Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:12:45 GMT

آتش‌سوزی نخلستان‌های منوجان مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۹۷۴

آتش‌سوزی نخلستان‌های منوجان مهار شد

محمد محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا َمحل دقیق آتش‌سوزی را روستای بجگان از توابع بخش آسمینون شهرستان منوجان اعلام کرد و گفت: بلافاصله پس از آتش‌سوزی، شخصا فرماندهی عملیات را برعهده گرفتم و خودروهای آتش‌نشانی شهرستان در محل حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق دقیقا ۲۱۰ دقیقه به طول انجامید، بیان داشت: با توجه به وسعت آتش‌سوزی یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی از شهرستان همجوار (کهنوج) درخواست کردیم که با دستور رییس شورای تامین این شهرستان، خودروی ذکر شده در کمترین زمان خود را به محل حادثه رساند و آتش با همکاری خوب تیم‌های آتش‌نشانی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار منوجان علت آتش‌سوزی را در دست بررسی عنوان کرد و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان در حال برآورد خسارت این حادثه هستند که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت به نخلستان‌ها و سپس باغ‌های مرکبات وارد شده است، گفت: مردم در این روزها از آتش زدن علف‌های هرز یا چوب‌های خشک در باغ‌ها و مزارع خودداری کنند زیرا به علت بارندگی‌های خوبی که ابتدای امسال داشتیم و رشد علف‌های مستعد حریق، امکان سرایت آتش به زمین‌ها و باغ‌های همجوار وجود دارد.

محمودی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ بیمه بین کشاورزان و دامداران تاکید کرد و افزود: بیمه در حوادثی همچون آتش‌سوزی، سیل، زلزله و دیگر موارد می‌تواند کمک موثری به مال‌باختگان کند.

شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان‌های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی کرمان منوجان جیرفت اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی کرمان منوجان جیرفت اراضی کشاورزی آتش نشانی کرمان منوجان جیرفت اراضی کشاورزی آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انباری ۲۰ متری واقع در خبابان لاله‌زار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انباری کوچک به مساحت حدود ۲۰ مترمربع که در طبقه دوم یک واحد صنفی قرار داشت رخ داده است. داخل این انبار لوازم و قطعات فلزی مربوط به لوستر و ... نگهداری می‌شد که آتش‌نشانان بلافاصله برای اطفاء حریق وارد عمل شده و موفق شدند تا شعله‌های آتش را در عرض چند دقیقه مهار و به طورکامل اطفاء کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده بود، اظهارکرد: همچنین با توجه به عرض کم خیابان لاله‌زار ترافیکی نیز در این مسیر ایجاد شده بود که همین موضوع موجب حساسیت کسبه و برخی از شهروندان شده بود، اما خوشبختانه این حریق بسیار جزئی بود و هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشت.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. کارشناسان آتش‌نشانی هم علت این حادثه را بررسی و اعلام خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان