Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@11:18:35 GMT

بسته خبری از تازه‌های نشر در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۷۱۴

بسته خبری از تازه‌های نشر در افغانستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در تازه‌های نشر افغانستان، دو کتاب خدمت مخاطبان معرفی می‌شود:

 دو زخم بر یک پیکر (از کابل تا قدس)
این کتاب که در چهار جلد منتشر شده به طور مفصل به ابعاد جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان و نیز فلسطین اشغالی پرداخته است. در این کتاب ضمن تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، بیان عوامل این وقایع، نقطه نظر کارشناسان و علمای افغان نیز به تفصیل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناوینی همچون" فلسطین سرزمین خون و شهادت، حمایت از حزب الله حمایت از اسلام است، درس هایی از نبرد لبنان، نقض حقوق مردم فلسطین، روز جهانی قدس و شکل گیری آن در افغانستان" ازجمله فصل های این کتاب را تشکیل می دهد.

شکل گیری بحران در افغانستان و حضور نیروهای بیگانه در این کشور و جنایت آنان علیه غیرنظامیان افغان، به روند شکل گیری شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در این کشور و اقدام های آن نیز پرداخته شده است. مجموعه ای از مقاله ها و بیانیه های نهادهای مردمی افغان درحمایت از مسلمانان فلسطین و نیز محکومیت جنایات نیروهای آمریکایی در افغانستان در این کتاب به چاپ رسیده است.

عصر دلاوران

عصر دلاوران از سال ۱۷۹۳ میلادی آغاز می‌شود، در این سال اعلیحضرت تیمور شاه چشم از جهان پوشید و از آنجا که شهریار درانی ولیعهد خویش را رسماً انتخاب نکرده بود، جدال بر سر تاج و تخت میان شاهزادگان درانی آغاز می‌شود، و در آخر بهترین و شجاع‌ترین آنها بر تخت سلطنت درانی تکیه می‌زند و تاج پادشاهی را بر سر می‌گذارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه

طبق گزارش خبرگزاری سما فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی رسما از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه خبر داد.

از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) برای اولین بار است که این گذرگاه بازگشایی می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها ساعاتی پیش گزارش داده بودند که بامداد امروز (چهارشنبه) ۲ کاروان کمک‌های بشردوستانه اردن که حامل مواد غذایی، آرد و دیگر اقلام خوراکی بود در مسیر حرکت به سمت گذرگاه‌های «بیت حانون» و «کرم ابو سالم» مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفتند. آنها تعدادی از بسته‌های خوراکی را به خیابان‌ها پرتاب و خسارت‌های زیادی به آن وارد کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه