Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست حاکی است این نرم افزار که «آمریکن ماتلب» نام دارد دیگر در اختیار دانشجویان این دانشگاه ها که نامشان در فهرست امنیتی آمریکا درج شده است قرار نخواهد گرفت.

این فهرست نام مراکزی را در بر می گیرد که به اعتقاد آمریکا با نیروهای مسلح چین ارتباطاتی دارند، اما دانشجویان دانشگاه ها گفته اند که توقف دسترسی به این نرم افزار مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند و راه های دیگری برای استفاده های علمی و فنی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش تنش ها بین چین و آمریکا در زمینه های علمی و فنی، از دسترسی دانشجویان به این نرم افزار رایانه ای ساخت آمریکا جلوگیری شده است. 

وزارت بازرگانی آمریکا به نام دو دانشگاه موسسه فناوری هاربین و دانشگاه مهندسی هاربین اشاره کرده است که در فهرست شناسایی هویت آمریکا که یک لیست امنیتی است ، قرار گرفته اند.

ماتلب یک نرم افزار ویژه برای تحلیل های مهندسی، علمی و اقتصادی است و از یک هفته قبل از دسترسی این دو دانشگاه چین خارج شده است و مشخص نیست که چه تعداد دانشجو تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته اند.

"هوا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز گذشته /جمعه/ گفت که از این موضوع اطلاعی ندارد اما می داند که آمریکا در روابط عادی دو کشور چند مورد اقدام بی اساس داشته است که البته ریشه در ذهنیت جنگ سرد آمریکا و تلاش آن کشور برای سرکوب سیاسی چین دارد.

او یاداوری کرد این اقدام آمریکا به روابط دو کشور لطمه می زند ولی جلوی پیشرفت علمی و فنی چین را نمی گیرد.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۴ موسسه و شرکت چینی در فهرست شناسایی هویت و امنیتی آمریکا قرار گرفته اند که به باور واشنگتن با ارتش چین در ارتباط هستند.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا علم و فناوری چین ایالات متحده آمریکا علم و فناوری نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته توسط پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که به سرعت در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویاً محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی ترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

کد خبر 6089620 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است