Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:40:18 GMT

شورای شیراز و چالش مصوبه جذب نیروی انسانی در شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۴۸۷۵

شورای شیراز و چالش مصوبه جذب نیروی انسانی در شهرداری

ایسنا/فارس افزایش شمار مستخدمین در شهرداری طی روندی 10 ساله و لزوم ساماندهی آنان، یکی از چالش‌های دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز به شمار می‌رود؛ موضوعی که بعد از مصوبه این شورا مبنی بر تبدیل وضعیت و جذب 300 نیروی جدید، منجر به طرح نقدهای مختلفی از سوی موافقان و مخالفان این طرح شد و چالش‌ها را عمیق‌تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح شورا برای فراهم شدن جذب و ساماندهی 300 نیروی انسانی جدید در شهرداری شیراز وقتی از تصویب گذشت که پیش از این بارها همین شورا بارها نسبت به نقد عملکرد شورای چهارم و مدیریت وقت شهرداری در خصوص جذب بیش از 3 هزار نفر در قالب نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانی و .... اقدام کرده و آن را عاملی مهم در تحمیل هزینه‌های سنگین و افزایش قابل توجه هزینه جاری آن مجموعه قلمداد کرده بود.

پس از تصویب این طرح در اسفند ماه سال 98، موضوع بارها در جلسات مختلف و خصوصا در فضای مجازی از سوی صاحب‌نظران و ذینفعان، با نقد و نظر مواجه شد، نقدهایی که در نهایت با بازگشت مصوبه توسط فرمانداری شهرستان شیراز به بهانه آنکه چنین مصوبه‌ای باید در قالب لایحه ارائه و بررسی شده باشد نه طرح، به نقطه جدیدی رسید.

این موضوع در یکی از جلسات اردیبهشت شورای اسلامی شهر شیراز و در قالب لایحه و با امضای شهردار، وارد مذاکرات صحن علنی شد و اکثریت اعضا با آن موافقت کردند؛ هرچند محمدتقی تذروی، به عنوان عضو مخالف، نطق پیش از دستوری داشت که در آن تاکید شده بود که شهرداری دارای نیروهای تخصصی لازم است و نیاز به جذب نیروی جدید ندارد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در خصوص لایحه ساماندهی و تأمین نیروی انسانی شهرداری دو دیدگاه متقابل مطرح می‌شود، گفت: شورای شهر شیراز در خصوص نیروی انسانی شهرداری، بر اساس دلایل مختلفی راهکار سومی را انتخاب و مصوب کرده است.

سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به مواضع مختلف کاربران فضای مجازی و برخی رسانه‌ها پیرامون مصوبه اخیر این شورا در خصوص نیروی انسانی؛ افزود: اینکه مردم با سلایق و نگرش‌های متفاوت درباره مصوبه نمایندگان خود در شورای شهر اظهارنظر کنند، رویه بسیار خوبی است چرا که اساساً شورای پنجم معتقد به شفافیت است و یکی از مصادیق شفافیت در همین تصمیمات و ذکر دلایل و روند تصمیم‌گیری‌های مسؤولان و نمایندگان است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه پیرامون مصوبه اخیر شورا در زمینه نیروی انسانی شهرداری، دو نگاه و دیدگاه وجود دارد، عنوان کرد: گروهی معتقد هستند که به استناد بخشنامه صادر شده توسط وزیر کشور برای تکمیل پست‌های بلاتصدی شهرداری، باید از بین نیروهای شرکتی (بخش خصوصی) موجود نسبت به انعقاد قرارداد کار معین اقدام شود.

موسوی ادامه داد: موافقین این دیدگاه می‌گویند که با توجه به اینکه کارکنان شرکتی -حتی اگر به صورت غیرقانونی- سال‌هاست در شهرداری به کار گرفته شده‌اند، بنابراین باید از بین همین افراد نیز نیروهای مورد نیاز شهرداری تأمین شود تا وضعیت شغلی‌شان آسیب ندیده و تثبیت شود.

او دیدگاه گروه دوم را در نقطه مقابل گروه اول دانست و گفت: گروه دوم معتقدند که قانون باید مبنای عمل قرار گیرد و نباید تفاوتی بین افرادی که قبلاً به صورت غیرقانونی به شهرداری وارد شده‌اند و کسانی که نتوانستند وارد این مجموعه شوند قائل شویم و بنابراین راهکار درست این است که بر اساس قانون و از طریق فراخوان عمومی، برگزاری آزمون و طی فرایند استخدامی مطابق قانون از بین داوطلبان و واجدین شرایط نیروهای موردنیاز شهرداری برگزیده و تأمین شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خاطرنشان کرد: مبنای مورد تأکید گروه دوم رعایت عدالت استخدامی و اجرای قوانین و مقررات است.

او با اعلام اینکه وزارت کشور با صدور بخشنامه‌ای نظر گروه اول را تایید کرده، بیان دکرد: با این حال شورای اسلامی شهر شیراز اگرچه نظر گروه دوم را قانونی می‌داند اما با استناد به بخشنامه وزیر و سیاستی که وزارت کشور دنبال می‌کند و همچنین به منظور رعایت مصالح و منافع عمومی و حفظ امنیت شغلی نیروی انسانی موجود شهرداری شیراز، ازطرفی؛ و نیز رعایت عدالت، توجه به قانون و ایجاد فرصت مناسب برای داوطلبان واجد شرایطی که علی‌رغم شایستگی نتوانسته‌اند به شهرداری وارد شوند، از طرف دیگر؛ راه حل سومی را انتخاب کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: بر پایه راهکار شورای شهر شیراز، بخشی از پست‌های بلاتصدی توسط نیروهای بخش خصوصی موجود و بر اساس نیاز و از طریق آزمون انتخاب و تأمین و بخشی دیگر نیز از طریق فراخوان عمومی، آزمون و طی مقررات استخدامی از بین داوطلبان واجد شرایط خارج از مجموعه شهرداری، به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر شهرداری شیراز ساماندهی نیروی انسانی شورای اسلامی شهر شیراز نیروی انسانی گروه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان با حضور مسئولین کشوری و استانی و در جریان برگزاری همایش خیرین مدرسه یار، از سند پنج ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در خلال برگزاری همایش خیرین مدرسه یار که شامگاه پنجشنبه با حضور خیرین نیک اندیش و مسئولین کشوری و استانی در محل آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد؛ از سند پنج ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

این سند ضمن تبیین وضعیت موجود دستگاه تعلیم و تربیت استان، با ترسیم نقشه راه بدنبال ارتقا شاخص‌های یادشده در طی پنج سال پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز