Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:09:14 GMT

تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه اهواز امکان پذیر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۵۶۴

تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه اهواز امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول پروژه آب‌رسانی در محل تصفیه‌خانه شهید الماسی برای آب‌رسانی به بخشی از روستاهای بخش غیزانیه اهواز، اظهار کرد: اجرای این پروژه از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد و امروز شاهد اجرای فاز اول و دوم آن با به‌کارگیری حدود ۵۹ کیلومتر خط لوله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تعمیر و بازسازی ایستگاه پمپاژ و نوسازی و بازسازی خطوط آب‌رسانی به منظور جلوگیری از هدررفت آب در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: پیش از اجرای این پروژه، ۳ هزار مترمکعب آب وارد تأسیسات صفیره می‌شد اما در حال حاضر این میزان به ۱۷ هزار مترمکعب رسیده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: علاوه بر امکان انتقال حداقل ۹ هزار مترمکعب آب به سمت روستای نزهه، افزایش توان این ایستگاه به ۱۷ هزار مترمکعب نیز امکان پذیر شده است.

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه امکان پذیر شد، گفت: ۱۲ روستا به‌صورت شبانه‌روزی، ۱۸ روستا حداقل ۱۰ ساعت در روز و ۷ روستا در دهستان مشرحات در بعد از ظهر از آب برخوردار می‌شوند.

وی اعتبار هزینه شده برای آب‌رسانی به این ۳۷ روستا در دهستان‌های غیزانیه و مشرحات را بیش از ۶۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: مجتمع تأسیسات آب‌رسانی کمتوله رامهرمز ۴۸ ساعت آب را برای شرق بخش غیزانیه و ۳۰ ساعت را برای روستاهای شابهار رامشیر تأمین می‌کرد که در فاز دوم اجرای طرح آب‌رسانی، آب روستایی شابهار از مجتمع آب‌رسانی رامشیر تأمین شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با انجام این کار، تأسیسات آب‌رسانی کمتوله رامهرمز کار تأمین آب شرق بخش غیزانیه را که شامل ۳۳ روستا است، بر عهده خواهد داشت.

شریعتی ادامه داد: در فاز نهایی راه‌اندازی خط لوله ۲۸ کیلومتری آب‌رسانی صفیره تا تأسیسات روستای نزهه در دستور کار است که از این میزان ۸ کیلومتر خط لوله راه‌اندازی شد و لوله‌گذاری ۶ کیلومتر دیگر آن نیز آغاز شده است؛ راه‌اندازی ۱۴ کیلومتر لوله باقی مانده که از سوی استانداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان است نیز آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: به دلیل وجود معارضات با شرکت نفت، این شرکت را موظف کردیم یکی از مسئولان خود را در محل مستقر کند تا با برقراری تماس‌های مکرر با مسئولان آب و فاضلاب روستایی، راه‌اندازی این ۱۴ کیلومتر نیز زودتر انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: به مردم قول دادیم که بین ۵۰ تا ۶۰ روز، فاز نهایی طرح آب‌رسانی تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا تمامی روستاهای بخش غیزانیه از نعمت آب برخوردار شوند و همان‌گونه که با کمک همه فاز اول و دوم طرح اجرا شد، فاز نهایی نیز طی مدت مقرر به پایان برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شریعتی ضمن تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: آب‌رسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز و قلعه سحر دو طرح دیگر ما هستند که اجرای آنها نیز آغاز شده است و امیدواریم اجرای آنها نیز تا هفته دولت به پایان برسد.

وی در پایان از حمایت‌های شرکت نفت، سازمان آب و برق خوزستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی بخش غیزانیه و بزرگان منطقه و مردم بردبار غیزانیه تشکر کرد.

کد خبر 4948315

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان غیزانیه اهواز آبرسانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا آتش سوزی ایلام بیرجند سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج هزار مترمکعب بخش غیزانیه آب رسانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد