Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@03:45:54 GMT

نوزاد خرمشهری اورژانس را غافلگیر کرد+ببینید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۶۰۸۰

نوزاد خرمشهری اورژانس را غافلگیر کرد+ببینید

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان از انجام یک مورد زایمان طبیعی و موفق در داخل آمبولانس به کمک کارکنان اورژانس ۱۱۵ پایگاه کفیشه خرمشهر خبر داد.

امین منصور امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: صبح امروز ۲۴ خرداد ماه جاری مادر باردار خرمشهر به درمانگاه کفیشه این شهرستان مراجعه کرده بود که پس از معاینه به دستور پزشک درمانگاه نیاز به اعزام به زایشگاه بیمارستان تشخیص داده می شود و بلافاصله پس از اطلاع به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ گروه فوریت های پزشکی در ساعت ۹:۲۰ به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این گروه پس از رسیدن بر بالین مادر باردار و انجام مقدمات اعزام، او را به داخل آمبولانس منتقل می‎‎کنند، اما شرایط بیمار به گونه‌‌‌ای می‎‎شود که پیش از رسیدن به بیمارستان باید زایمان صورت می‌گرفت بنابراین کارکنان  ۱۱۵ به کمک همراه طبی(کارشناس مامایی درمانگاه کفیشه) با توکل به خدا، حفظ آرامش و با بهره مندی از مهارت‎‎های علمی و عملی، اقدامات لازم را برای انجام فرآیند زایمان آغاز کردند که خوشبختانه زایمان به شکل صحیح و طبیعی انجام شد و مادر و نوزاد با سلامت کامل برای ادامه روند خدمات به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر تحویل داده شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان از این اقدام به موقع و شجاعانه ی کارکنان فوریت ها و بهداشت تقدیر و تشکر کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون این دومین زایمان موفق است که در شرایط خاص و اورژانسی در داخل آمبولانس انجام شده است.(جزییات)

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولد اورژانس آمبولانس منطقه آزاد اروند تولد در آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • غرق شدن کودک کامفیروزی در رودخانه کر