Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و خیریه استان گلستان از ثبت 78 درصد موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد امروز در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان گلستان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۷۸ درصد موقوفات با کارکردهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توسط واقفان استان به ثبت رسید.

وی وقف را نوعی ایثارگری برشمرد و تصریح کرد: 33 درصد اماکن مذهبی استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقف و ساخته شد که این آمارها امیدوارکننده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای وقف افزود: وقف یک سنت نبوی و جزو سیره علوی است مشی علما، بزرگان و صالحان ترویج فرهنگ وقف بوده است.

سلیمانی‌فرد با اشاره به اینکه بسیاری از وقف‌های واقفان در استان گلستان هنوز شناسایی نشده است، ابراز کرد: وقف از تمرکز ثروت در کانال‌های خاص جلوگیری می‌کند و روحیه عدالت‌محوری که جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است را ترویج می‌کند.

* وقف یکی از راهکارهای اقتصادمقاومتی است/ ترویج وقف متناسب با نیاز روز جامعه اولویتی مهم است

وی ترویج وقف متناسب با نیاز روز جامعه را اولویتی مهم خواند و از فعالان رسانه و نخبگان جامعه در استان گلستان خواست تا در این راستا به اوقاف و امور خیریه کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه وقف یکی از راهکارهای اقتصادمقاومتی است، گفت: وقف دقیقا ضدسرمایه‌داری است و در راستای توسعه کار خیر برای نیازمندان نهادینه شده است.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه عدم درک صحیح از شرایط وقف یکی از تهدیدات این حوزه به شمار می‌رود، اظهار کرد: برخی مدیران بدون فهم مسئله متأسفانه وقف‌ستیزی می‌کنند و این سنت حسنه را توسعه می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم جامعه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از برکات وقف استفاده می‌کنند، گفت: در این بخش قصورهایی انجام شده و نتوانستیم ابعاد فقهی، حقوقی و اجتماعی وقف را به خوبی به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نقش رسانه را در موج آفرینی و جریان‌سازی فرهنگ وقف موثر خواند و ابراز کرد: رسانه‌ها در زمینه بصیرت‌آفرینی و معرفت‌افزایی بخش وقف به اوقاف و امور خیریه کمک کنند. 

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه بسیج برخواسته از نهاد انقلاب اسلامی و ثمره ولایت فقیه و خون بهای شهیدان است، گفت: هر جایی نام بسیج به میان می‌آید برکات خاصی به دنبال دارد و این مجموعه، کشور را در طی 41 سال عمر انقلاب اسلامی از بحران‌های مختلف نجات داده است.

وی؛ نقش بسیج رسانه را در پر کردن برخی خلاءهای موجود در حوزه ترویج وقف را اثربخش دانست و فعالان عرصه رسانه خواست تا در ترویج موقوفات رسانه‌ای تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: حدود 850 نیت وقف از سوی واقفان استان گلستان در سامانه جامع اوقاف ثبت شده است.

به گزارش فارس؛ اهم مباحثی که در دیدار صمیمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با مسوول سازمان بسیج رسانه واقع در دفتر بسیج رسانه استان مطرح شد مواردی از قبیل تولید آثار رسانه‌ای با همکاری طرفین، ترویج فرهنگ وقف در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای در ادارات شهرستانی بود.

در این جلسه همچنین نسبت به تعامل طرفین و استفاده از ظرفیت نخبگان، اهالی قلم و رسانه برای ترویج فرهنگ وقف، معرفی و شناسایی نیروهای اجرایی رسانه‌ای با عنوان انجمن یاواران وقف و رسانه، پشتیبانی و حمایت دوطرف از ششمین مرحله جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان تاکید شد.

از دیگر موارد مطروحه بهره‌گیری و ترویج وقف رسانه‌ای خیرین به‌عنوان باب جدید در راستای پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای بوده است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس مدیرکل اوقاف گلستان سلیمانی فرد بسیج رسانه گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان پس از پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی سلیمانی فرد بسیج رسانه فرهنگ وقف ترویج وقف رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه های راهبری مساجد استان ها(عهد خدمت)، بر موضع همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اداره مسجد به وسیله مردم تأکید کرد و تقویت این نگاه راهبردی را از وظایف قرارگاه ملی مسجد دانست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد که قانون به سازمان اوقاف اجازه دخالت در امور داخلی مساجد را نداده است و ما مساجد توانمند در حوزه رقبات را ساختارمند می کنیم که با همت امنا، با توان داخلی اداره شود.

خاموشی در ادامه گفت : قرارگاه ملی مسجد با استعانت از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، باید به حفظ و تقویت ساختار مردمی اداره مساجد فکر کند و در عین حال،  باید مسائل و چالش های متنوع حقوقی مساجد را پیگیری و حل و فصل کند و این مهم به مدل سازی نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • ۷۵۰۰ رقبه اوقاف زنجان در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟