Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:12:50 GMT

بخشش 11 اعدامی در کرج

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۴۵۳۷

بخشش 11 اعدامی در کرج

مدیر ندامتگاه مرکزی کرج از اخذ 11 مورد گذشت شاکی از اجرای حکم قصاص از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش جماران، ایرج فتاحی در جمع خبرنگاران گفت: به همت مددکاران ندامتگاه مرکزی کرج و قاضی شبعه ۶ اجرای احکام کیفری کرج،  با جلب رضایت اولیای دم  حکم قصاص مددجو س.خ در آخرین لحظات و پای چوبه دار لغو و  به پرداخت دیه تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: هدف از قصاص همانطور که قرآن تصریح می‌کند حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل و جنایات است اما در کنار قصاص توصیه قرآن و ائمه بر گذشت و عفو نیز استوار است بر این اساس مدیریت و کارکنان ندامتگاه مرکزی کرج تمام تلاش خود  را بر گذشت و عفو شاکیان به کار می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد:  ۸۰ درصد اجرای حکم‌ها در این ندامتگاه با گذشت شاکی و یا دریافت دیه مختومه می‌شود.

فتاحی توضیح داد: مددجو س.خ سال ۹۱ به خاطر درگیری‌های شخصی با یکی از اقوامش، وی را با سلاح گرم به قتل می‌رساند و طی این سال‌ها مددکار زندان به دنبال اخذ رضایت از اولیای دم بوده است.

 مدیر ندامتگاه مرکزی کرج اضافه کرد: بخشش و عفو یکی از دشوارترین تصمیمات انسان است و هر کسی نمی‌تواند از این حق به راحتی چشم بپوشد و در جلسات مذاکره با اولیای دم ما همواره تاکید بر حق و حقوق آنها داریم.

فتاحی در خصوص اجرای حکم روز گذشته که منجر به اخذ رضایت شد افزود: پس از مذاکره نهایی با اولیای دم که تا پای چوبه دار کشیده شد و چهار ساعت نیز به طول انجامید، مقرر شد اولیایی دم با اخذ دیه با مبلغ مورد مصالحه قاتل را عفو نمایند.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال توانسته‌ایم در هفت پرونده مشروط به اخذ دیه و چهار پرونده نیز بدون اخذ دیه، رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

اخبار مرتبط پسر نوجوان از چوبه دار رهایی یافت درخواست یک قاتل پس از 3 سال حبس: اعدامم کنید، تحمل ندارم اعدام مرد شکاک به جرم قتل همسر برادر و دختر خردسال مردی پس از 15سال از اعدام نجات پیدا کرد حرف های زنی که قاتل فرزندش را بخشید

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اعدام بخشش عفو قصاص بخشش اعدامی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ندامتگاه مرکزی کرج اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

به گزارش خبرنگار مهر، سعید واسعی مهاجم تیم مس رفسنجان در خصوص دیدار با پیکان اظهار داشت: مستحق پیروزی در این بازی بودیم و خیلی هجومی کار را شروع کردیم و مطمئن بودیم که این بازی را پیروز خواهیم شد. مهم صعود از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بود که به آن دست یافتیم.

او در خصوص عدم استفاده مربیان فولاد از او در نیم فصل اول گفت: ابتدا باید از عزیزانی که من را در خوزستان حمایت کردند، تشکر کنم. زمانی که ایگناسیو مارتینز هدایت فولاد را بر عهده داشت ارتباط گرفتن با او سخت بود و یکی، دو بازیکن بودند که در نحوه انتخاب نهایی ترکیب تیم دخالت داشتند و از این بابت خیلی ناراحت بودم.

واسعی افزود: متأسفانه مدیران فولاد با ترفندهای خودشان از من رضایت‌نامه فسخ قرارداد گرفتند تا همه دستمزدم را ندهند و قرار بود در یک تاریخ معین پولی را به حسابم واریز کنند که باز هم بدقولی کردند.

واسعی تصریح کرد: یکی از بازیکنان فولاد به سرمربی گفته بود یا جای من در تیم خواهد بود یا واسعی و در بازی آخری که برای فولاد برابر صنعت نفت بازی کردم روی هر دو گل تأثیر داشتم اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که از فولاد جدا شدم و اکنون از حضور در مس رفسنجان رضایت دارم.

کد خبر 6088931

دیگر خبرها

  • ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!
  • استقلال، امیدوار به بخشش حسینی در استیناف
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان