMT

«بادکنک طلایی» برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۴۴۰

«بادکنک طلایی» برگزیدگان خود را شناخت

ایسنا/اصفهان  دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان، «بادکنک طلایی»، با برگزاری یک اختتامیه مجازی به کار خود پایان داد.

احمدرضایی دارافشانی، دبیر دومین دوره مسابقه «بادکنک طلایی» در اختتامیه این مسابقه که از صفحه فرهنگسرای مجازی اصفهان پخش شد، با اشاره به فقر موجود در عرصه ادبیات کودک گفت: دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان با هدف دستیابی به متون نمایشی کودک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ اثر برگزیده این مسابقه چاپ می‌شود و در آینده‌ای نزدیک پس از رونمایی، در دسترس کارگردانان حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور قرار خواهد گرفت. 

وی تعداد کل آثار رسیده به دومین مسابقه «بادکنک طلایی» را ۷۵ اثر اعلام کرد و افزود: در این دوره از مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان آثار ارزشمندی توسط ۵۰ نفر در دو بخش آزاد و شهروندی به دبیرخانه رسید.

رضایی به تعداد ۴۲ اثر در بخش «آزاد» اشاره کرد و گفت: بخش آزاد دومین مسابقه «بادکنک طلایی» شامل ۵ اثر خردسال، ۱۲ اثر کودک (۷-۹سال)، ۱۰ اثر کودک (۱۰-۱۲)سال و ۱۵ اثر نوجوان بود.

وی یکی از نقاط قوت این مسابقه را بخش شهروندی معرفی اعلام و اظهار کرد: با رویکرد و نگاه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به حوزه شهروندی، این بخش ویژه قلمداد می‌شود و خوشبختانه امسال نیز آثار قابل قبولی در این بخش به دبیرخانه رسید.

دبیر دومین دوره مسابقه «بادکنک طلایی» ادامه داد: ۳۳ اثر به بخش «شهروندی» ارسال شد و تعداد ۲ اثر خردسال، ۱۵ اثر کودک(۷-۹سال)، ۹ اثر کودک (۱۰-۱۲)سال و ۷ اثر نوجوان در بخش به رقابت پرداختند. 

وی تعداد آثار را به تفکیک موضوع در بخش شهروندی برشمرد و افزود: ۱۶اثر با موضوع اخلاق شهروندی و سلامت روان، ۲ اثر با موضوع حمل و نقل عمومی و هوای پاک، ۳ اثر با موضوع پسماند و بازیافت، یک اثر با موضوع پارکها و فضای سبز و ۵ اثر با موضوع مصرف بهینه انرژی و ۶ اثر هم با موضوع محیط زیست برای شرکت در این مسابقه به دست ما رسید.

رضایی دارافشانی بیشترین آثار دریافتی را با ۳۷ اثر از استان اصفهان اعلام کرد و گفت: از استان  بوشهر ۸ اثر، تهران ۶ اثر، چهارمحال و بختیاری ۵ اثر، خراسان رضوی یک اثر، خوزستان ۶ اثر، فارس ۲ اثر، قزوین یک اثر، قم یک اثر، کردستان ۲ اثر، گلستان ۲ اثر و همدان ۴ اثر در دومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان شرکت کردند. 

وی با تأکید بر تداوم مسابقه «بادکنک طلایی» در سال‌های آتی گفت: از تمام برگزارکنندگان، مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که از این جشنواره حمایت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم این جشنواره پابرجا بماند و هرسال بر تعداد آثار نابی که به ادبیات نمایشی حوزه کودک غنا می‌بخشد افزوده شود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، داوری دومین  مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان را سعید محسنی، فهیمه سیاحیان، هوشنگ جمشیدیان، امید نیاز، محمدرضا رهبری و احمد رضایی برعهده داشتند. اسامی برگزیدگان این مسابقه نیز به شرح زیر است:

بخش شهروندی - خردسال: مرضیه شریفی  برای نگارش نمایشنامه "ابرک زباله‌ای" از فلاورجان و  لیلا بیگوند برای نگارش نمایشنامه  "خاله سوسک مهربون" از تهران.

بخش شهروندی – رده سنی ( ۹-۷ سال ): عاطفه نقوی برای نگارش نمایشنامه "بوبوجی خان در شلمرود" از اصفهان، لیلی شایق بروجنی برای نگارش نمایشنامه "توی روستا، روی شهر " از اصفهان، مرضیه شریفی برای نگارش نمایشنامه "من یک عروسکم" از فلاورجان و مهدی کوثری یگانه برای نگارش نمایشنامه "پدر بزرگ گم شده" از همدان.

بخش شهروندی – رده سنی  (۱۲-۱۰ سال ): محمد محمودی برای نگارش نمایشنامه "مهمون شهر مورچه‌ای" از نجف آباد و  سعید اله یاری برای نگارش نمایشنامه "سیاره ما ، سیاره اونا" از اصفهان، مرضیه زاد شم برای نگارش نمایشنامه "پاگنده" از شیراز،  ریحانه سادات ناجی  برای نگارش نمایشنامه "باغ هزار دخترون" از اصفهان.

بخش شهروندی  – رده سنی ( ۱۵-۱۳ سال ):  نور اله لک  برای نگارش نمایشنامه  "اتوبوس" از خمینی شهر و محمدباقر نباتی مقدم  برای نگارش نمایشنامه "جزیره پلیکان". 

بخش آزاد – رده سنی  خردسال: علیرضا خانی برای نگارش نمایشنامه  "کلاغ سفید" از اصفهان.

بخش  آزاد – رده سنی ( ۶-۹ سال ): لیلی شایق بروجنی برای نگارش نمایشنامه "یه موجود آبی نه چندان کوچولو " از اصفهان، فاطمه هاشمی برای نگارش نمایشنامه "بد شانس" از خمینی شهر، ناصر محمودی برای نگارش نمایشنامه "اینجا یه برکه هست پر از قشنگی".

بخش آزاد – رده سنی ( ۱۲-۱۰ سال ): سید سامان باب الحوائجی  برای نگارش نمایشنامه  "آوای ماه" از همدان، محمد محمودی برای نگارش نمایشنامه "دیو و پری نداریم" از نجف آباد، حمید حیدری سورشجانی  برای نگارش نمایشنامه "آیینه‌های قاب طلا ، قاب نقره‌ای" از مسجد سلیمان.

بخش آزاد – رده سنی ( ۱۵-۱۳ سال ): مرضیه شریفی  برای نگارش نمایشنامه  "بادکنک طلایی" از فلاورجان و سمیرا سلیمانی فارسانی برای نگارش نمایشنامه "درخت، ماه و پرنده، نگار داستان پور برای نگارش نمایشنامه "زمین داره می چرخه" از اصفهان،  موسی هدایتی برای نگارش نمایشنامه "ننه کدو" از قروه، عقیل جماعتی برای نگارش نمایشنامه "الم پست" از خارک و حمیدرضا رنجکش برای نگارش نمایشنامه "من مترسک نیستم" از اصفهان.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان برای نگارش نمایشنامه دومین مسابقه بادکنک طلایی اثر با موضوع بخش شهروندی بخش آزاد اثر کودک رده سنی یک اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی