Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:37:25 GMT

انقلاب در عکاسی با نصب ۱۶حسگر روی یک دوربین

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۴۹۴۵

انقلاب در عکاسی با نصب ۱۶حسگر روی یک دوربین

شرکت لایت که قبلاً دوربین‌های پنج گانه گوشی نوکیا ۹ را برای ارتقای کیفیت عکاسی گوشی یادشده طراحی کرده بود، فناوری تازه ای را ابداع کرده که عکاسی حرفه‌ای را تسهیل می‌کند.

شرکت لایت بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده برای غلبه بر محدودیت‌های عکاسی با حسگرهای کوچک دوربین‌های امروزی به دنبال نصب دهها حسگر با نقاط تمرکز کانونی متفاوت است تا با ترکیب داده‌های همه این دوربین‌ها، عکس نهایی با کیفیت مناسب به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت نمونه اولیه چنین دوربینی را تولید کرده که ال ۱۶ نام دارد و قیمت آن ۲۰۰۰ دلار است. کارشناسان این دوربین جدید را یک شگفتی مهندسی توصیف کرده‌اند که کیفیت عکاسی با آن بسیار بیشتر از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند است. دوربین یادشده دارای ۱۶ حسگر است و البته مشخص نیست آیا امکان نصب این تعداد حسگر بر روی گوشی‌های هوشمند کوچک وجود دارد یا خیر.

دریافت و ذخیره سازی داده‌های ۱۶ حسگر دوربین توسط پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند مهم‌ترین چالشی است که انتقال این فناوری به تلفن‌های همراه را دشوار می‌کند.

شرکت لایت در بیانیه خود اعلام کرده دیگر در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت نخواهد کرد و بنابراین تجاری سازی این فناوری برای استفاده در گوشی‌ها با ابهام مواجه است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس