Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:53:55 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ خرداد ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۴۳۹۸

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ خرداد ایسنا

دستگیری قاضی منصوری در رومانی/حضور سفیر افغانستان در وزارت خارجه/ استقلال سیاسی و افزایش اقتدار، تنها راه باقی ماندن در نظام «آنارشیک» بین‌الملل/ ایجاد ائتلاف ملی برای سلامت و معیشت/ ادعاهای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی منصوری در رومانی دستگیر شد

به گزارش ایسنا، خبر دستگیری غلامرضا منصوری -قاضی متهم به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه در پرونده اکبر طبری در صدر اخبار پر مخاطب امروز بود.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه درباره دستگیری قاضی منصوری گفت: یکی دو نفر از متهمان در خارج از کشور به سر می‌برند که یکی از آنها به نام آقای منصوری اعلام کرده بود که «من دارم به ایران بر می‌گردم و در جلسه شرکت خواهم کرد» اما با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، دیدیم این «اعلام» خیلی جدی نیست و بیشتر یک برنامه «تبلیغاتی» است. به همین جهت با اقدامی که از ناحیه مرجع قضایی انجام شد، مراتب به پلیس بین‌الملل کشورمان و اینترپل رومانی اعلام شد و از دیشب این فرد در اختیار اینترپل قرار گرفته و دستور بازداشتش در کشور رومانی صادر شده است اما به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران و حضور او در جلسه دادگاه فعلا ممکن نیست ولی در روزهای آینده این کار انجام می‌شود.

سفیر افغانستان در وزارت خارجه حاضر شد

دومین خبر مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی، حضور سفیر افغانستان در تهران برای پاره‌ای توضیحات در وزارت امور خارجه بود.

اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه در این باره اعلام کرد: در پی تحرکات عده‌ای معدود از جریانات خاص سیاسی که دارای سابقه ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و حسن همجواری میان دو کشور ایران و افغانستان می‌باشند و اخیرا به بهانه فوت چند تن از اتباع آن کشور که قصد ورود غیر قانونی به ایران داشته و یا به صورت قاچاقی و غیر قانونی وارد ایران شده بودند، مرتکب برخی اقدامات اهانت آمیز  و تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر نمایندگی‌های کشورمان در افغانستان شده بودند، صبح امروز سفیر افغانستان در تهران برای پاره ای توضیحات در وزارت امور خارجه حاضر شد.

استقلال سیاسی و افزایش اقتدار، تنها راه باقی ماندن در نظام «آنارشیک» بین‌الملل

گفت و گوی تفصیلی ایسنا با سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

فلاحی در بخشی از این گفت و گو تصریح کرد: مسائلی که تحت عنوان عبور دنیا از نظامی‌گری، پایان جغرافیا و سیال شدن امنیت مطرح می‌شود و اساس قدرت را صرفاً نرم‌افزاری می‌بیند،‌ چندان با واقعیت مطابق نیست؛ چرا که سرانه نظامی کشورها سالانه افزایش پیدا می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هم باید مسیری را انتخاب کند که بتواند بقای خود را در این نظام آنارشیک و مبتنی بر قدرت تأمین کند.

محسنی اژه‌ای خواستار در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین شد

درخواست معاون اول قوه قضاییه مبنی بر در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین هم مود توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام  محسنی اژه‌ای در مراسم معرفی رییس جدید سازمان زندان‌ها گفت: انسان از مخلوقات برتر الهی است و بنا این است که همه انسان‌ها به سعادت برسند اما متاسفانه ما هستیم که تابع هوا و شیطان وشیطان صفتان می شویم و مقررات زیر پا می گذاریم و به حق خود قانع نیستیم و حقوق دیگران را پایمال می کنیم لذا برخی از اقدامات بازدارنده برای افرادی در نظر گرفته می شود.

وی با طرح این پرسش که آیا در این ۴۰ سال برای  توبه مجرمین ساز و کاری پیش بینی کرده‌ایم‌؟ افزود: من از  مجلس و همه و نظام می خواهم که نسبت به این موضوع فصل جدیدی باز کنند و بستری را فراهم کنیم که مجرمین توبه کنند.

خبرهای دیگر مربوط به مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان زندان‌ها را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

٢١١ هزار زندانی در کشور داریم

هرگونه تحول مستلزم نیروی انسانی تلاشگر است

***

ائتلاف ملی برای سلامت و معیشت ایجاد شده است/نگرانی درباره کرونا همچنان وجود دارد

خبر پر بازدید بعدی، اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود مبنی بر اینکه ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که ۶۰ یا ۶۵ درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده و از آن عبور کرده باشند و ایمنی دسته‌جمعی به وجود آمده باشد، پس نگرانی‌ها همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام و الملسمین حسن روحانی در بخش دیگری از صحبتهایش خاطرنشان کرد: امروز یک وحدت و انسجام در حکمرانی کشور ایجاد شده است و دست یکدیگر را گرفتن به جای مشت ‌گیری به وجود آمده است. امروز همه قوا و نیروها کنار هم هستند؛ در واقع ما کرونا را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کردیم و قواها و نهادها به یکدیگر نزدیک شد؛ یک ائتلاف ملی برای سلامت و معیشت مردم و در واقع یک ائتلاف ملی برای زندگی ایجاد شده است که یک دستاورد بزرگ بوده و نباید آن را از دست بدهیم.

خبرهای دیگر درباره وضعیت معیشت مردم و مسکن را میتوانید در لینک های زیر دنبال کنید.

زندگی مردم سخت شده است/دولت قطعاً برای مهار رشد اجاره‌بهای مسکن تصمیم می‌گیرد

شاکری: به نظر می‌رسد مدیریت و نظارت محکمی در حوزه مسکن در کار نیست

***

ادعاهای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که سیاست فشار حداکثری علیه تهران تنها به دلیل سلاح هسته ای نیست بلکه به دلیل رفتار آن در منطقه نیز هست.

مورگان اورتگاس در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی مدعی شد: ایران به دنبال این است که عراق را به یک کشوری تبدیل کند که بر آن سیطره داشته باشد و حمایت های ایران از شبه نظامیان در عراق باعث ایجاد بی ثباتی در این کشور شده است.

این خبر هم از پر مخاطب های امروز بود.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع ایران و آمریکا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

«ائتلاف برای زندگی» راهی برای تقابل با تحریم است

ابراز تأسف غریب‌آبادی از تحریم‌های یک‌جانبه و قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی

***

طرح ازدواج اجباری⁩ یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد⁩ تحویل هیات‌رییسه نشده است

توییت یک عضو هیات رییسه مجلس درباره طرح‌های ازدواج اجباری⁩ یا تغییر نام ⁧فرودگاه مهرآباد هم از خبرهای پر بازدید بود.

احمد امیرآبادی فراهانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‌ این روزها برخی ها طرح‌هایی را منتشر می‌کنند که هدف آن تخریب مجلسی است که مردم به آن امیدوارند. مسئول طرح‌ها در هیئت رئیسه بنده هستم. ‏طرح‌هایی مثل ⁧ ازدواج اجباری⁩ یا تغییر نام ⁧ فرودگاه مهرآباد⁩ تحویل نشده. ‏ضمن این که مسئول نام‌گذاری فرودگاه‌ها وزارت راه است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاضی منصوری سفیر افغانستان در تهران کروناویروس جمهوری اسلامی ایران سفیر افغانستان ائتلاف ملی وزارت خارجه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از بلومبرگ، پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است