Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ‏افزایش حاشیه‌نشینی نتیجه کم‌کاری برخی مسئولان است و اگر این معضل درست ریشه‌یابی نشود، با وجود زحمات فراوان نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله ‏مصطفی محامی در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: ضرورت خدمت به مردم نجیب و محروم این منطقه زمانی لذت‌بخش و شیرین است که بدانیم این خدمات باعث آبروی نظام ‏اسلامی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان میزان خدمات ارائه شده به استان را پس از انقلاب اسلامی غیرقابل قیاس با دوران طاغوت دانسته و عنوان کرد: با وجود همه این خدمات، اما امروز فاصله زیاد و معناداری بین سیستان و بلوچستان و استان‌های دیگر وجود دارد و انسان با مشاهده برخی از صحنه‌های زندگی مردم ‏نجیب استان، واقعا احساس شرمندگی می‌کند.

رئیس شورای راهبردی استان درباره معضل حاشیه‌نشینی تصریح کرد: ‏افزایش حاشیه‌نشینی نتیجه کم‌کاری برخی مسئولان است و اگر این معضل درست ریشه‌یابی نشود، با وجود زحمات فراوان نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

محامی با اشاره به سخنرانی در همایش فرمانداران و بخشداران بیان کرد: در آن نشست به ضرورت سرمایه‌گذاری در روستاها و تاسیس شهرک‌های جدید برای اسکان متمرکز روستاییان اشاره و بر ارائه خدمات در آن نقاط تاکید شد.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستانمعاون استاندار مرکزی: راه و شهرسازی‌ها و شهرداری‌ها در قبال ایجاد حاشیه‌نشینی مسئول هستند40 روستای اطراف شیراز در حصار حاشیه؛ استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کنترل حاشیه‌نشینی

وی رسیدگی به مقوله تصرف زمین‌ها را کنار بحث حاشیه‌نشینی متذکر شد و عنوان کرد: یکی از دلایل ‏تصرف زمین، کم‌کاری و اهمال مسئولان مرتبط است که مجموعه مدیریت استان باید با عزم جدی ضمن برخورد قانونی با ‏متصرفان، اجازه شکل‌گیری حاشیه‌نشینی مجدد را ندهند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان التزام به زمان‌بندی را در اجرای طرح‌های حاشیه‌‏نشینی خاطرنشان کرده و عنوان داشت: مدیر کل راه و ‏شهرسازی و معاون عمرانی استاندار این مهم را در نظر داشته و اجازه فرسایشی شدن طرح و تبدیل نقاط قوت به ضعف را ندهند.‏

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گام بعدی را در مقوله حاشیه‌نشینی، اطلاع‌رسانی و توجیه مردمی دانست و افزود: در ‏بعضی موارد با وجود سرمایه‌گذاری و تحمل زحمات فراوان، برداشت مخاطب این است ‏که با انجام این فعالیت‌ها دردسر ایجاد می‌شود و گاهی همین ذهنیت‌ها بهانه‌ای برای مقابله می‌شود.‏ برای ایجاد اعتماد در میان ساکنان نقاط حاشیه‌ای، اقدامات تبلیغی و اطلاع‌رسانی؛ برقراری روابط عاطفی با مردم و بزرگان و هم‌چنین برخورد قانونی با سوءاستفاده گران لازم است.‏

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت مشارکت مردم در طرح‌های مختلف نظام تاکید کرده و خاطرنشان ساخت: متأسفانه در برخی از طرح‌های اجرا شده در استان، ساکنان منطقه هیچ مشارکتی ندارند و این مسأله از لحاظ تربیتی و فرهنگی درست نیست زیرا تا افراد برای موردی زحمتی را متحمل نشده باشند شاید قدر آن را ندانند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: راحتی بیش از اندازه باعث بالا رفتن توقع می‌شود و نتیجتا عده‌ای بدون تحمل زحمت، از دیگران انتظار دارند برای آنها کار کنند لذا باید ‏مردم را در امور مشارکت داده و از ظرفیت نیروی بیکار ‏استفاده شود تا این مسأله تبدیل به فرهنگ نشود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای حل معضل حاشیه‌نشینی از سفر قریب‌الوقوع وزیر به استان جهت آغاز چند پروژه در این زمینه خبر داد.

انتهای پیام/393/ش

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خدمات حوزه سلامت این استان بسیار مطلوب است و این خدمات باید برای مردم تبیین و معرفی شود.

رضا شریفی افزود: افتتاح اورژانس بانوان جزو نیازهای اصلی سیستان و بلوچستان و کاری ماندگار است و برای راه اندازی سایر پایگاه‌ها در استان و زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی جهت خرید آمبولانس و تامین فضای فیزیکی همکاری خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد