Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: بعد از تهیه طرح تفصیلی شهر کرمانشاه، اداره اوقاف کاربری زمین‌های اجاره‌ای شهرک فدک به مردم را مطابق با طرح تفصیلی واگذار نکرده و این مسئله جای پیگیری جدی از طرف دستگاه قضا دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا صالحی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در صفحه اینستاگرامی خود به موضوع تخریب خانه‌های شهرک فدک و فوت آسیه پناهی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در این باره در صفحه خود نوشت: بررسی‌های بسیاری پیرامون موضوع تخریب خانه‌های شهرک فدک انجام دادیم و متوجه جزئیات بیشتری از عدم هماهنگی بین اوقاف و شهرداری شدیم. در تصویر زیر محدوده‌ای که شهرداری پروانه ساخت صادر نکرده را مشاهده می‌کنید که تمامی زمین‌های این محدوده به نقل از رئیس اداره اوقاف ناحیه ۲ کرمانشاه وقف مرحوم آیت الله کرکوکی است. کاربری این زمین‌ها قبل از اینکه طرح تفصیلی شهر کرمانشاه تهیه شود، مشخص نبوده است و اداره اوقاف می‌توانست این زمین‌ها را با هر کاربری که بخواهد به مردم اجاره بدهد. تعدادی از زمین‌های منطقه با کاربری‌های مختلف قبل از طرح تفصیلی به فروش رفته است. بعد از اینکه طرح تفصیلی شهر مشخص شد اداره اوقاف دیگر نمی‌تواند با هر کاربری که بخواهد به مردم زمین اجاره بدهد. اینجاست که اداره اوقاف خود را باید با طرح تفصیلی شهر و مجموعه شهرداری هماهنگ کند.  
طبق نوشته‌های مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، متاسفانه بعد از تهیه شدن طرح تفصیلی شهر کرمانشاه اداره اوقاف کاربری زمین‌های اجاره داده شده به مردم را مطابق با طرح تفصیلی واگذار نکرده و این مسئله جای پیگیری جدی از طرف دستگاه قضا دارد و باید بررسی شود که چنین مسئله‌ای بوده است یا خیر. آنچه که ما در این ایام به دست آورده ایم این است که هماهنگی بین شهرداری و اداره اوقاف صورت نگرفته است. این عدم هماهنگی بین این دو اداره باعث بوجود آمدن چنین مسئله‌ای در شهرک فدک شده است. با توجه به این مسئله می‌توان این سوال را پرسید که آیا در دیگر مناطق حاشیه شهر، وضعیت واگذاری زمین‌های وقفی به همین صورت است؟  
در تصویر قولنامه‌ای نیز مشخص شده که کاربری زمین‌های شهرک فدک، مسکونی است در صورتی که در طرح تفصیلی، کاربری آن محدوده فضای سبز اعلام شده است.
براساس نوشته‌های این فعال دانشجویی، با همه این مسائل و شائبه‌هایی که متوجه اداره اوقاف است، این کوتاهی که از طرف شهرداری در برخورد سلیقه‌ای انجام شده قابل پذیرش نیست. مردم آن منطقه مجوز ساخت ندارند؛ چرا شهرداری تعداد اندکی از خانه‌های منطقه را تخریب کرده است مگر بقیه مردم منطقه پروانه ساخت برای خانه‌های خود دارند؟ این یعنی تبعیض در عملکرد، این برخورد سلیقه‌ای نیز جای شبهه را باز می‌کند که چطور می‌شود با برخی از مردم منطقه با شدید‌ترین نوع، برخورد صورت می‌گیرد، اما از طرفی با برخی دیگر برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ آیا ماموران شهرداری در برخورد کوتاهی کرده اند یا خدای نکرده...!
وی در ادامه آورده است: دستگاه قضا نیز باید به این سوال پاسخ دهد و برای مردم مشخص کند که چرا در منطقه برخورد سلیقه‌ای صورت گرفته است. نکته قابل توجه اینجاست، کسانی که خانه هایشان تخریب شده است اکثرا کسانی بودند که وضعیت مالی مطلوبی نداشتند.  
در تصویر نشان داده شده است که کدام نقاط تخریب شده است. برای محدوده قرمز رنگ، مجوز ساخت صادر نشده است و مطابق با تصویر می‌بینید تعداد قابل توجهی ساخت و ساز انجام شده است.
صالحی نوشته است: در آخر از دستگاه قضا باید تشکر کرد که در گام اول با متخلفین در اجرائیات برخورد کرده و پرونده فوت آسیه پناهی را در دستور کار قرار داده است، اما این کافی نیست و هرچه سریع‌تر و عمیق‌تر باید به مسئله ورود کند و موارد زیر را بررسی و برای مردم روشن کند تا شاید چنین اتفاقاتی در دیگر نقاط شهر کرمانشاه نباشیم:
۱- آیا اداره اوقاف در واگذاری زمین‌ها کوتاهی و تخلف کرده است؟
۲- اگر اداره اوقاف تخلف انجام داده است، آیا شهرداری می‌بایست به مردم منطقه به ازای زمین‌های خود در جای دیگر زمین بدهد یا اداره اوقاف؟ مسئول خسارت وارد شده به مردم کیست و چه کسی باید خسارت وارده به مردم در این چند سال را پرداخت کند؟
۳- آیا کاربری زمین‌های وقفی واگذار شده به مردم در دیگر نقاط شهر کرمانشاه مطابق با طرح تفصیلی انجام شده است؟
۴- چرا شهرداری در منطقه به صورت سلیقه‌ای برخورد کرده است؟ آیا دست مأموران شهرداری در برخورد سلیقه‌ای در کار بوده است؟
۵- آیا شهرداری حق استفاده از اسپری فلفل، باتوم و برخورد ناشایست با مردم منطقه را داشته است؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی کرمانشاه مطالبه گری دانشجویی آسیه پناهی شهرک فدک مناطق محروم کرمانشاه حاشیه نشینی حاشیه نشینان کرمانشاه شهرداری کرمانشاه قوه قضائیه اداره اوقاف کرمانشاه تخریب خانه های کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه مطابق با طرح تفصیلی برخورد سلیقه ای کاربری زمین طرح تفصیلی شهر شهر کرمانشاه اداره اوقاف شهرک فدک مردم منطقه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور، از قلع وقمع ۱۰ مورد دیوارگذاری و آزادسازی ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی خبر داد.

شهاب جهانداری ۱۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی این مدیریت و در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی و بازدیدهای میدانی همکاران تشخیص، علیرغم اخطارهای داده شده به واحدهای مزبور اما هیچ گونه ترتیب اثری از طرف مالکین داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین‌هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل شده و افراد در داخل زمین‌ها مشغول ویلا سازی می‌شوند، تمامی این دیوارکشی تخریب شد.

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: این اقدام قانونی منجر به قلع و قمع ۱۰ مورد دیوارگذاری به مساحت ۵۶۰ مترمربع، یک باب استخر به مساحت ۵۰ مترمکعب و معدوم‌سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده‌سازی و قطعه‌بندی شد و در این رابطه مقدار ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

جهانداری تصریح کرد: علی‌رغم تذکرها و اخطارهای مکرر به شهروندان در نشریات، رسانه‌های عمومی و پیام رسان‌ها جهت استعلام در زمان خرید زمین کشاورزی و باغ، متأسفانه عده‌ای سودجو باعث ضرر و زیان به افراد خریدار می‌شوند و مالکین جدید هم بدون توجه به استعلام لازمه از ادارات و مراجع ذی‌ربط، سبب خسارت و خسران به خود می‌گردند.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در مجموع از قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی جاده بوژان نیشابور در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر و حصار بوژان با حضور یگان حافظان انفال و حقوق بیت‌المال با محوریت اداره امور اراضی جهاد کشاورزی، در معیت نیروهای کلانتری ۱۲ به‌عنوان نماینده دادستانی، به حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی خبر داد.

علی مبارکی افزود: کشاورزی حفظ و اساس استقلال کشور، محور توسعه پایدار، اقتصاد مقاومتی و تأمین امنیت غذایی جامعه بوده و زمین‌های کشاورزی به عنوان بستر تولید غذا، مهمترین رکن تداوم حیات انسان‌ها و امانتی برای تمام نسل‌ها است.

وی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: ایجاد بنا و تأسیسات، خاک‌برداری و خاک‌ریزی، گودبرداری، پی‌کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه‌کنی و خشک‌کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه‌سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می‌شود و کشاورزان عزیز باید توجه نمایند که تمامی موارد ذکر شده مصادیق جرم محسوب شده و با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول از آحاد مردم به‌ ویژه روستاییان پرتلاش درخواست کرد از هرگونه احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زارعی و باغی خودداری کنند و حتماً قبل از هرگونه اقدامی، استعلام لازم را از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دریافت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ از خطوط ثابت گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است