Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در روستاها در مقایسه با سال گذشته گفت: مردم استان صرفه‌جویی نکنند جیره‌بندی حتمی است.

به گزارش خبر‌گزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری، سهراب بهرامی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب آشامیدنی در ماه‌های گرم سال جاری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب در فصل تابستان از الزامات اجتناب‌ناپذیر خانواده‌ها در جهت جلوگیری از هدررفت آب این ماده بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است.

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی بخصوص شست‌وشوی مکرر دست‌ها به خودی خود مصرف آب را امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بالا برده که نیاز است خانواده‌‌ها آموزش‌های لازم را به فرزندان خود در مورد بستن شیرآلات در هنگام استفاده از مایع دستشوئی بدهند.

بهرامی با اشاره به مشقت‌های فراوان تولید، گندزدایی و توزیع آب شرب گفت: از مشترکین روستایی درخواست می‌شود ضمن رعایت نهایت صرفه‌جویی در مصرف آب از استفاده آب آشامیدنی برای ساخت‌وساز، باغکاری و استفاده از آب شرب جهت مصارف غیرشرب جدا خودداری کنند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با یاد‌آوری اینکه کلید مدیریت مصرف آب در خانواده‌ها بیشتر در دست بانوان است، تاکید کرد:  خانم‌های خانه‌دار ضمن بازخوانی راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب آشامیدنی برای خود و اعضای خانواده به یاد داشته باشند که آب مایه حیات است نه جاروی حیاط.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در روستاها در مقایسه با سال گذشته خاطرنشان کرد:  مردم استان صرفه‌جویی نکنند جیره‌بندی حتمی است.

 بهرامی با‌ بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان روزانه 95 میلیون لیتر آب آشامیدنی تولید می‌کند، بیان کرد: آب تولید شده پس از گندآب‌زدایی و ذخیره‌سازی در بین مشترکین روستایی استان توزیع می‌شود که با این حساب مصرف روزانه هر نفر ۲۹۰ لیتر است در صورتی که سرانه مصرف آب در شبانه‌روز بر اساس آئین‌نامه‌ها و استانداردها ۱۳۰ لیتر در شبانه‌روز است.

انتهای پیام/68032/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جیره بندی صرفه جویی شرکت آب و فاضلاب روستایی صرفه جویی در مصرف آب چهارمحال و بختیاری مصرف آب آشامیدنی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت با خط لوله نداریم

به گزارش خبرنگار مهر ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

ادامه دارد…

کد خبر 6094284 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان