Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم استرالیا در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در سراسر این کشور امروز به خیابان‌ها آمدند و به مرگ افراد بومی در زندان‌ها اعتراض کردند.

بنا بر گزارش یک شبکه تلویزیونی استرالیا، این تظاهرات در شهر‌های «پرت»، «داروین» و همچنین در «آدلاید» و شهر «کوئیزلند» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجمعات در استرالیا در حالی برگزار می‌شود که دولت به دلیل همه‌گیری کووید_۱۹ مخالف آن است و در بخش‌های شمالی این کشور طرح‌هایی را برای تجمعاتی از این دست ارائه کرده است.

با ادامه یافتن و تشدید اعتراضات به بی‌عدالتی و نژادپرستی در کشور‌های مختلف جهان، مقامات بهداشتی از جمله در آمریکا، انگلیس و استرالیا هشدار داده اند که تجمعات اعتراضی گسترده بار دیگر سبب شیوع بیشتر ویروس کووید-۱۹ خواهد شد. به گفته مقامات بهداشت استرالیا یکی از معترضان که هفته گذشته در تظاهرات ملبورن حضور داشت پس از دادن آزمایش کرونا متوجه شد به این ویروس آلوده بوده است.

به نوشته رویترز، تظاهرات اعتراضی دیگری نیز در شهر‌های سیدنی، بریزبن و ملبورن در مورد بدرفتاری با مهاجران در بازداشتگاه‌ها صورت گرفته است. آسوشیتدپرس استرالیا در این خصوص گزارش داد حدود ۳۰۰ معترض در این تظاهرات تلاش کردند هتل «بریزبن» را به تصرف درآورند. آن‌ها معتقد بودند دولت برای ساکت کردن پناهجویانی که آن‌ها را بازداشت کرده است تلاش می‌کند آن‌ها را مدام جا به جا کند.

تظاهرات‌های سراسری در دنیا به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید به دست پلیس سفید پوست این کشور آغاز شد و هر روز بر شدت آن افزوده شده و جنبشی به نام «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» به راه افتاده است.

از سوی دیگر، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، اخیر مدعی شده بود که هیچگاه در تاریخ این کشور برده‌داری وجود نداشته و این اظهارات سبب خشم مردم شده و معترضان را به خیابان‌ها آورده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا تظاهرات ضد نژادپرستی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه

ساکنان استان صعده یمن امروز (جمعه) تظاهرات میلیونی را در حمایت از غزه برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، ساکنان استان صعده یمن با حمل پرچم‌های یمن و فلسطین و پرچم‌های آزادی حمایت خود را از مرحله چهارم تشدید حملات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس اعلام کردند.

طبق گزارش المسیره، تظاهرکنندگان از نیروهای مسلح یمن خواستند حملات شدیدتری را علیه گروه‌های استکبار جهانی و هم پیمانانشان انجام دهند.

آن‌ها تأکید کردند لجاجت آمریکا و رژیم صهیونیستی و ادامه تجاوز و محاصره علیه ملت فلسطین در نوار غزه عواقب وخیمی دارد.

این تظاهرات با عنوان «وفاداری حامیان یمنی به آزادگان غزه» برگزار شد و تظاهرکنندگان پایداری و ثبات مردم فلسطین و شجاعت مبارزان مقاومت را ستودند.

تظاهرکنندگان یمنی تأکید کردند مردم و مقاومت در غزه تنها نیستند و یمن و تمام آزادگان جهان با آن‌ها هستند.

آن‌ها هم‌چنین خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و اروپا و موضع انسانی آن‌ها را ستودند.

تظاهرکنندگان یمنی عملیات منحصربه‌فرد در تمام جبهه‌ها از جمله جنوب لبنان و عراق را ستودند.

یمنی‌ها مجددا خواهان ایجاد گذرگاه‌های امن زمینی برای مشارکت مستقیم در جنگ با دشمن صهیونیستی شدند.

آن‌ها هم‌چنین ملت‌های عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان را به تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و شرکت‌های حامی آن دعوت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر