Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@02:14:02 GMT

۱۷ روستا به شبکه ملی ارتباطی متصل شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۵۲۰

۱۷ روستا به شبکه ملی ارتباطی متصل شده‌اند

جلیلی‌نژاد گفت: مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که سهم استان آذربایجان‌غربی ۱۷ روستا با ۲۷۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، قاسم جلیلی نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی، امروز، (۲۴ خرداد)، در آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل» با حضور وزیر ارتباطات و به میزبانی شرکت ایرانسل بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در سطح استان چندین برابر شده است، اظهار کرد:در حال حاضر دو هزار و ۴۶۴ روستای سطح استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد ۱۳۰ درصدی خریدهای اینترنتی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته اظهار کرد: در جریان بروز بیماری کرونا میزان بسته های خرید اینترنتی از ۲۸۰۱۹ مرسوله به ۶۵۸۰۱ مرسوله در فروردین سال ۹۹ افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۳۵ درصد رشد برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه مقرر شده بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند، افزود: درصد تحقق این هدف در استان ۷۵ درصد بوده و تا پایان سال به بیش از تعهد برنامه ششم توسعه می رسیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شیوع کرونا شرایط خاصی را در دنیا و کشور به وجود آورده است و طبق بررسی‌ها در دوران کرونا مصرف اینترنت در کشور چندین برابر شده و در فروردین ماه خریدهای اینترنتی رشد ۱۳۰ درصدی در سطح کشور داشته است.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه گرایش کاربران ایرانی بیشتر به سمت تماشای ویدئو و برنامه‌های تلویزیونی آنلاین بوده است، خاطرنشان کرد: میزان این گرایش در کشور برابر با ۲۰ درصد بوده که پاسخگویی به این گرایش کاربران نیازمند ایجاد زیرساخت‌ بوده که در همین راستا پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال با شعار هر خانه ایرانی یک تلویزیون اینترنت خانگی همزمان با سراسر کشور، به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور پنج هزار استارت‌آپ در جریان کرونا متضرر شده‌اند، گفت: استارت آپ‌های استان که متضرر شده باشند با دارا بودن شرایط لازم تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه  همه ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی از امکانات آخرین نسل تلفن همراه برخوردار هستند، گفت: در حالی که در ابتدای دولت تدبیر و امید، تنها پنج شهر از خدمات نسل ۳ استفاده می‌کردند. و در ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان نقاط کور ارتباطی وجود داشت که این مسیرها شناسایی و برای رفع این مشکل اقدام شده و تاکنون 140 کیلومتر آن با ارتقاء سایت ها پوشش داده شده است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در این آیین گفت: ۱۰۳۴ روستای دیگر تا شنبه از طریق ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. این بار استان‌های کردستان، خراسان رضوی، فارس و هرمزگان سهم بیشتری دارند.

وی افزود: همه در تلاشیم تا با شروع مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، هر چه بیشتر محقق گردد.

جهرمی افزود: بر اساس این گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار «دسترسی همگانی» و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی پهن باند کشور متصل خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات شبکه ملی ارومیه آذربایجان غربی ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی شبکه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها در خصوص مشکلات ارتباطی روستاها اظهار کرد: توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقیمانده، پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: هرچند برخی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آن‌ها را نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهیم کرد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بسترهای ارتباطی برای مناطق محروم است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش تأمین انتقال و برق سایت‌ها و کوهستانی بودن استان آذربایجان‌غربی از عوامل مهم اتصال نداشتن مابقی روستاها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 751335

دیگر خبرها

  • پیمایش در مرز ۶G
  • پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور افزایش یافته است
  • ارتقاء و تعویض سوئیچ مرکز مخابرات افتر و سرخه
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور