Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:02:39 GMT

نخست‌وزیر لبنان خواستار حفاظت از اموال عمومی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۴۸۱۰

نخست‌وزیر لبنان خواستار حفاظت از اموال عمومی شد

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، "حسان دیاب " روز شنبه در تماس تلفنی با فرمانده ارتش این کشور، خواستار انجام اقدامات لازم از سوی نیروهای نظامی و امنیتی لبنان برای متوقف کردن حملات مشکوک به اموال عمومی و خصوصی در مرکز شهر بیروت شد.  

نخست‌وزیر لبنان با محکوم کردن حمله به اموال عمومی و مردم در جریان اعتراض‌های خیابانی در این کشور، بر انجام اقدامات لازم برای محافظت از اموال مردم و نهادهای دولتی و سرکوب کلیه اقدامات خرابکارانه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام دفتر نخست‌وزیری لبنان، دیاب همچنین طی حکمی سرلشکر "محمد خیر" دبیر کل "سازمان عالی امداد" این کشور را مامور بررسی میدانی از میزان خسارت وارد شده به املاک تجاری، عمومی و خصوصی توسط اغتشاشگران در جریان اعتراضها به افزایش قیمت دلار در این کشور کرد.  

نخست‌وزیر لبنان همچنین قرار است عصر امروز درباره اتفاقات اخیر در این کشور بصورت مستقیم با مردم کشورش سخن بگوید. 

درگیری‌های دیروز میان معترضین و نیروهای امنیتی در بیروت پایتخت لبنان و شهر طرابلس در شمال این کشور که در پی اعتراض به فروپاشی ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا و نیز وخامت اوضاع معیشتی رخ داد،  ۴۲ زخمی به جا گذاشت و موجب خسارات به اموال عمومی و خصوصی این کشور شد. 

اعتراض‌ها به اوضاع اقتصادی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن نظیر افزایش نرخ بیکاری، گرانی و کمبود ارزهای خارجی که در واکنش به فساد اقتصادی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده، حدود هشت ماه پیش آغاز و اندکی بعد منجر به استعفای نخست‌وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست «حسان دیاب» شد. 

دولت وحدت ملی و فن‌سالار لبنان که تمام تلاش خود را برای حل مشکل بدهی‌های خارجی و سامان دادن به اوضاع اقتصادی معطوف کرده، این روزها با موج جدیدی از تلاش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، روبه رو شده است. 

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی آسیای غربی بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی آسیای غربی بیروت اعتراض های خیابانی آسیای غربی بیروت اموال عمومی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا